Autodesk פתחה בישראל מרכז לקידום הדפסות 3D

5 מרץ, 2015

המרכז הישראלי משתתף בפיתוח פלטפורמת Spark לניהול כל תהליך ההדפסה, משלב הקונספט ועד משלוח הקובץ למדפסת או לספק שירותי ההדפסה/ייצור.חברת Autodesk מחפשת חברות ישראליות שישתתפו בתוכנית הקידום של קרן Spark Fund

המרכז הישראלי משתתף בפיתוח פלטפורמת Spark לניהול כל תהליך ההדפסה, משלב הקונספט ועד משלוח הקובץ להדפסה. חברת Autodesk מחפשת חברות ישראליות שישתתפו בתוכנית הקידום של קרן Spark Fund  

מעבדת ההתנסות של אוטודסק בישראל
מעבדת ההתנסות של אוטודסק בישראל

חברת Autodesk, הנחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום תוכנות ההנדסה והעיצוב, הקימה בישראל מעבדת התנסות ומחקר של הדפסות תלת-מימדיות. להערכת החברה, מעבדת ה-3D Printing שהיא פתחה לאחרונה ברחוב רוטשילד בתל אביב, היא מעבדת הדפסת התלת-מימד הגדולה באירופה ובמזה"ת. היא תשמש כסטודיו וכסדנה לפיתוח של פתרונות חומרה ותוכנה חדשניים בתחום הייצור הדיגיטל, במיוחד עבור מדפסות תלת-מימד בפורמט גדול. מדובר בחלל ה-3D הראשון של Autodesk שניפתח מחוץ לארה"ב.

איתן צרפתי
איתן צרפתי

פתיחת המעבדה נעשית במסגרת הקמפיין של חברת Autodesk לתפוס מקום בשוק הדפוס התלת-מימדי באמצעות הרחבת השימוש בפלטפורמת Spark שהיא פיתחה, אשר נועדה לספק תשתית אוניברסלית לייצור באמצעות מדפסות תלת-מימדיות.

הפלטפורמה כוללת מרכיב תוכנה מהאפשר למשתמשים לתכנן מוצרים, מרכיב שירותי ענן הניתן באמצעות הענן של חברת אוטודסק, ומרכיב שליחת הקבצים לייצור במדפסת תלת-מימדית מקומית או ישירות אל ספק שירותי הייצור.

כדי לקדם את הפלטפורמה, ייצרה אוטודסק מדפסת תלת-מימדית עצמית בשם Ember. המדפסת מבוססת על טכנולוגיית Digital Light Processing Stereolithography.

המדפסת התלת-מימדית Ember של אוטודסק
המדפסת התלת-מימדית Ember של אוטודסק

בשיטה זו, מוקרנת תבנית אור על פולימר רגיש לאור, בכל חשיפה מתמצקת שכבה דקיקה של הפולימר בהתאם לתבנית האור, ובהדרגה נבנות שכבות של חומר ממוצק, אחת על-גבי השנייה, עד לקבלת החלק השלם. המדפסת של אוטודסק מגיעה לרזולוציה של 10 מיקרון ומותאמת לעבודה מול פלטפורמת Spark.

במקביל לתשתית הטכנולוגית המבוססת על Spark ו-Ember, הקימה אוטודסק קרן השקעות ייעודית בשם Spark Fund. הקרן מתכננת להשקיע בשנים הקרובות כ-100 מיליון דולר ביזמים, בחברות סטארט-אפ ובחוקרים "התורמים להאצת המהפכה התעשייתית החדשה". עד היום היא קיבלה כ-530 בקשות להשקעה.

אוטודסק מחפשת השקעות בישראל

יונתן סרוסי
יונתן סרוסי

מנהל מרכז הפיתוח של Autodesk ישראל ומנהל תחום AutoCAD Mobile העולמי של החברה, יונתן סרוסי, גילה שבימים אלה הקרן בוחנת השקעה ושותפות במספר חברות ישראליות העוסקות בתחום. סרוסי: "העולם נמצא כיום על סף אחד השינויים המשמעותיים והגדולים ביותר מאז המהפכה התעשייתית. טכנולוגיות כמו הענן, המובייל ומדפסות 3D משנות את הדרך שבה אנחנו חיים ועובדים".

איתן צרפתי, מנהל פלטפורמת Spark ב-Autodesk ישראל, אמר שבנוסף להשקעה הכספית, חברות שיתקבלו לקרן ייהפכו לשותפות בתכנית Spark ותהיה להן גישה לשירותים רבים הזמינים לשותפים.

כניורות נסיונים שהודפסו במרכז של אוטודסק בתל-אביב
כינורות נסיוניים שהודפסו במרכז של אוטודסק בתל-אביב

ספארק היא פלטפורמה פתוחה וחינמית להדפסת תלת-מימד. היא מאפשרת להמיר בקלות דגמי תלת-מימד לפורמט הדפסת תלת-מימד. הפלטפורמה כוללת כלים לבדיקה ותיקון של מודלים בתלת-מימד, כלים לתצוגה מקדימה של ההדפסה המותאמים למערכות ההפעלה שולחניות ומובייל, חיבוריות ענן ויכולת לפרסם ולשתף דגמים. Spark היא פלטפורמה הניתנת להרחבה, עם SDK ו-API למפתחי תוכנה, מהנדסי חומרים ומעצבים שיוכלו ליצור תוכנות, שירותים ומידע על גבי הפלטפורמה.

צרפתי: "ישראל היא מרכז חדשנות חשוב עבור אסטרטגיית הדפסת התלת-מימד של Autodesk, והצוות בישראל משתתף בפיתוח פלטפורמת Spark". חברת אוטודסק מכירה היטב את ישראל ובחמש השנים האחרונות רכשה מספר חברות ישראליות. בהן: CmyCasa שפיתחה תוכנה (Homestyler) המאפשרת לעצב הבית את חלל הבית. צוות CmyCasa משתתף כיום בפיתוח Spark. חברה נוספת היא For-Each שפיתחה כלים לבחינה ושיתופיות של קבצי CAD בשימוש מהנדסים, אדריכלים ומעצבים.

"מרכז הפיתוח בישראל נמצא במגמת גידול", אמר סרוסי. "אנחנו ממשיכים לחפש בישראל חברות שיכולות להתחבר לחזון שלנו ולמהפיכה שאנחנו מובילים". במקביל, החברה מחפשת בישראל מתכנתים עם מומחיות בטכנולוגיית ענן, עיצוב מובייל והדפסת תלת-מימד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , ייצור וקבלנות משנה