TI ו-Avnet חשפו בישראל את התוכניות ל-MSP430

26 ינואר, 2015

החשיפה נערכה במהלך הרצאה תחת סודיות NDA, במסגרת הסמינר לפתרונות תעשייתיים של TI שנערך בשיתוף עם Avnet. בסמינר הוצגו גם חיישנים ופתרונות חדשים לבקרת מנועים

החשיפה נערכה בהרצאה תחת סודיות NDA, בסמינר לפתרונות תעשייתיים של TI שנערך בשיתוף עם Avnet. נחשפו גם חיישנים ופתרונות חדשים לבקרת מנועים

רם סאטאפאן. מעבד MSP430 הוא אחד מהמוצרים הוותיקים והפופלריים של טקסס אינסטרומנטס
רם סאטאפאן. "מעבד MSP430 הוא אחד מהמוצרים הוותיקים והפופולריים של טקסס אינסטרומנטס"

מאות מהנדסים מתעשיית ההייטק הגיעו בשבוע שעבר לכנס הפתרונות התעשייתיים (Industrial Solutions) של חברת Texas Instruments שנערך בשיתוף עם חברת Avnet. פתרונות תעשייתיים הם מגזר מיוחד מאוד בתעשיית השבבים. בשוק מקובל להתייחס אל התחום כבעל דרישות עבודה במגוון טמפרטורות, אולם הדרישות ממוצרים אלה רחבות יותר.

לדברי מנהל אסטרטגיה שיווקית שלEmbedded Processing  ב-TI, הישראלי אבנר גורן, כדי להיכנס לתחום התעשייתי, יצרנית השבבים צריכה להוכיח ללקוחות שהיא תמשיך לייצר ולתמוך בשבבים לפחות 10 שנים. בנוסף, השבבים צריכים לעמוד בדרישות איכות יוצאות דופן. למשל, יכולת עבודה ברציפות למשך 11 שנים, מבלי שיש ירידה בביצועי השבב עקב תופעות של זליגה ושינויים פנימיים בסיליקון.

משה הלל. תפנית בתעשייה הישראלית
משה הלל. תפנית בתעשייה הישראלית

"המערכת צריכה להוכיח עמידות בפני קרינת אלפא אשר יכולה לפגוע לאורך זמן במידע האגור בשבב. לצורך זה אנחנו מפעילים מנגנונים פנימיים לאיתור ותיקון שגיאות, המאפשרים לשבבים לשמור על רמת אמינות אחידה לאורך זמן".

לדברי מנכ"ל TI ישראל, משה הלל, הפתרונות שהוצגו בסמינר הטכני בתחום החיישנים, עם יכולת עיבוד מתאימה ותאימות לתקן החדש 4.0 של עולם התעשייה, פותחים אפשרויות חדשות ומרובות. "אנו עדים לכך שהשוק הישראלי עבר תפנית חדה מעולם התקשורת לעולם התעשייתי, ומאוד שמחים על-כך, שכן חברת TI מובילה בחדשנות ומתן פתרונות מתאימים".

דני קורן. הישראלים מצטיינים בפתרונות תעשייתיים
דני קורן. הישראלים מצטיינים בפתרונות תעשייתיים

נשיא חברת אבנט ישראל, דני קורן, אמר שתחום האלקטרוניקה התעשייתית הוא אחד מהתחומים החזקים והמבטיחים של תעשיית ההייטק הישראלית. "המפתחים הישראלים מאוד טכניים ומצטיינים בפיתוח פתרונות תעשייתיים".

הצצה לתוך ה-MSP430 הבאים

אחד משיאי הכנס היה הרצאת NDA, שבה נחשפה האססטרטגיה של TI בנוגע למשפחת המיקרו-בקרים הוותיקה MSP430. מכיוון שההרצאה ניתנה רק לאחר שהמשתתפים התחייבו לתנאי סודיות (NDA), אי-אפשר למסור פרטים מדוייקים על תוכנית ההכרזות ל-2015.

יחד עם זאת, מנהל השיווק של קבוצת MSP430 באזור EMEA, רם סאטאפאן, גילה ל-Techtime את הכיוון הכללי: "היעד שלנו בפלטפורמת MSP430 הבאה היא לספק יותר ביצועים בהספק יותר נמוך. היא תצא ביחד עם ממירים אנלוגיים בעלי רזולוציה גבוהה יותר. היא מיועדת לפתרונות הכוללים אותות מעורבים ומייצגת גם את הדור הבא האנלוגי שלנו".

