Keysight מצטרפת לקבוצת פיתוח הדור החמישי (5G)

8 דצמבר, 2014

התקשורת הסלולרית של הדור הבא תתבסס על גל נושא מילימטרי בתדר של כמה עשרות GHz, ותספק למשתמשים במערכות 5G החדשות קצב העברת נתונים של עד 10Gbps

התקשורת הסלולרית של הדור הבא תתבסס על גל נושא מילימטרי בתדר של עשרות GHz, ותספק למשתמשים במערכות 5G קצב העברת נתונים של 10Gbps

ניסויים בתקשורת מילימטרית ב-NYU Wireless
ניסויים בתקשורת מילימטרית ב-NYU Wireless

חברת Keysight Technologies הודיעה היום שהיא מצטרפת כתורם מרכזי לקבוצת המחקר NYU Wireless הפועלת במסגרת אוניברסיטת ניו-יורק ועוסקת בפיתוח הדור הבא של תקשורת סלולרית שיבוא אחרי עידן ה-LTE. בתעשייה הפרוייקט קיבל את הכינוי "מערכות הדור החמישי" (5G).

פרופ' תיאודור רפפורט
פרופ' תיאודור רפפורט

"ההצטרפות של חברת Keysight תסייע לנו משמעותית להתקדם בפיתוח הטכנולוגיה, בזכות טכנולוגיית הבדיקה המתקדמת שהיא פיתחה", אמר מנהל קבוצת המחקר, פרופ' תיאודור רפפורט.

ההכרזה באה לאחר שה-FCC בארה"ב פירסם לפני כחודש וחצי בקשה להצעות כיצד יש ליישם טכנולוגיית תקשורת סלולרית חדשה אשר תפעל באמצעות גל נושא באורך גל מילימטרי כדי לספק רוחב פס של יותר מ-24GHz. במסמך של ה-FCC (ניתן להוריד אותו כאן), מסביר ארגון הרגולציה האמריקאי שכיום רוחב הפס של הרשתות הסלולריות מוגבל לכ-1.7-2.1GHz בלבד.

שנת ה-5G

"בשנה האחרונה חלה התקדמות רבה ברעיון שניתן לבנות רשתות סלולריות בעלות קיבולת גבוהה מאוד. הן עשויות להיות מהירות פי 100 מהרשתות הקיימות היום, לספק קצב העברת נתונים של 10Gbps בהשהייה של פחות מאלפית שנייה, ולהתאים גם ליישומי האינטרנט של הדברים".

מאחורי ההכרזה עומדת פעילות תוססת ועניפה בתעשייה הנעשית כיום בעיקר מאחורי הקלעים. האיחוד האירופי הקים שתי קבוצות עבודה לחקירת התדרים שישמשו לצורכי הדור החמישי (5GPPP), בריטניה הקימה מרכז מחקר לדור החמישי וסין הקימה פורום חברות (IMT-2020), אשר מתחיל ללמוד את הסוגייה.

מדינות נוספות שהחלו להיכנס לתחום במסגרת פרוייקטים ממשלתיים כוללות את קוריאה, יפן, ומספר אוניברסיטאות בארצות הברית שנכנסו לתחום במימון של חברת אינטל. בעקבות ההתפתחויות האלה הודיע לאחרונה איגוש התקשורת העולמי (ITU) שהוא מתכנן להגדיר תקן של הדור החמישי בשנים 2016-2018, כדי להתחיל בפריסת רשתות נסיוניות כבר ב-2020.

המאפיינים של הדור החמישי עדיין לא ברורים לגמרי, אולם ברור שגם במקרה הזה יהיה שימוש בריבוי אנטנות (MIMO). אם כי הפעם לא מדברים על ארבע אנטנות, אלא על כמה עשרות אנטנות בכל מכשיר. מכיוון שמדובר בגלים מילימטריים המתנהגים בדומה לאור ומוחזרים ממשטחים, יהיה צורך לפתח טכנולוגיות שליטה בכיוון, המבוססות על טכניקות Beam forming) כפי שנעשה כיום בחלק מתחנות הבסיס ובתקשורת אלחוטית מהירה מסוג WiGig.

גלים מילימטריים בכל אבזר

גם התדר של הגל הנושא אינו ברור לחלוטין. ה-FCC מבקש לבחון מספר תדרים, בהם 37/42GHz, 61GHz, 72GHz ואפילו התדר המסחרר של 81-86GHz. אחת מהדרישות של ה-FCC, אשר מעמידה אתגר עיסקי בפני ספקי התקשורת העתידיים, היא שבלא קשר לתדר הנושא שייבחר, יש צורך שהתקשורת תוכל להיכנס לתוך הבית, שמהם מתבצע כיום כ-75% מהשימוש הסלולרי. פירוש הדבר הכנסת תחנות בסיס לתוך הבתים עצמם.

מנהל תוכנית הדור החמישי בחברת Keysight, רוג'ר ניקולאס, הסביר שהחברה כבר החלה בהיערכות לקראת פיתוח טכנולוגיות הדור החמישי. לפני כחודש החברה פירסמה ספרייה של קניין רוחני (5G Baseband Exploration Library) שניתן להשתמש בו במסגרת תוכנת הפיתוח EEsof EDA כדי לחקור את בעיית הדור החמישי. במקביל, היא הקימה מיקרו-אתר אינטרנט ייעודי האוסף מידע בכל הקשור לפרוייקטי הדור החמישי המתבשלים היום בתעשייה, בכתובת: www.keysight.com/find/5G.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: featured