DSPG מובילה את קואליציית DECT לעולם ה-IOT

18 דצמבר, 2014

חברת DSPG מובילה את פורום ULE Alliance אשר מגדיר משימה חדשה לתקן הטלפונייה האלחוטית הוותיק והגווע. להערכת המנכ"ל עופר אליקים, מדובר במנוע צמיחה חדש ואנרגטי

חברת DSPG מובילה את פורום ULE Alliance אשר מגדיר משימה חדשה לתקן הטלפונייה האלחוטית הוותיק והגווע. המנכ"ל עופר אליקים: "מנוע צמיחה חדש"

DSPG CEO

בחברת DSPG מאמינים שטכנולוגיה ותיקה ומוכחת אינה חייבת לרדת מהבמה בגלל מתחרים צעירים ורעשניים. לעתים מספיק לשנות את התפקיד שהיא ממלאת כדי להעניק לה חיים חדשים. מההיבט הזה, החברה נמצאת כיום בקדקודו של ניסוי טכנולוגי מרתק: העברת טכנולוגיית DECT, שב-20 השנים האחרונות החזיקה את כל שוק הטלפונים האלחוטיים הביתיים, מעולם הטלפון הישן אל העולם החדש של האינטרנט של הדברים (IoT).

בראיון ל-Techtime הסביר מנכ"ל חברת DSPG מהרצליה, עופר אליקים, את המהלך המנוהל כיום במסגרת פורום ULE Alliance הפועל בחסות ארגון התקינה האירופי (ETSI). פירוש השם ULE הוא Ultra Low Energy. הכוונה לתקן עבור מערכות מבוססות תקן DECT, שהן בעלות צריכת אנרגיה מינימלית. חברת DSPG היא ממייסדות הפורום ומאיישת כיום את תפקיד סגן היו"ר של הפורום.

עופר אליקים: "צפויה מהפיכת חיישנים בתוך הבית"
עופר אליקים: "צפויה מהפיכת חיישנים בתוך הבית"

בפורום הזה משתתפות כיום כמעט כל היצרניות הפעילות בעולם ה-DECT: מפנאסוניק ועד דויטשה טלקום וסיסקו.

למרות שטכנולוגיית DECT  הוגדרה לראשונה ב-1992 היא המשיכה להתפתח, וכיום מאפשרת העברת וידאו, הפעלת רמקולים מרחוק, שיחות קוליות באיכות גבוהה, יישומי טלפון בפרוטוקול אינטרנט (VoIP) ועוד. אלא שהמכירות בעולם נמצאות בירידה מתמדת.

חברת Dougherty & Company למשל, מעריכה שהמכירות של DSPG בתחום ה-DECT יירדו מ-116 מיליון דולר ב-2014 לכ-29 מיליון דולר ב-2024. לדברי עופר אליקים, זה הזמן להחליף את הגדרת המשימה של הטכנולוגיה הוותיקה.

מדוע אתם מגדירים את יישומי הבית החכם כתחום האינטרנט של הדברים (IoT)?

גלאי עשן אלחוטי בתקן ULE
גלאי עשן אלחוטי בתקן ULE

אליקים: "שוק ה-IoT מתחלק להרבה מאוד סגמנטים אנכיים, אבל להערכתנו התחום שהוא כיום הכי פחות מחובר הוא הבית. וזה דווקא המקום שבו בני-אדם מבצעים את ההשקעות הגדולות ביותר שלהם. כיום אין הרבה סנסורים בבית.

"בשנים הקרובות תהיה מהפיכה בכמות הסנסורים בבית. אם מסתכלים על מהפיכת הסמארטפון, אחד מהגורמים שהביאו להצלחתה הוא ריבוי החיישנים בתוך הסמארטפון. כך יהיה גם בבית. יכולות חישה מגוונות, והיכולת לעבד את המידע המגיע מהחיישנים, יכניסו בינה לבתים. זה יהיה שוק מרכזי מאוד".

מה היתרון הטכנולוגי של ה-DECT?

"לדעתנו יש יתרונות גדולים מאוד לטכנולוגיית DECT בהשוואה למתחרים העיקריים, שהם ZigBee ו-Wi-Fi. היא פועלת בתקן ייעודי שארגון התקינה האירופי (ETSI) הקדיש ל-DECT ול-ULE. ולכן איננה סובלת מהפרעות של אבזרי תקשורת אחרים, ואינה יכולה לפגוע בפעילות של מוצרים אחרים בבית.

