TowerJazz מייצרת חיישנים למצלמת ה-3D של אינטל

3 מרץ, 2015

מההודעה ניתן להבין שחברת TowerJazz מייצרת במגדל העמק את חיישן האינפרא אדום המשולב במצלמות RealSense התלת-מימדיות של אינטל, אשר פותחו בחיפה

ככל הנראה TowerJazz מייצרת במגדל העמק את חיישן האינפרא אדום המשולב במצלמות RealSense התלת-מימדיות של אינטל, אשר יוצאות בשבועות אלה אל השוק

TOWERJAZZ CMOS IMAGE SENSOR

חברת TowerJazz החלה ביצור המוני של חיישני תמונה לאור אינפרא-אדום (IR) עבור מצלמה תלת-מימדית של חברת אינטל. החברה מסרה היום שאינטל בחרה בפלטפורמת ה-CMOS שלה (CMOS image sensor) בזכות הביצועים הטובים בתנאי תאורה קשים וברזולוציה המתקבלים באור בתדרי Near Infrared.

בעקבות ההודעה של החברה היום בצהריים, זינקה מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק ביותר מ-7% והגיעה למחיר של כמעט 18 דולר. הקפיצה העניקה ליצרנית השבבים הישראלית שווי שוק של כ-980 מיליון דולר. המנהל ההנדסי של תחום המצלמות התלת-מימדיות (Depth Camera Engineering) בחברת אינטל, שגיא בן משה, אמר שהשותפות עם חברת טאואר-ג'אז תרמה משמעותית בייצור החיישנים התלת-מימדים של החברה. "זו היתה בחירה טבעית".

מניית טאואר-ג'אז הגיבה מיידית להודעה היום
מניית טאואר-ג'אז הגיבה מיידית להודעה היום

מנכ"ל חברת טאואר-ג'אס, ראסל אלוונגר, אמר שהשותפות בין שתי החברות היתה מתבקשת מאליה, לאור היכולות של טאואר בתחום ולאור העובדה שמפעל היצור של טאואר בישראל קרוב כל-כך למרכז פיתוח המצלמות התלת-מימדיות של אינטל. החברה לא מוסרת זאת, אולם פירוש הדבר שטאואר-ג'אז מייצרת במגדל העמק את מרכיב האינפרא אדום במצלמות RealSense החדשות, אשר מפותחות בחיפה על-ידי הצוות שהוקם בעקבות רכישת חברת Omek Interactive בשנת 2013.

סגן נשיא ומנהל חטיבת חיישני ה-CMOS בטאואר-ג'אז, ד"ר אבי שטרום, אמר שטכנולוגיית ה-CMOS של טאואר-ג'אז פותחה במשך שנים רבות. "זה מלהיב לראות שמחקר כל-כך רב נותן פירות כה מרהיבים. החיישנים התלת-מימדיים של אינטל ישנו את האופן שבו אנשים מצלמים ומשתפים מידע תלת-מימדי. אנחנו גאים בכך שאנחנו יכולים לסייע לאינטל להביא לשוק טכנולוגיות פורצות דרך".

כיצד בנויה המצלמה של אינטל

מצלמת RealSense של אינטל היוצאת בימים אלה אל השוק (בעיקר נכנסת לקווי היצור של דגמי מחשבים חדשים) מורכבת למעשה משלוש יחידות מרכזיות המורכבות ביחד על מעגל מודפס ייעודי, אשר ישולב במחשבים, בטאבלטים ובאבזרים אחרים: מצלמה דו-מימדית רגילה, מצלמת אינפרא-אדום, ומקרן לייזר.

השילוב של מקרן הלייזר והמצלמה הדו-מימדית מאפשר לקבל מידע מקורב על אובייקטים דו-מימדיים בטכנולוגיית Coded Light המוכרת שנים רבות: כאשר מקרינים פס אור (או צל) על משטח עקום כלשהוא, גם פס האור (או הצל) נראים עקומים. מדידת העקמומיות שלהם מאפשרת לספק מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטלו. כלומר על התכונות התלת-מימדיות של האובייקט המצולם.

אולם כדי לקבל מידע תלת-מימדי מדוייק יותר, כמו למשל תנועת אצבעות בממשק זיהוי מחוות, יש צורך בשיטה אחרת. כאן נכנסת לתמונה מצלמת ה-IR. היא אוספת מידע בטכניקת "זמן טיסה" (Time of flight) הפועלת בדומה למכ"ם, על-ידי הקרנת אור אינפרא אדום על האובייקט התלת מימדי ומדידת הפרש הפאזה בין האור המוקרן לאור המוחזר לחיישן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית