Lattice רוכשת את Silicon Image תמורת 600 מיליון דולר

27 ינואר, 2015

בעקבות העיסקה זינקו מניות שתי החברות בנסד"ק. הרכישה של Lattice מייצרת חברת שבבים מסוג חדש, המשלבת גם רכיבי ASSP וגם רכיבי FPGA מיתכנתים

בעקבות העיסקה זינקו מניות שתי החברות בנסד"ק. הרכישה של Lattice מייצרת חברת שבבים מסוג חדש, המשלבת גם רכיבי ASSP וגם רכיבי FPGA מיתכנתים

LATTICE

חברת Lattice Semiconductor מסאניוויל, קליפורניה, חתמה על הסכם לרכישת חברת Silicon Image מסאניוויל, תמורת כ-600 מיליון דולר. המחיר מבוסס על שווי השוק של SI במסחר בנסד"ק בהיקף של 450 מיליון דולר, ותוספת של 23.7% פרמייה על המחיר בבורסה. החברה מעריכה שהסינרגיה בין שתי החברות תחסוך 32 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה.

בעקבות ההודעה, זינקה מניית החברה בבורסה ביותר מ-23% בתוך מספר דקות. נשיא ומנכ"ל Lattice, דארין בילרבק, אמר שמבחינת לאטיס מדובר בארוע המשנה את פני החברה. "לראשונה בתעשיית השבבים תפעל חברה המשלבת את היתרונות של רכיבי FPGA מיתכנתים עם פתרונות ASSP מוכללים".

חברת סיליקון אימג' מסאניוויל מספקת רכיבי קישוריות למוצרים צרכניים, אבזרים ניידים ומחשבים אישים. היא השתתפה בפיתוח תקני תקשדורת דוגמת HDMI, DVI וכן תקן WirelessHD לתקשורת אלחוטית קצרת טווח בתדר של 60GHz. החברה הוקמה בשנת 1995 ובשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-276 מיליון דולר.

חברת Lattice היא יצרנית של רכיבים מיתכנתים מסוג FPGA. החברה מתמקדת ברכיבים קטנים יחסית, אשר צריכים לעמוד בדרישות מחיר והספק חמורות מאוד. היא מספקת שלוש משפחות מרכזיות של רכיבים: ICE, Mach ו-ECP.

החברה ניסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 860 מיליון דולר. מכירותיה ברבעון השלישי של 2014 הסתכמו ב-86.6 מיליון דולר. בעקבות ההודעה על העיסקה זינקו מניותיה ביותר מ-10%. ראוי לציין שזו תופעה יוצאת דופן, שכן ברוב המקרים עיסקאות מיזוג מתבטאות בירידה מסויימת במחיר המנייה של החברה הרוכשת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס