מדוע לא צריך להמתין לאינטרנט של הדברים (IoT)

17 דצמבר, 2014

שוק ה-IoT שהתעשייה ממתינה לו בקוצר-רוח כל-כך גדול, כבר מחייך אלינו מכל פינה - כ-74% מכל 7.7 מיליארד קישורי האינטרנט הפעילים בשנת 2014, הם של מכשירים ולא של בני-אדם

שוק ה-IoT שהתעשייה ממתינה לו בקוצר-רוח כבר מחייך מכל פינה: 74% מכל 7.7 מיליארד קישורי האינטרנט בשנת 2014 הם של מכשירים ולא של בני-אדם

IOT FACE

למרות שכבר בשנת 2006 היו יותר מערכות משובצות, ציוד תעשייתי וחיישנים שהיו מחוברים לאינטרנט מאשר בני-אדם, רק לאחרונה התעשייה מפנה את תשומת הלב לשוק הצומח של האינטרנט של הדברים (IoT). הדבר בא לידי בהכרזות של חברות טכנולוגיות על מפת דרכים מוכוונת אינטרנט, ובריבוי של יוזמות תעשייתיות חדשות שנועדו להגדיר תקני תאימות לתחום ה-IoT, עבודה הדדית מול האינטרנט של האנשים, מתן פתרון לבעיות האבטחה ועוד.

בהנחה שסוגיות התקינה ייפתרו בתוך 6 שנים, חברת המחקר IHS מאמינה שעד לשנת 2020 יהוו המכשירים המקושרים כ-85% מכל 29.5 מיליארד הקישורים של האינטרנט. למען האמת, כבר היום אנחנו מצויים בעידן האינטרנט של הדברים: 74% מכל 7.7 מיליארד קישורי האינטרנט השנה הם של מכשירים ולא של בני-אדם.

אין אינטרנט, אין עיסקה

המחקר IC Market Drivers  של החברה גם מעריך שהמכירות שינבעו ממרכיב ה-IoT, יסתכמו בכ-48.3 מיליארד דולר בשנת 2014, ויצמחו ב-19% לכ-57.7 מיליארד דולר בשנת 2015. בשנת 2018 צפוי היקף המכירות של תת-מערכות וציוד לאינטרנט של הדברים להגיע להיקף של כ-103.6 מיליארד דולר.

חשוב מכך: יכולת הקישוריות לאינטרנט תהיה אחד מהגורמים שיקבעו את סיכויי ההצלחה של מוצרים חדשים שייכנסו בסוף העשור לשוק הצרכני והעיסקי.

מכירות השבבים לפי יישומי IoT
מכירות השבבים לפי יישומי IoT

מנקודת המבט של תעשיית השבבים, השווקים הקשורים ל-IoT צפויים לצמוח בקצב של 19% בשנת 2015 ולהגיע להיקף מכירות של 5.6 מיליארד דולר. לאחר מכן יגדל קצב הצמיחה השנתי לכ-24.3%, ויגיע להיקף מכירות שבבים של 11.5 מיליארד דולר בסוף 2018. באותה שנה יתחלק השוק לשני מגזרים מרכזיים: 65% מהמכירות יהיו של רכיבים מוכללים (IC) למיניהם, והשאר של חיישנים, יחידות הפעלה (Actuators) ורכיבים דיסקרטיים.

מדובר בשינוי מעניין אך הוא אינו ממש דרמטי. ראוי לזכור שמרכיב ה-IC היווה כ-71% מהמכירות ל-IoT כבר בשנת 2013 (3.9 מיליארד דולר). המחקר גם מעריך את חטיבות היישומים המרכזיות של שוק ה-IoT המתפתח. המרכיב העיקרי ימשיך להיות מה שמכונה "העיר המקושרת". הוא כולל רשת חשמל חכמה, חיישני גאז, מים, תחבורה, תאורת רחוב ולמעשה קישור הדוק מאוד של כל התשתיות הציבוריות.

WEARABLE DEVICES TECHTIMEהאם דרושה התאמת ציפיות?

הקטגוריה השנייה בגודלה היא השוק התעשייתי: היא כוללת קישוריות של אבזרי וחיישנים ברצפת הייצור, במערכות לוגיסטיקה ובמערכות הבריאות, ותהיה דומה בהיקפה לקטגוריית העיר החכמה. תחומים חשובים נוספים כוללים את תחום הבית המקושר, שבו מכירות השבבים צפויות להגיע לכ-1 מיליארד דולר בשנת 2018, בהשוואה לכ-275 מיליון דולר ב-2013.

תחום הקישוריות בכלי-רכב צפוי לצמוח בשיעור שנתי של כ-44% ולהגיע להיקף מכירות שבבים של 1.5 מיליארד דולר ב-2018, ותחום האבזרים הלבישים, שבו תהיה צמיחה שנתית של כ-47%, צפוי להיקף מכירות של כ-528 מיליון דולר ב-2018.

אולם לא צריך לחשוב שה-IoT ישתלט על תעשיית השבבים: ב-2014 רק 1% מכל מכירות השבבים בעולם היו קשורות לאינטרנט של הדברים. בשנת 2018 יצמח חלקן לכ-3% בלבד משוק השבבים העולמי, אשר יגיע להערכת IHS להיקף כולל של כ-348 מיליארד דולר.

יחד עם זאת, לנוכחות הרחבה של אבזרים מקושרים תהיה השפעה עקיפה גדולה מאוןד על תשיית השבבים: היא תביא להרחבת השימוש בתשתיות ענן ובכל תשתיות התקשורת הקשורות לאינטרנט, כדי שניתן יהיה להתמודד עם כמויות המידע העצומות שיתחילו לזרום ברשת. זה עומד להיות שוק ענן שיאפיל בהיקפו על שוק האבזרים המקושרים עצמו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס