הסיוט הקוריאני מתפוגג: נדחה העירעור נגד Orbotech

22 דצמבר, 2014

עובדים של Orbotech הואשמו בהעברת מידע של סמסונג ו-LG למתחרות סיניות. אורבוטק: "העניין השפיע לרעה על מכירות המערכות לייצור צגים שטוחים בקוריאה (FPD), במיוחד בקרב חלק מהיצרנים הגדולים

עובדים של Orbotech הואשמו בהעברת מידע של סמסונג ו-LG למתחרות סיניות. אורבוטק: "העניין השפיע לרעה על מכירות המערכות לייצור צגים שטוחים בקוריאה (FPD), במיוחד בקרב חלק מהיצרנים הגדולים הפועלים בקוריאה

ביתן אורבוטק בתערוכה מקצועית בקוריאה
ביתן אורבוטק בתערוכה מקצועית בקוריאה

בית המשפט המחוזי של סיאול בירת קוריאה נתן פסק דין בעל-פה בנוגע למשפט של 6 מעובדי החברה הבת של אורבוטק בקוריאה. בקרוב יינתן פסק הדין בכתב. בהחלטה שניתנה בעל-פה, בית המשפט דחה את העירעורים של התביעה ושל אחד מהעובדים, ואישר מחדש את ההחלטה שלפיה החברה הבת בקוריאה וחמישה מהעובדים זוכו מכל אשמה. העובד השיש נמצא אשם במספר הפרות וניקנס בסכום של 10,000 דולר.

חברת אורבוטק פירסמה הצהרה שלפיה היא מאמינה במערכת המשפט הקוריאנית, אשר אישרה את טענתה של החברה שיהא נקטה בכל האמצעים כדי לשמור על קניין הרוחני של הלקוחות". להערכת החברה, קיימת אפשרות שהתביעה תערער פעם נוספת על ההחלטה, בתוך כ-7 ימים.

מדובר בפרשה שהסעירה את התקשורת בקוריאה. בחודש יוני 2012 נעצרו עובדים של אורבוטק-קוריאה, בחשד שהם אספו מידע על תצוגות AMOLED של חברת סמסונג ותצוגות WOLED של חברת LG. ניטען שהמידע נאסף בתוך כונני USB בגודל כרטיס אשראי שהם החביאו בתוך נעליהם. על-פי החשד, המידע הועבר אל מחוץ לקוריאה.

בעיתונות הקוריאנית התייחסו אל הפרשה כאל פגיעה בליבת התעשייה ובחלק מהכתבות ניטען שהמידע הועבר להנהלת אורבוטק בישראל וגם אל משרדי החברה בסין ובטאיוואן. בדיווח אחר פורסם שהעובדים מכרו את המידע ליצרנית צגים גדולה מסין, כדי שהיא תוכל להתחרות בסמסונג וב-LG.

בדיוק לפני שנה זיכה בית המשפט המחוזי של סיאול את החברה הבת הקוריאנית של אורבוטק (Orbotech) מאשמת ריגול תעשייתי וגניבת סודות הייצור של צגי OLED מחברת סמסונג ומחברת LG הקוריאניות. אולם התובע הקוריאני הגיש ערעור על ההחלטה. למרות הזיכוי, המשפט גרם נזק לאורבוטט. בדו"ח השנתי האחרון שלה, הודתה חברת אורבוטק שלמשפט יש השפעות ארוכות טווח על השוק שלה בקוריאה.

אורבוטק: "המשפט השפיע לרעה על מכירות המערכות לייצור צגים שטוחים בקוריאה (FPD), במיוחד בקרב חלק מהיצרנים הגדולים הפועלים בקוריאה. השפעה הצפויה להימשך גם ב-2014. המשפט והחיקרה בקוריאה פגעו במוניטין שלנו. למרות שאנחנו נוקטים בצעדים כדי לבחון ולתקן את האופן שבו אנחנו מגינים על המידע של הלקוחות, יכול להיות שלא נוכל לתקן לגמרי את הנזקים שנגרמו לנו בקרב לקוחות קיימים וחדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית