חגיגה של רעיונות באקסלרייטור של Microsoft

25 ינואר, 2015

11 החברות שסיימו את המחזור האחרון באקסלרייטור של Microsoft בישראל הציגו בשבוע שעבר רעיונות מפתיעים לבעיות הנחשבות מרכזיות בתחומי הבריאות והאבטחה

11 החברות שסיימו את המחזור האחרון באקסלרייטור של Microsoft בישראל הציגו בשבוע שעבר רעיונות מפתיעים לבעיות הנחשבות מרכזיות בתחומי הבריאות והאבטחה

בוגרי המחזור האחרון. יושבים (מימין לשמאל) חנן לביא מנהל האקסלרייטור הישראלי וצחי וייספלד מנהל תוכנית האקסלרייטורים של מיקרוסופט בעולם
בוגרי המחזור האחרון. יושבים (מימין לשמאל) חנן לביא מנהל האקסלרייטור הישראלי וצחי וייספלד מנהל תוכנית האקסלרייטורים של מיקרוסופט בעולם

בסוף שבוע שעבר השלימה מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) את פעילותו של אקסלרייטור הסייבר והמדיקל הראשון בישראל, שנערך במרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה. 11 חברות סיימו את התוכנית, בהן חברות סטארט-אפ מיפן, ספרד, הודו, סלובניה וישראל. הן נבחרו מתוך כ-300 חברות מ-33 מדינות שהגישו את מועמדותן לתוכנית. בחגיגת הסיום של תוכנית הסיוע, הוצגו הרעיונות של החברות הצעירות.

microsoft venturesזו הייתה חגיגה של פתרונות יצירתיים לבעיות מעיקות, אשר החזירה לשומעים את חדוות הטכנולוגיה. בניגוד למה שניתן היה לצפות, חברת מיקרוסופט לא הגבילה את עצמה לתחומי התוכנה וה-IT הקלאסיים. ניתן היה למצוא רעיונות שהם מבוססי תוכנה, מבוססי חומרה ושילובים מעניינים של השניים.

בוגרות האקסלרייטור הוורטיקלי: 6 חברות בתחום הסייבר ו-5 חברות בתחום המדיקל, הציגו את פיתוחיהן בערב ה-Demo Day שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב בפני מאות מנהלי הייטק ומשקיעים מישראל ומהעולם.

גלי-מוח במקום תרופות

היה מעניין. כך למשל, חברת NIBS NeuroScience Technologies הישראלית, הציגה מכשיר פורץ דרך לאבחון וטיפול בכאבים כרוניים. הבעיה המרכזית נובעת מכך שמקור הכאבים הוא במוח, ולכן רוב התרופות המשמשות היום בעולם הן בעלות יעילות נמוכה מאוד בטיפול בכאבים כרוניים. החברה פיתחה קסדה הכוללת 8 חיישנים, אשר מנתחת את גלי המוח ומאתרת את האותות המייצרים כאב. היא מייצרת אותות עירור במוח אשר מבטלים את גלי המוח מייצרי הכאב, ובכך משככת כאבים ללא התערבות תרופתית.

חברת Capy היפנית, פיתחה ממשק אבטחה שנועד להחליף את מנגנון ה-CAPTCHA המתסכל. מנגנון זה נועד להבטיח שהמשתמש הוא אדם ולא רובוט, ולכן הוא מבוסס על הצגת תמונות מעוותות של טקסטים, שהמשתמש צריך לפענח ולהקליד. הבעיה נעוצה בכך שרוב המשתמשים נכשלים בפיענוח האותיות המעוותות, ודווקא הרובוטים המוטמעים בתוכנות פריצה של האקרים עושים זאת ביעליות גדולה מאוד.

החברה פיתחה גישה מבוססת תמונות, מתוך הנחה שבני-אדם יודעים להתמודד עם אתגרים ויזואליים טוב יותר מאשר מכונות. כך למשל, האתר מציג בפני המשתמש תמונה של פרה בעלת עין אחת, והמשתמש צריך לגרור את העין השנייה למקומה הנכון. החברה דיווחה שהרובוטים מתקשים להתמודד עם חידות ויזואליות, ואילו היעילות של זיהוי משתמשים אנושיים בשיטה החדשה גדולה פי חמישה בהשוואה לטכנולוגיית CAPCHA הוותיקה.

חברת  Kinestica הסלובנית פיתחה את מערכת BiMeo, המשפרת את תהליך השיקום של חולים הלוקים במערכת העצבים. המערכת מבוססת על חיישנים העוקבים אחר תנועות החולה, ועל משחקי מחשב מבוססי זיהוי מחוות. המטופל משחק במשחק אשר תוכנן לגרום לו לבצע את הפעולות השיקומיות הנחוצות, ועל-ידי כך מבצע את הטיפול בבית תוך כדי חוויית משחק מהנה. במקביל, המערכת אוספת את הנתונים, ומציגה את התקדמותו הקלינית למטפל.

הסייבר הישראלי ממשיך להלהיב

חברת Data Flow מישראל פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר שתוכננה להגן על שרתי אינטרנט ואפליקציות בפני מתקפות שמערכות פיירוול המוטמעות ברשת הארגונית אינן מצליחות לבלום. המערכת פועלת בתוך האפליקציה באופן המאפשר לה לצפות בפעילויות ובהקשרים שאינם נגישים למערכות המעקב הרגילות. היא מותאמת במיוחד לסביבת SharePoint של מיקרוסופט, הנחשבת לאחת ממערכות שיתופיות במסמכים הנפוצות בעולם.

חברת Scadafence הישראלית הציגה פתרון חדש להגנת תשתיות פיסיות ותעשיות ייצור. ההערכה של החברה שהתשתיות הפיסיות חשופות לתקיפות מכיוון שמערכות ההגנה מבוססות על הגנת תשתיות ה-IT הארגוניות. החברה נוקטת בגישה אחרת: היא פיתחה מערכת הגנה ייעודית עבור פרוטוקולי SCADA, אשר משמשים לניהול ובקרת תשתיות חומרה וייצור.

חברת ישראלית נוספת, Hermetic.io, פיתחה מנגנון מבוסס סמארטפון, הפותר את בעיית הססמאות. עקב ריבוי הססמאות כיום, אנשים שוכחים אותן או שהם בוחרים בססמאות קלות לפיצוח. המערכת של החברה מבוססת על הפעלה ויזואלית של ססמא מבוססת סמארטפון. המערכת כל-כך בשלה, שעד סוף השנה היא תותקן באתר של בנק לאומי ותהיה זמינה לשימוש כל הלקוחות של הבנק בישראל.

את ההצלחה של האקסלרייטור הישראלי ניתן לכמת גם במספרים: 85% המחברות שיצאו ממנו מאז שנפתח ב-2011 קיבלו כבר מימון של יותר מ-1.5 מיליון דולר בממוצע, ובסך הכל גייסו יותר מ-80 מיליון דולר ממשקיעים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: featured