מתי "תהרגו" את MS430 הוותיקה?

סאטאפאן: "אין סיכוי שנהרוג אותה, אנחנו מוכרים הרבה מאוד רכיבי MSP430. זו פלטפורמה שיצאה לשוק באמצע שנות ה-90 והיא פופולרית מאוד בתעשייה. כבר מהמוצר הראשון שלה היא כיוונה למגמות החשובות בשוק: הספק נמוך ושילוב של אנלוג ודיגיטל".

יישומי Single Chip Drive

הדגמת פתרון בקרה מדוייק באמצעות Sitara AM437x
הדגמת פתרון בקרה מדוייק באמצעות Sitara AM437x

אחת מההכרזות המעניינות של הכנס היתה הצגת המעבד התעשייתי Sitara AM437x. זו הפעם הראשונה שבה הוצג בארץ פתרון בקרת מנועים מלא (Single Chip Drive). מדובר ברכיב המבוסס על מעבד Cortex-A9 בעל 32 סיביות, אולם כולל גם עד ארבעה מודולים של מעבדי PRU, קיצור של Programmable Real-Time Unit.

מודולים אלה משמשים כמעין מעבדי תקשורת תעשייתיים מיתכנתים. הם מפעליים בזמן אמת את כל הפרוטוקולים התעשייתיים המוכרים, כולל פרוטוקולים פרטיים שהחברות מפתחות, ובכך מספקים קישוריות בזמן אמת ושחרור המעבד המרכזי לפעולות עיבוד של המידע עצמו.

ירון קגן מ-TI (מימין) וטל סגמן מ-Avnet התרוצצו בין האולמות כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה
ירון קגן מ-TI (מימין) וטל סגמן מ-Avnet התרוצצו בין האולמות כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה

מענין לציין שבתחילה לא העריכו בחברת TI את מלוא הפוטנציאל הטמון במודולי PRU, אלא שבשנה האחרונה, עם התגברות הדרישה לפתרונות קישוריות מהירים, הם הפכו למוצר נדרש מאוד. במהלך התערוכה נערכה הדגמה של מערכת בקרת מנועים המבוססת על בקר של חברת Beckhoff.

בהדגמה, הבקר ניהל סדרת מנועים בחוג משוב סגור באמצעות הפרוטוקולים התעשייתיים EtherCAT ו-EnDat 2.2. הפרוטוקול האחרון מאפשר לייצר חוג בקרה עבור מנועי Brushless, ואפילו לדעת את המיקום שלהם בכל רגע נתון.

חיישנים מסוג חדש

חידוש מעניין נוסף שהוצג בסמינר היה הצגת משפחות חדשות של חיישנים מתוצרת טקסס אינסטרומנטס. גם תחום החיישנים הוא תחום חדש יחסית ומתפתח בחברת TI. חיישני HDC1000, למשל, הם חיישני לחות וטמפרטורה אשר ניבנו בתצורה יוצאת דופן.

חיישן הלחות, למשל (מבוסס על השפעת הלחות על הקיבוליות) ממוקם בתחתית רכיב BGA. הרגליים התחתיות ברכיבי BGA מייצרות נתיב אוויר המגיע אל החיישן, ומנגד מונעות את בעיית היווצרות האבק על פני החיישן (מכיוון שהוא ממוקם הפוך), אשר פוגעת לאורך זמן בתיפקודם של חיישני לחות רבים.

חיישן FDC1004 החדש, הוא חיישן קיבוליות הכולל מעגל המרה ADC, המשגר לבקר את המידע כשהוא מקודד באות דיגיטלי. לחיישן זה יכולת מיוחדת: הוא מזהה שינויים בקיבוליות הנגרמת מחפצים מוליכים (דוגמת גוף האדם), המצויים במרחק של עד 70 ס"מ ממנו. פירוש הדבר שהוא יכול לשמש כחיישן קירבה ליישומים מגוונים, החל ממדידת רמת נוזלים באתרים תעשייתים ובכלי-רכב, וכלה במיכשור רפואי ואפילו ממשקים ליישומי זיהוי מחוות.

לפרטים נוספים:

Avnet: רותם סספורטה  [email protected]

Texas Instruments: ירון קגן, [email protected]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה