Online.net הצרפתית מתקינה שרתי ענן תואמי ARM שפותחו בחברת Marvell ישראל

27 נובמבר, 2014

צוות הפיתוח הישראלי של Marvell פיתח מעבד CPU עצמאי התואם למעבדי ARM. על-פי ההערכות, מיקרו-שרתים חסכוניים וזולים עשויים לתפוס כרבע משוק השרתים במרכזי נתונים

הצוות הישראלי של Marvell פיתח מעבד CPU עצמאי התואם למעבדי ARM. על-פי ההערכות, מיקרו-שרתים חסכוניים עשויים לתפוס כרבע משוק השרתים במרכזי נתונים

כרטיס השרת המבוסס על רכיבי מארוול
כרטיס השרת המבוסס על רכיבי מארוול

חברת שירותי הענן הצרפתית, Online.net, מקימה תשתית ענן הכוללת פלטפורמת שרתים מבוססי ARM שפותחה בחברת מארוול (Marvell) ישראל. החברה הודיעה שהפלטפורמה תפעיל את שירותי האירוח שלה באירופה ובארצות-הברית כבר מתחילת 2015.

מדובר בשרת מלא המבוסס על רכיב SoC בשם ARMADA-XP, אשר כולל מעבד תואם ARM בעל ארבע ליבות הפועל במהירות של 1.6Gb ומצוייד בזיכרון RAM בנפח של 2GB ובמספר ערוצי SATA העובדים במהירות של 1Gbps. הכרטיס החדש מבוסס על מספר רכיבים נוספים שפותחו בארץ, בהם המתג Prestera DX, ומתאם רשת האיתרנט Alaska-X 10GbE PHY.

נועם מזרחי. מתפתחת ארכיטקטורה הטרוגנית
נועם מזרחי. מתפתחת ארכיטקטורה הטרוגנית

לקראת ענן הטרוגני

סגן נשיא לארכיטקטורה במוצרי SoC לשוק הארגוני במארוול, ומי שעמד בראש צוות הפיתוח, נועם מזרחי, סיפר ל-Techtime שמאחורי המוצר עומדת תפיסה חדשה של אופי תשתיות העיבוד במרכזי נתונים וענן.

"מרכזי הנתונים צריכים לממש יישומים שונים ולא כולם זקוקים לשרתים חזקים מאוד ועתירי אנרגיה. להערכתנו הם מתפתחים בכיוון של שימוש בתשתיות הטרוגניות, שבהן יישומים שונים מנותבים לסוג תשתית שונה, בהתאם לצורך".

ראשוניות בארבע ליבות

"לקוחות ענן קטנים יחסית זקוקים למשל ליחידות קטנות וחסכוניות מאוד בהספק. אם נראה מה קורה בחברה כמו פייסבוק, יתברר שבדרך-כלל אנשים ניגשים רק ל-8% מהתמונות מיד לאחר שהן העלו לעמודים האישיים. כעבור שבוע כבר כמעט לא נכנסים אליהן, אולם הן נשמרות בשרתי איחסון. כלומר שבשלב הזה יותר חשוב איחסון זמין וזול מאשר טיפול באמצעות מעבד חזק".

במרכז הפיתוח של מארוול זיהו את המגמה הזו כבר לפני שלוש שנים והחלו בפיתוח מעבד תואם ARM בעל ארבע ליבות הדומה למעבד Cortex-A9. למעשה, מדובר במעבד מרובע הליבות הראשון בעולם המשתייך למשפחת ARM. ראוי לציין שלא מדובר במעבד של ARM, אלא במעבד CPU שפותח במלואו בישראל בהתאם לתקנים של ARM ומבוסס על ערכת הפקודות של ARM, כדי להבטיח תאימות לשאר המעבדים של החברה.

מהו פוטנציאל השוק של שרתים מבוססי ARM?

"להערכתנו יש לזה שוק ממשי. לא במקרה הרעיון אומץ על-ידי חברת Baidu, שהיא המקבילה הסינית של Google. היא מפעילה היום שירותי ענן רבים באמצעות שרתים שהיא ייצרה אשר מבוססים על ARMADA-XP ורכיבי המיתוג התקשורת שלנו.

"בשוק יש כל מיני הערכות על הפוטנציאל של מיקרו-שרתים במרכזי נתונים. חלק מהן מדברות על כך שהם יתפסו 15%-25% מהשוק בתוך כשלוש שנים. להערכתי התהליך יהיה ממושך יותר, משום שצריך להתמודד גם עם אתגרי תוכנה ולא רק חומרה, אבל אנחנו חושבים שהעולם מתפתח בכיוון הזה".

מה הם האתגרים עימם המיקרו-שרתים צריכים להתמודד?

"קודם כל צריך לזכור שהם מתחרים מול אינטל, שהיא חברת הסיליקון הטובה ביותר בעולם והארכיטקטורה שלה שולטת בכ-95% משוק מרכזי הנתונים. פירוש הדבר שצריך לספק יתרון גדול מאוד. אנחנו מתמקדים באינטגרציה של האיחסון, העיבוד, והקישוריות (נטוורקינג). אלה הם אבני היסוד של מרכז הנתונים. להערכתי, כיום המיקרו-שרתים צריכים גם לבצע את המעבר לפתרונות הדור הבא, של 64 סיביות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured