Nova רוכשת את ReVera תמורת 46.5 מיליון דולר

12 מרץ, 2015

Nova תממן את העיסקה מקופתה. ריברה פיתחה ציוד למדידת חומרים ומבנים באמצעות קרינת X, בהם מדידת מימדים של טרנזיסטורי FinFET. מנכ"ל החברה ניהל בעבר את נגב-טק מרחובות

Nova תממן את העיסקה ממזומנים בקופתה. חברת ריברה פיתחה ציוד למדידת חומרים ומבנים באמצעות קרינת X, בהם מדידת מימדים של טרנזיסטורי FinFET. מנכ"ל החברה ניהל בעבר את נגב-טק מרחובות

REVERA

חברת נובה מכשירי מדידה (Nova) הודיעה היום על רכישת ReVera מקליפורניה, ארה"ב, תמורת 46.5 מיליון דולר במזומן. להערכת החברה, העיסקה צפויה לתרום 25-30 מיליון דולר למכירות השנתיות שלה בתוך 12 חודשים מהשלמת העסקה.

מדידת טרנזיסטור FinFET בציוד של ריברה
מדידת טרנזיסטור FinFET בציוד של ריברה

נובה תרכוש 100% מהון המניות של ReVera, על בסיס מאזן נקי ממזומנים ומחוב. העיסקה צפויה להיסגר עד אמצע אפריל 2015. חברת ReVera מפתחת פתרונות מדידה בתחום X-Ray לאפיון חומרים בתהליכי ייצור.

מוצרי ReVera מבוססים על טכנולוגיית X-ray Photoelectron Spectroscopy וממוקדים במדידת הרכב חומרים (composition) ושכבות דקות (film thickness) בשלבים קריטיים של תהליך ייצור המוליכים למחצה.

סינרגיה טכנולוגית

הטכנולוגיה הזו משלימה את מערכות המטרולוגיה של נובה, הממוקדמות במדידת מימדים קריטיים של הטרנזיסטור (Optical CD). נשיא ומנכ"ל נובה, איתן אופנהיים, אמר שהעיסקה מאפשרת לנובה להאיץ את הצמיחה תוך שמירה על רווחיות. "שילוב הטכנולוגיות מתמקד באתגרים הגדלים של בקרת תהליכים בדורות הטכנולוגיים המתקדמים. טכנולוגיית X-Ray של ReVera משלימה את טכנולוגיית ה-Optical CD של נובה ותאפשר לנו לחזק את מעמדנו בשוק של יצרני רכיבים לוגיים וזיכרונות".

חברת ReVera הוקמה בשנת 2004 לאחר שהיא יצאה מחברת Physical Electronics המספקת ציוד לבדיקת חומרים ותהליכים. הטכנולוגיה שלה מבוססת על שימוש בקרינת X המשודרת אל שטח הסיליקון, כאשר ניתוח האותות החוזרים מאפשר לקבל מידע על מימדי והרכב החומרים הנבדקים.

סביר להניח שאחד מהגורמים לעיסקה קשור לעובדה שמערכת הבדיקה המרכזית של החברה, VeraFlex, מסוגלת לבצע מדידות של של טרנזיסטורים תלת-מימדיים מסוג FinFET. החברה דיווחה לאחרונה שמספר יצרני שבבים החלו לבדוק את מערכת הבדיקה שלה בקווי ייצור של טרנזיסטורי FinFET. ראוי לציין שההתמודדות עם המבנים התלת-מימדיים נחשבת לאחד מהאתגרים החשובים ביותר כיום בשוק מערכות המטרולוגיה לתעשיית השבבים.

כדי לקבל יותר ביצועים, היצרנים עברו מייצור טרנזיסטורים במבנה שטוח מסורתי, לייצור טרנזיסטורים אנכיים (תלת מימדיים). אלא שלצד היתרונות בביצועים, המבנים האלה קשים מאוד לבדיקה. ללא תהליכי בדיקה אמינים, לא ניתן יהיה להגיע לתפוקה כדאית בייצור.

רקע ישראלי

מעניין לציין שנשיא ומנכ"ל ריברה, גלין דייוויס, מכיר היטב את התעשייה הישראלית. לפני שהצטרף לריברה בשנת 2010, הוא שימש במשך ארבע שנים כנשיא חברת Negevtech מרחובות, אשר פיתחה ציוד מטרולוגיה למוליכים למחצה בגיאומטריה של 65 ננומטר, וניסגרה בשנת 2008.

חברת נובה מרחובות מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות מדידה משולבים ועצמאיים עבור תעשיית המוליכים למחצה (ציוד מטרולוגיה). החברה ניסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-307 מיליון דולר. בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-121 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-112 מיליון דולר ב-2013. לפני העיסקה הגיעה קופת החברה להיקף של 124 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured