בלעדי ל-Techtime: חברת AudioCodes נכנסת לתחום ה-NFV והשירותים המנוהלים

11 דצמבר, 2014

חברת AudioCodes פיתחה בשנתיים האחרונות את תוכנת Software SBC המאפשרת להפעיל שירותי VoIP בתכונת של שירות NFV, ונכנסה לתחום פתרונות הטלפוניה הממוקדים באסטרטגיית הענן של מיקרוסופט

חברת AudioCodes פיתחה בשנתיים האחרונות את תוכנת Software SBC המאפשרת להפעיל שירותי VoIP בתכונת של שירות NFV, ונכנסה לתחום פתרונות הטלפוניה הממוקדים באסטרטגיית הענן של מיקרוסופט

ליאור אלדמע: "כיום אנחנו השותף המרכזי של מיקרוסופט ב-Lync"
ליאור אלדמע: "כיום אנחנו השותף המרכזי של מיקרוסופט ב-Lync"

חברת AudioCodes מקרית שדה התעופה בלוד נמצאת במהלך רחב היקף שנועד להתאים את המוצרים שלה לעידן הענן ותשתיות התקשורת המנוהלית באמצעות תוכנה (NFV ו-SDN). כך נודע ל-Techtime במהלך פגישה עם המשנה למנכ"ל החברה (COO), ליאור אלדמע.

במסגרת המהלך הזה פיתחה החברה בשנתיים האחרונות מוצר חדש בשם Software SBC, אשר מיישם באמצעות תוכנה את את אבזר Session Border Controller שלה, המאפשר לקשר תשתיות טלפון ארגוניות מבוססות פרוטוקול אינטרנט (VoIP), אל אגפים אחרים בארגון ואל ספקיות שירותי התקשורת הטלפונית (טלקום).

על-פי ההערכות, החברה השקיעה 3-4 מיליון דולר בפרוייקט הזה בלבד. המוצר יצא לשוק לפני כחצי שנה וכבר אומץ על-ידי כמה חברות המספקות תשתיות למרכזי שירות טלפוניים (Contact Centers). לדברי אלדמע, המוצר החדש פותח במסגרת אסטרטגיית הצמיחה של החברה, המבוססת על איתור השווקים הצומחים בתחום ה-VoIP.

סטארט-אפ נצחי

חברת אודיוקודס היא מהחברות הוותיקות בעולם בתחום התקשורת הארגונית על-גבי פרוטוקול אינטרנט (VoIP) וקיימת משנת 1992. היא הוכיחה כושר שרידות מדהים. במהלך השנים רוב המתחרות שלה נעלמו ונבלעו בתוך חברות ענק.

כיום החברה מעסיקה כ-650 עובדים, מהם כ-420 בישראל. רוב העובדים בארץ מצויים במשרדי החברה הראשיים בקרית שדה התעופה וכ-30 עובדים במרכז הפיתוח החדש בבאר-שבע, שעל-פי התוכניות צפוי לגדול לכ-100 עובדים בתוך שנתיים. החברה גם מפעילה מרכז פיתוח צנוע בסין, המעסיק כיום כ-30 עובדים.

כיום היא מספקת את כל התשתיות הנדרשות להפעלת שירותי טלפון VoIP, החל מהשרתים, ה-Media Gateways וכלה במכשירי הטלפון עצמם. מוצרי החומרה שלה מיוצרים על-ידי פלקסטרוניקס. אסטרטגיית הצמיחה שלה הביאה אותה להיקף מכירות של 137 מיליון דולר בשנת 2013, ועל-פי ההערכות היא תגיע לכ-150 מיליון דולר ב-2014.

בחברה אותרו שני מנועי צמיחה מרכזיים: פתרונות למערכת התקשורת האחודה (Unified Communication) של מיקרוסופט Lync, ותחום השירותים. האחרון הוא תחום חדש לגמרי שהחברה נכסה אליו לפני כשנה. הוא עדיין לא מהווה מרכיב מרכזי בהכנסות החברה, אולם נחשב לתחום בעל הצמיחה המהירה ביותר.

קופסת One Box 365 המהכפנית. VoIP בכל משרד
קופסת One Box 365 המהכפנית. VoIP בכל משרד

במסגרת הזאת החברה החלה להפעיל חדר מצב במתכונת של 24/7, המנטר את הרשתות של הלקוחות שבהן מותקן ציוד שלה. הוא מאפשר לה לזהות בעיות ברשת או באיכות השירות הטלפוני ברגע שבו הן מתרחשות, ולערב את התמיכה הטכנית שלה כדי לתת פתרון עוד לפני שמגיעות תלונות מהלקוח.

להתרומם בעזרת הכנפיים של מיקרוסופט

מנוע הצמיחה המרכזי השני קשור ליחסים ההדוקים עם חברת מיקרוסופט. "כיום אנחנו השותף המרכזי של מיקרוסופט ב-Lync. במסגרת הרצון של מיקרוסופט להשתלט על הדסקטופ, היא רוצה להוסיף אליו גם את הטלפון. לינק נותן חיווי על נוכחות ברשת, יכולת מסרים מיידיים (IM) ותשתית המאפשרת שירותי טלפון. כיום אנו נותנים את כל פתרונות הטלפוניה לעולם המיקרוסופטי: ממכשיר הטלפון ועד לציוד המקשר את Lync לרשתות הטלקום".

כיום המכירות עבור Lync הגיען לכ-20% מהמהכירות של אודיוקודס. בחברה מעריכים שההיצמדות לאסטרטגיה של מיקרוסופט תבטיח לה צמיחה נוספת בעתיד לאור הצלחת המוצר בקרב ארגונים בעלי 5,000 עובדים ומעלה.

משרדי אודיוקודס בקרית שדה התעופה. 650 עובדים בישראל ובעולם
משרדי אודיוקודס בקרית שדה התעופה. 650 עובדים בישראל ובעולם

אלא שהיצמדות לאסטרטגיה של מיקרוסופט דורשת מענה לעידן הענן, שזהו התחום האסטרטגי ביותר כיום של ענקית התוכנה. ביולי השנה חשפה אודיוקודס את המוצר הראשון שלה המותאם לענן של מיקרוסופט: קופסת One Box 365. מדובר בקופסה יחידה המכילה את כל הפונקציות הדרושות ל-Lync, כולל התחברות לשרתי Exchange בענן ולחבילת Office 365 בענן. קופסת One Box 365 פותחת בפניה את השוק של עסקים קטנים ובינוניים.

אלדמע: "המוצר מהווה דוגמא לכיוון חדש. הוא כולל מאות אלפי שורות קוד המפשטות את התחזוקה של Lync, ומאפשר למיקרוסופט לפנות לעסקים קטנים המעסיקים פחות מ-1,000 עובדים. כיום, ארגונים קטנים של 10-20 עובדים מקבלים את השירותים מספקיות התקשורת. בעתיד הם יוכלו לקבל באמצעות הענן את כל השירותים: תשתיות מידע (IT), תקשורת אחודה ואפילו שירותים טלפוניים".

עד כמה המגמה החדשה רצינית? על-פי מיקרוסופט רצינית מאוד. בתעשייה מספרים שבמסגרת זאת היא אפילו מתכננת לשנות את שם המותג Lync ולכנות אותו בשם חדש: Skype for Business.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured