מנכ"ל NXP מגלה: המנוע לרכישת פריסקייל הוא שוק הרכב

3 מרץ, 2015

מנכ"ל NXP, ריק קלמר: "אחרי המיזוג עם פריסקייל, חברת NXP תהיה יצרנית השבבים הרביעית בגודלה בעולם"

מנכ"ל NXP, ריק קלמר: "אחרי המיזוג עם פריסקייל, חברת NXP תהיה יצרנית השבבים הרביעית בגודלה בעולם"

דגם קונספט של NXP למכונית העתיד החכמה
דגם קונספט של NXP למכונית העתיד החכמה

במכתב שנישלח אתמול ללקוחות הגדולים ביותר של חברת NXP ואשר הגיע לידי Techtime, חושף מנכ"ל חברת NXP, ריק קלמר, חלק מהגורמים שהביאו לגיבוש עיסקת הרכישה של חברת Freescale תמורת 11.8 מיליארד דולר.

ריק קלמר
ריק קלמר

קלמר גילה שבעקבות ההסכם תיווצר יצרנית השבבים הרביעית בגודלה בעולם ובעלת היקף מכירות של כ-10 מיליארד דולר בשנה. "כיום אנחנו מדורגים במקום ה-14 בעולם".

החברה הממוזגת תעסיק כ-45,000 עובדים, מתוכם כ-12,000 מהנדסים. היא תחזיק בפורטפוליו של כ-9,800 פטנטים. מתוך זה, פריסקייל עצמה מעסיקה כיום 17,000 עובדים, בהם כ-5,500 מהנדסים ובידה פורטפוליו של כ-6,000 פטנטים.

הדרך המהירה למכונית החכמה

קלמר הדגיש את משקלו של שוק הרכב בעיסקת המיזוג: "פריסקייל ו-NXP משקיעות שנים רבות בשוק הרכב. בעקבות המיזוג, תהיה NXP לספקית המובילה של שבבים לתעשיית הרכב. מכלול המוצרים של שתי החברות ביחד מאפשר לספק את כל הדרוש למערכות מידע ובידור ממונעות, מערכות בטיחות, מערכות בקרת הגוף ומערכות לבקרת מערכות ההנעה של הרכב.

"מעל לכל, החברה הממוזגת תוכל לקדם את תחום מערכות העזר הבטיחותיות לנהג (ADAS) ולספק מוצרים מאובטחים עבור שוק המכונית המקושרת (Securely Connected Car)".

במכתב הגדיר קלמר יעדים נוספים: "המיזוג יהפוך את NXP למובילה בשוק המיקרו-בקרים (MCU), החברה בעלת הפורטפוליו הגדול ביותר של מיקרו-בקרים מבוססי ARM בעלי 32 סיביות". מבחינה עסקית, לא טכנולוגית, הוא הסביר ללקוחות שהעיסקה תייצר חברת שבבים בעלת גישה יותר גלובלית: "לחברת פריסקייל יש נוכחות חזקה בארצות הברית ובשוק הסיני, ואילו NXP חזקה יותר באירופה ובאסיה".

עד למיזוג, אשר צפוי במחצית השנייה של 2015, שתי החברות ימשיכו לפעול כרגיל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס