Harman רוכשת את Red Bend תמורת 200 מ' דולר

23 ינואר, 2015

מטרת העיסקה היא לחזק את מעמדה של HARMAN כספקית פתרונות לתחום האלקטרוניקה הממונעת. החברה מתכננת להיות תקן דה-פקטו של תמיכה במערכות המכונית המקושרת

מטרת העיסקה היא לחזק את מעמדה של HARMAN כספקית פתרונות לתחום האלקטרוניקה הממונעת. החברה מתכננת להיות תקן דה-פקטו של תמיכה במערכות המכונית המקושרת

CAR

חברת HARMAN International Industries, המוכרת בעולם כאחד ממותגי האודיו המובילים, הודיעה שהיא רוכשת את חברת Red Bend Software מהוד השרון, אשר פיתחה את טכנולוגיית over-the-air לביצוע עידכוני תוכנה מרחוק של מכשירים ניידים. מטרת העיסקה נועדה להביא את הטכנולוגיה של רד בנד לעולם הרכב, ולמצב אותה כתקן עולמי דה-פקטו של מערכות אלקטרוניקה ממונעות. חברת רד בנד מעסיקה יותר מ-200 עובדים בישראל ותמשיך לפעול כחטיבה עצמאית אשר תנוהל על-ידי מנהליה הנוכחיים.

החברה העריכה את היקף העיסקה בכ-170 מיליון דולר. מדובר בעיסקת מזומנים ומניות: הרמן תשלם 71 מיליון דולר במזומן ועוד 99 מיליון דולר באמצעות מניות. על-פי תנאי העיסקה, ברבעון הראשון של 2017 יקבלו בעלי המניות של רד בנד סכום נוסף בהיקף של 30 מיליון דולר, בהתאם לעמידה באבני דרך. בסך הכל מדובר בעיסקה בהיקף של כ-200 מיליון דולר. "העיסקה מוסיפה מרכיב קריטי לפורטפוליו המוצרים שלנו לתעשיית הרכב", הסביר יו"ר, נשיא ומנכ"ל הרמן, דינש פאליוואל.

נשיא ומנכ"ל רד בנד, יורם זלינגר, אמר שהעיסקה תאיץ את כניסתה של החברה לתחום המכונית המקושרת, לצד חיזוק מעמדה בשוק המוצרים הניידים (שבו נתח השוק שלה נאמד בכ-71%).  "רד בנד והרמן מתכונות שמערכת OTA לניהול תוכנה תסייע לשפר את ביצועי המערכות המשובצות, מערכות הבידור והמידע ומערכות הבקרה האלקטרוניות (ECU) בכלי-רכב".

החברה הסבירה בהודעתה אתמול שפתרונות ניהול התוכנה של רד בנד, ועכנולוגיות האבטחה שלה, נמצאות בשימוש נירחב מאוד בשוק האבזרים הניידים "והן מושלמות לעמוד בתקנים הנוקשים של המכונית המקושרת". על-פי הערכת חברת פרוסט אנד סאליבן, כ-90% מכלי-הרכב בעולם יהיו מקושרים עד לשנת 2020. "בנוסף, הטכנולוגיה של רד בנד היא חיונית למימוש הרעיון של מכונית אוטונומית".

מדובר בעיסקה השנייה של חברת הרמן בישראל. בחודש אפריל 2013 היא רכשה את iOnRoad מתל-אביב, אשר פיתחה אפליקציה לטלפון חכם המספקת לנהג התראה בכל פעם שהוא נקלע למצב סכנה בכביש: אם בגלל גלישה מנתיב הנסיעה, קירבה מסוכנת למכונית ממול, אי-שמירת מרחק וכדומה.

האפליקציה מבוססת על טכנולוגיות שהובאו בחלקן מהתעשייה הביטחונית. היא משתמשת במשאבים המוגבלים של הטלפון כדי לבצע פעולת עיבוד מורכבת הכוללת זיהוי תמונה, מעקב אחר מטרות, איסוף נתונים מהטלפון ויכולת הצגת מציאות מרובדת (Augmented Reality), שכן הטלפון מציג גם את תמונת הדרך וגם את ההתראות הגרפיות שהמערכת מייצרת.

ביחד עם רכישת רד בנד, דיווחה הרמן על עיסקה בהיקף של 780 מיליון דולר לרכישת חברת Symphony Teleca מקליפורניה, אשר פיתחה פלטפורמת תוכנה לתכנון מערכות המשלבות חיישנים, אלקטרוניקה ושירותי ענן. דינש פאליוול הסביר ששתי העיסקאות מהוות מהלך מרכזי המיועד לשנות את פניה של הרמן ולהכניס אותה לתחומים חדשים.

חברת HARMAN מתמחה בפיתוח וייצור ציוד אודיו לבית ולכלי רכב. להערכת החברה, יותר מ-25 מיליון מכוניות מצויידות היום במערכות infotainment מתוצרתה. החברה מעסיקה כ-13,900 עובדים. בשנתהכספים האחרונה הסתכמו מכירותיה בעולם בכ-5.3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: featured