Qualcomm מגייסת עובדים לצוות Wilocity לשעבר

4 דצמבר, 2014

מרכז הפיתוח עובר מקיסריה לחיפה. המטרה היא להכפיל את מספר המפתחים של Qualcomm בתחום ה-Wi-Fi המהיר מסוג WiGig. הטכנולוגיה מיועדת לספק רוחב פס של עד 3Gbps

מרכז הפיתוח עובר מקיסריה לחיפה. המטרה היא להכפיל את מספר המפתחים של Qualcomm בתחום ה-Wi-Fi הסופר-מהיר מסוג WiGig

אריק מימרן מדגים שידור סרט  באיכות 4K מהטאבלט לטלוויזיה
אריק מימרן מדגים שידור סרט באיכות 4K מהטאבלט לטלוויזיה

חברת Qulacomm החליטה להגביר את מאמציה בתחום פיתוח של פתרונות תקשורת אלחוטית מהירים בתקן ה-Wi-Fi החדשני 802.11ad, המקודם על-ידי קבוצת העניין התעשייתית WiGig. כל הפיתוח של קואלקום בתחום נעשה בארץ, ומבוסס על הצוות של חברת Wilocity מקיסריה, שאותה היר רכשה בחודש יולי השנה.

כך התברר ל-Techtime במהלך פגישה עם עם סגן נשיא להנדסה ומנהל מרכזי הפיתוח של קואלקום בישראל, אריק מימרן. במסגרת זאת, מעבירה החברה את עובדי ווילוסיטי לשעבר מקיסריה למרכז הפיתוח המקומי שלה בחיפה. במקביל, היא החלה לגייס עובדים נוספים במטרה להכפיל את מספר העובדים במרכז הפיתוח של טכנולוגיית ה-Wi-Fi החדשה. המטרה המרכזית של החברה היא להביא את הטכנולוגיה לרמת בשלות כזו, שהיא תוכל לשמש לצורך הפעלת משחקי מחשב כבדים באמצעות מסופים אלחוטיים (למשל הסמארטפון) או לשמש כנקודת ההתחברות לרשת של עמדות עבודה ארגוניות.

גלים מילימטריים בשירות הגיימרים

טכנולוגיית WiGig מבוססת על שימוש בגל נושא בתדר של 60GHz, אשר מיועד לאפשר תקשורת ברוחב פס של עד 3GHz, כלומר לספק נתונים בקצב של עד 3Gbps. אומנם כיום הטכנולוגיה מצליחה לספק רוחב פס של כ-1Gbps, אולם מימרן משוכנע שהחברה תצליח להגיע גם ל-3Gbps. לאותות בתדר של 60GHz (הקרויים גם בשם גלים מילימטריים) יש תכונות מיחודות במינן: הם דועכים מהר מאוד באטמוספירה ובתוך כמה עשרות מטרים נעלמים כמעט לגמרי. לכן קשה ליירט אותם ממרחק, והם מיועדים לתקשורת קצרת טווח.

בתדרים הללו יש לגלים האלחוטיים תכונות רבות של גלי אור, ואחת מהן היא החזרה מקירות וממשטחים מוצקים. תכונה שהיא גם חיסרון וגם יתרון בתהליך הקליטה של האותות. כדי לצמצם את אפקט החזרה המרובה מקירות, מגדיר תקן 802.11ad את השימוש בטכנולוגיית שידור מסוג Beamforming. בשיטה זו נעשה שימוש בתופעות של עקיפה והתאבכות של גלים כדי לייצר אפקט של שידור כיווני בין המשדר למקלט. התוצאה היא שנקודת תקשורת אחת יכולה להתקשר עם מספר מכשירים באמצעות אותות שידור וקליטה כיווניים. כאשר מדובר ביישומי התחברות ארגוניים לרשת, יש לתכונה זו גם יתרונות בתחום האבטחה.

ה-SoC מדגם Snapdragon 810 מפעיל טאבלט שיוצר בקואלקום לצורך הדגמת תקשורת WiGig
ה-SoC מדגם Snapdragon 810 מפעיל טאבלט שיוצר בקואלקום לצורך הדגמת תקשורת WiGig

מימרן סיפר שהטכנולוגיה של ווילוסיטי השיגה נקודות ציון טכנולוגיות חשובות, ולמעשה האתגר העיקרי שלה כיום אינו רק בתחום האלחוטי, אלא ביכולת של המכשירים לטפל בכמות העצומה של מידע המגיע מהערוץ האלחוטי. כיום פועלת במשרדי קואלקום בישראל מערכת הדגמה בשם  Mobile Development Platform שבאמצעותה ניתן לשדר סרט וידאו באיכות 4K מטאבלט אל מחשב אישי באמצעות דונגל.

אומנם מדובר בדונגל חזק מאוד שבמעבדה מיישמים אותו באמצעות מחשב PC מבוסס לינוקס, אולם הוא ממחיש את העובדה שהטכנולוגיה עומדת ביעדים המרכזיים: היא מספקת את רוחב הפס המתאים לסרט באיכות גבוהה (1Gbps) ואת רמת ההשהייה ( Delay) המתאימה למשחקי מחשב, שהיא כ-50mSec. אלא שההדגמה מגלה בעיה חשובה יותר: ההשהייה של הערוץ האלחוטי היא 1mSec בלבד, שאר הזמן מוקדש להפעלת פעולות דחיסת/פריסת הקבצים הגדולים המגיעים למעבד.

אתגר שנת 2020

משמעות הדבר שיש צורך לטפל גם במעבדים ולא רק בערוץ התקשורת. לדברי מימרן, כבר עכשיו החברה מתמודדת עם סוגיית ארכיטקטורת המיחשוב שתאפשר לטאבלטים וסמארטפונים לתמוך בקצבי WiGig הענקיים. "מעבד היישומים (בתוך השבב המרכזי של קואלקום, Snapdragon) מצליח להתמודד עם המשימות האלה באמצעות שימוש במאיצים המצויים בתוך ה-SoC  ולא באמצעות ה-CPU. כיום אנחנו משתמשים בערוץ תקשורת טורי במערכות התקשורת מסוג PCIe2.0, אבל בדורות הבאים יהיה צורך לעבור ל-PCIe3.0".

שימוש אופייני לתקשורת ביתית בידורית בתקן החדש
שימוש אופייני לתקשורת ביתית בידורית בתקן החדש

מהו הפוטנציאל של תקשורת אלחוטית קצרת טווח מסוג WiGig?

מימרן: "הטכנולוגיה נפלאה, חברת Wilocity הצליחה לייצר שבב RFIC בטכנולוגיית CMOS המהווה פריצת דרך טכנולוגית. אולם השוק עדיין לא ברור לגמרי. קיימות אפשרויות מעניינות בתחום הרכב (Automotive), מדברים על תקשורת בין האוהדים בתוך איצטדיונים, וחלק מהלקוחות שלנו מדברים על פתרון Docking (נקודת התחברות לרשת הארגונית).

"הטכנולוגיה הזאת יכולה להשתלב במגמה של הרצת מספר מערכות הפעלה שונות על-גבי הסמארטפון (Virtualization), לפיתוח דונגל חזק המסוגל להקרין סרטים באיכות גבוהה מכל אבזר לכל מסך, וכמובן ליצירת ממשקי משחקים המבוססים על אבזרים ניידים. מבחינת קואלקום, היא משתלבת באסטרטגיית 'פי 1000' (1000x). בשנת 2020 יהיו בעולם יותר מ-25 מיליארד אבזרים מקושרים, ואנחנו צריכים להכין תשתית תקשורת אשר מעבירה נתונים בכמויות גדולות פי אלף מאשר כיום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , אנשים , חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: featured