"לטכנולוגיה הזו טווח תקשורת של עד 600 מטר ללא קירות, ועד 70 מטר בתוך הבית עצמו. היא פועלת בקצב נתונים נמוך יחסית שאינו דורש רוחב פס גדול וחסכונית מאוד באנרגיה. אבזרי DECT בתקן ULE למשל, צורכים זרם של 0.1 מיקרו-אמפר בלבד בזמן המתנה.

"ראינו שבטכנולוגיות ZigBee ו-Wi-Fi אין תקנים יעילים של רמת האפליקציה. כלומר, יש קשיים בחיבור רכיבים למרכז התקשורת הביתי (Gateway). למעשה הלקוח צריך לרכוש מיצרן אחד את כל המערכות בבית כדי שהן יוכלו לתפקד. בתקן ULE אין לנו את הבעיה הזו. הוא מגיע עם פרוטוקול מוגדר מאוד, עם הגדרה ברורה של שכבת היישומים מעל פרוטוקול התמסורת, ועם קבוצה של חברות גדולות שיש להן מערכות מורשת עובדות".

פתרונות IoT ביתיים המבוססים על שבב ULE של DSPG בדרכם למצגת בארה"ב

ראוי לציין שהמהלך החדש ניתמך על-ידי העובדה שרוב הנתבים הביתיים כוללים כיום יכולת DECT. חברות הטלפון רוצות להבטיח שהלקוחות שלהן יוכלו להשתמש גם בטלפונים אלחוטיים, ולכן שילבו את הרכיבים גם ללא ידיעת הלקוחות.

אליקים: "היתרון של חברת DSPG נעוץ בכך שאנחנו מחזיקים כיום בכ-80% משוק ה-DECT העולמי, ומובילים את התקינה של ULE במסגרת ULE Alliance. לכן אם הגישה הזו תתקבל, יהיה ל-DSPG חלק משמעותי מאוד בהצלחה שלה".

מה הן הדרישות הטכנולוגיות הייחודיות לשבבי ULE?

"השבב צריך לספק יכולות תקשורת אלחוטית, כושר עיבוד של המידע ויכולת לטפל באותות מעורבים, אנלוגיים ודיגיטליים. יש גם דרישות מאוד ייחודיות לתחום. למשל, עולם ה-IoT דורש מערכות אשר נמצאות רוב הזמן במצב המתנה ("שינה"), אולם מתעוררות מהר מאוד לפעולה בקנה מידה מלא, וחוזרות למצב של המתנה. זוהי נישה מיוחדת בתחום ניהול ההספק.

"בנוסף, אנחנו מביאים לתחום את היכולת שלנו בעיבוד אותות קוליים (אודיו). היא חיונית מאוד לקבלת שירותים דו-כיווניים, שבהם המשתמש או מרכז שירות יכולים לדבר עם אנשים בבית. העיבוד הקולי מרחיב מאוד את סוגי המידע שניתן לקבל, מכיוון שהמיקרופון יכול להיות חיישן חשוב מאוד, ולא רק לצורכי שיחה. למשל, הוא יכול לסייע לקבוע האם גילוי עשן נובע משריפה או לא, מסלול התנועה של אדם בבית ועוד. יש הרבה מאוד מידע הנובע מניתוח רעשים".

מי הולך איתכם?

"האקו-סיסטם כולל את החברות המספקות כבר פתרונות DECT לבתי הלקוחות. אנחנו באים עם מוצר חדש לשוק שכבר יש בו מערכות מורשת עובדות". רבים בתעשייה מאמינים בחזון של DSPG. חברת Dougherty & Company, פירסמה לאחרונה המלצת קנייה למניה של חברת DSPG, והעמידה את מחיר היעד שלה על 15 דולר, בהשוואה למחירה כיום, שהוא כ-11 דולר.

אחד מהנימוקים להמלצה הוא בתחזית המכירות שלה לתחום ה-ULE. להערכת החברה, בשנת 2014 הסתכמו המכירות של DSPG בתחום ה-ULE ב-950 אלף דולר בלבד. אולם כבר בשנה הבאה הן יצמחו ל-4.5 מיליון דולר, וב-2016 יוכפלו שוב לכ-9 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured