התחרות בשוק המדפסות התלת-מימדיות הגיעה לארץ

17 פברואר, 2015

מלם-תים קיבלה את הנציגות בישראל של 3D Systems, כחצי שנה לאחר שסיסטמטיקס קיבלה את הנציגות של MakerBot. שתי החברות מתמקדות במהנדסי פיתוח ישראלים

מלם-תים קיבלה את הנציגות בישראל של 3D Systems, כחצי שנה לאחר שסיסטמטיקס קיבלה את הנציגות של המתחרה MakerBot

אודי ויינטראוב
אודי ויינטראוב

חברת Team מקבוצת מלם-תים, חתמה על הסכם נציגות עם חברת 3D Systems להפצה ותחזוקה בישראל של מדפסות תלת-מימדיות. חברת 3D Systems הינה אחת המתחרות העיקריות של חברת Stratasys הישראלית-אמריקאית בתחום ההדפסות התלת-מימדיות (3D Printing). שתי החברות גם נסחרות בנסד"ק בשווי שוק כמעט זהה, של כ-3.5 מיליארד דולר.

מנכ"ל חברת תים, אודי ויינטראוב, אמר שהחברה בדקה את השוק הישראלי. "מצאנו שפתרונות של 3D Systems מהווים פתרון משלים מרכזי בקידום מחלקת התיב"ם שלנו ובכלל זה אוטודסק, שאותה אנו מייצגים".

המדפסות של חברת 3D Systems מאפשרות ייצור חלקים מחומרים שונים, בהם: פלסטיק, מתכת, קרמיקה ודברי מאכל. בעקבות ההכרזה נכנסת תים לתחרות ישירה מול חברת סיסטמטיקס, אשר לפני קצת פחות מחצי שנה קיבלה את הנציגות בארץ של חברת MakerBot, הנמצאת בבעלות Stratasys.

מנהל קו מייקר-בוט בחברת סיסטמטיקס, אריק שפט, אמר ל-Techtime שבתחילה החברה תתמקד בשני שווקים מרכזיים: מהנדסים המשתמשים בתוכנות תיב"ם ובמגזר האקדמי.

"המטרה שלנו להעמיד מדפסת תלת-מימדית על שולחנו של כל מהנדס. הדבר יצמצם את עלויות הפיתוח, יקצר את זמני הפיתוח ויאפשר לעבור ישירות מפיתוח לייצור אב-טיפוס".

זו גם האסטרטגיה התלת-מימדית של קבוצת מלם-תים. סמנכ"ל הטכנולוגיות של תים, צבי ברונר, מסר בהודעה של החברה שבמתכונת הייצור המסורתי קיים קושי להסתדר עם תכנון, ייצור, המחשה ובחינת המוצר (Prototype), ללא הדפסת מודל תלת-מימדי. "הצורך יילך ויגבר בשנים הקרובות וכל תחום תלת-המימד יהיה נפוץ וישמש את התעשייה כברירת מחדל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , ייצור וקבלנות משנה