נחנכה הפעילות של שלוחת Bell Labs בישראל

2 דצמבר, 2014

שלוחת המחקר פועלת מהבניין של חברת אלקטל-לוסנט ישראל ומנוהלת על-ידי פרופ' דני רז מהטכניון. נשיא Bell Labs, מרקוס וולדון: "יש בישראל תרבות טכנולוגית בסגנון של Bell Labs"

נשיא Bell Labs, מרקוס וולדון: "יש בישראל תרבות טכנולוגית בסגנון של Bell Labs"

פתיחת המעבדה צויינה בתופים
פתיחת המעבדה צויינה בתופים

אתמול בערב נחנכה הפעילות של מעבדות Bell Labs היוקרתית בישראל. שלוחת המחקר הישראלית החלה לפעול בבניין של חברת אלקטל-לוסנט בכפר-סבא, ומנוהלות על-ידי פרופ' דני רז מהטכניון, שעבד בעבר במעבדות בל בארה"ב.

מדובר באחד מהמוסדות הטכנולוגיים המרשימים ביותר בעולם. מעבדות בל זכו עד היום בשמונה פרסי נובל, ומקומן בהיסטוריה של הטכנולוגיה שמור בזכות המצאות פורצות דרך כמו הטרנזיסטור, תורת התקשורת, טרנזיסטורי MOSFET, התא הסולארי, אפנון OFDM, חיישן ה-CCD, שפת התכנות UNIX, טכנולוגיות הסלולר הדיגיטליות TDMA ו-CDMA, ועוד שפע חידושים והמצאות.

נשיא מעבדות בל והטכנולוג הראשי של חברת אלקטל-לוסנט, מרקוס וולדון, סיפר בארוע שכאשר מונה לתפקיד לפני כשנה, היה לו ברור שיש צורך לפתוח שלוחה בישראל. "ישראל היא מקום של חדשנות יוצאת דופן. יש כאן תרבות טכנולוגית בסגנון של מעבדות בל, ועלינו להתחבר אל הקהילה החדשנית שיש בארץ".

מימין שלמאל: אריק טל, מרקוס וולדן, וארנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות ב-EMC העולמית
מימין שלמאל: אריק טל, מרקוס וולדן, וארנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות ב-EMC העולמית

אחד מאורחי הכבוד בארוע, פרופ' יעקב זיו, אשר היה ממנסחי פרוטוקול ההצפנה זיו-למפל, הנחשב עד היום לאחת ההמצאות החשובות בתקשורת דיגיטלית, מצא בהכרזה הזו עניין מיוחד: "כאשר הייתי במעבדות בל בשנות ה-80, הגיעו אליה הרבה מאוד חוקרים מהטכניון. הלכנו לשם בגלל החדשנות של המעבדות. כעת אני שומע שמעבדות בל מגיעות לישראל בגלל החדשנות שלנו".

מנהל קבוצת CloudBand באלקטל-לוסנט ישראל, אשר הכניסה את החברה לתחום ה-NFV וה-SDN, דור סקולר, סיפר עד כמה מהר התקבלה ההחלטה לפתוח שלוחה בישראל. סקולר: "כאשר הודיעו על המינוי של מרקוס לנשיא המעבדות, שלחתי לו מייל ברכה וכתבתי שזה הזמן לפתוח מעבדה גם בישראל. כעבור 20 שניות קיבלתי ממנו תשובה: 'בהחלט!'".

מנהל המעבדה, דני רז, אמר בארוע שהמשימה העיקרית של השלוחה בישראל היא להמשיך ולפתח את תחום התקשורת, תוך התמקדות בשיפור התשתיות הקיימות באמצעות תוכנה.

פרופ' דני רז. החדשנות לא נעצרת
פרופ' דני רז. החדשנות לא נעצרת

מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל, אריק טל, סיפר ל-Techtime שכיום מעסיקה אלקטל-לוסנט כ-230 עובדים בישראל. מתוכם 80 עובדים בתחום השירות, המכירות והפרוייקטים לשוק המקומי. כ-130 עובדים עוסקים בפיתוח פתרונות NFV ו-SDN בקבוצת CloudBand, וברגע הזה מועסקים חמישה חוקרים במסגרת מעבדות בל. "יש לנו תוכנית התרחבות מסודרת למעבדות, אבל בשלב זה היא עדיין לא לפרסום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מדע , תקשורת