Nistec הרכיבה בהצלחה את רכיבי 01005 הזעירים

2 דצמבר, 2014

הרכיבים שוקלים 4 מאיות המיליגרם בלבד. מנהל שיווק Nistec, ארבל ניסן: "אסור שיהיו תקלות. הרכיב כל-כך קטן שאם יש תקלה בהרכבה, לא ניתן לבצע תיקון ידני ויש צורך להרכיב מחדש את כל הכרטיס"

מנהל שיווק Nistec, ארבל ניסן: "אם יש תקלה בהרכבה, לא ניתן לבצע תיקון ידני ויש צורך להרכיב מחדש את כל הכרטיס"

הלחמה תקינה של רכיבי 01005 בסיום התהליך
הלחמה תקינה של רכיבי 01005 בסיום התהליך

"מפעל הייצור של קבוצת ניסטק (Nistec) בפתח-תקווה, הצליח לבצע פרוייקט הרכבה של כרטיס הכולל נגדים וקבלים המיוצרים בפורמט של 01005. מדובר ברכיבים הקטנים ביותר בתעשיית האלקטרוניקה. הם שוקלים 4 מאיות המיליגרם בלבד (0.00004 גרם) ומופיעים בגודל של 0.4 מ"מ על 0.2 מ"מ ובגובה של 0.1-0.2 מ"מ.

סמנכ"ל השיווק של קבוצת ניסטק, ארבל ניסן, סיפר ל-Techtime שהפרוייקט דרש התמודדות עם מספר אתגרים טכנולוגיים. "אחת מהבעיות המרכזיות שלנו היתה לבצע מריחה מדוייקת מאוד של משחת ההלחמה. מדובר בכרטיס הטרוגני לאבזר נייד, הכולל רכיבים אקטיביים ופאסיביים ורכיבים בגדלים שונים. בנוסף, הלקוח ביקש שנשתמש רק בכמות קטנה מאוד של בדיל לצורך ההלחמה".

מריחת הבדיל על המעגל, לפני שלב השמת הרכיבים
מריחת הבדיל על המעגל, לפני שלב השמת הרכיבים

כדי לבצע את הפרוייקט, נאלצה ניסטק לפתח תהליך המאפשר לה למרוח את משפחת ההלחמה ברמת דיוק של 0.1 מ"מ (100 מיקרון, או עשירית מ"מ). החברה התמודדה עם האתגר באמצעות שימוש במסיכת הלחמה מדורגת, שבה הצטמצם העובי של המסיכה ל-2.5 מיל באתרים של רכיבי 01005. "זוהי מסיכת ההלחמה הדקה ביותר שייצרנו עד היום".

בהמשך, היא פיתחה פרופיל ייחודי של הלחמה בתנור ה-Reflow, המאפשר להלחים את הרכיבים הזעירים בלא לפגוע באיכות ההלחמה של הרכיבים הגדולים יותר במעגל (וגם להיפך).

ראוי לציין שלמרות הקושי בהרכבת רכיבי 01005, יש להם יתרון גדול. בדרך-כלל הגודל הזה מיועד לרכיבים פאסיביים, אשר מקיפים בכמויות גדולות את השבבים ואת הרכיבים האקטיביים במעגל. יתרונם המרכזי הוא בכך ששטחם הוא רבע בלבד משטח הרכיבים בדרגת הגודל הבאה, 0201. כלומר, יש חיסכון של 75% בשטח המעגל המודפס.

השמה תקינה של רכיב 01005 מבעד למיקרוסקופ
השמה תקינה של רכיב 01005 מבעד למיקרוסקופ

ארבל: "מדובר בתהליך תובעני שאסור שיהיו בו תקלות. הרכיב כל-כך קטן שאם יש תקלה בהרכבה לא ניתן לבצע תיקון ידני. יש צורך להרכיב מחדש את כל הכרטיס. "אני שמח מאוד שהצלחנו להתמודד עם האתגר המורכב הזה. הדבר מעיד על היכולת הטכנולוגית הגבוהה של העובדים בקו הייצור שלנו".

המחשת הגודל של רכיבי 01005. מקור: Siemens
המחשת הגודל של רכיבי 01005. מקור: Siemens
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured