MagnaCom המציאה טכנולוגיית איפנון חדשה

19 מרץ, 2015

טכנולוגיית האיפנון של MagnaCom מפתח-תקווה נחשבת למועמדת רצינית להיות טכנולוגיית האיפנון של הדור החמישי. נשיא קואלקום לשעבר, סטיב אלטמן, הצטרף לצוות היועצים של החברה

טכנולוגיית האיפנון WAM של MagnaCom נחשבת למועמדת רצינית להיות טכנולוגיית האיפנון של הדור החמישי. החברה תבצע הדגמה חיה בשבוע הבא. נשיא קואלקום לשעבר, סטיב אלטמן, הצטרף לצוות היועצים של החברה

הדגמת הטכנולוגיה של מגנקום ב-CES
הדגמת הטכנולוגיה של מגנקום ב-CES

חברת MagnaCom מפתח-תקווה, הודיעה שבמהלך כנס NGMN שייערך בשבוע הבא בפרנקפורט, גרמניה, היא תדגים לראשונה רשת תקשורת אלחוטית בטכנולוגיית WAM שאותה היא פיתחה, שלהערכתה מספקת את שיטת האיפנון היעילה ביותר הקיימת היום בשוק. הטכנולוגיה פותחה בחשאי בשנתיים האחרונות ומוגנת באמצעות 50 פטנטים

מנכ"ל מגנקום, יוסי כהן
מנכ"ל מגנקום, יוסי כהן

מנהל כנס NGMN, ד"ר פיטר מייסנר, אמר שמדובר בהדגמה של טכנולוגיה אשר צפויה לספק את הבסיס לרשתות סלולריות עתידיות מהדור החמישי. "טכנולוגיית איפנון מהסוג הזה, המשפרת את קיבולת הרשת, מרחקי התקשורת, צריכת ההספק והיעילות הספקטראלית, יכולה להיות בעלת השפעה עמוקה על כל תעשיית התקשורת הניידת".

טכנולוגיית WAM, שהוא קיצור של Wave Modulation, מספקת קיבולת תקשורת גדולה בהרבה מהמקובל היום, ולמרות זאת שומרת על תאימות לאחור לרשתות הקיימות.

מילימטר מרובע של סיליקון

להערכת החברה, היא מכפילה את הקיבולת של הרשת הסלולרית ומפחיתה ב-50% את צריכת ההספק שלה. ככל הנראה המודל העיסקי יתבסס על מכירת קניין רוחני ולא על ייצור שבבים.

השימוש בטכנולוגיה החדשה אינו דורש החלפת המעגלים האנלוגיים, מעגלי ה-RF או האנטנות ברשת. הוא מתבצע ברמת השבב בלבד המצוי בתוך התקני הקליטה והשידור. הדבר נובע מכך שמדובר בשיטת איפנון (Modulation) חדשה, המתבצעת ברמת עיבוד האות ולא ברמת השידור והקליטה.למעשה, החברה מעריכה שהסיליקון שיידרש כדי להשתמש בטכנולוגיה שלה יגיע לגודל של מילימטר מרובע אחד בלבד.

טכנולוגיה זו נועדה להחליף את המאפנן הוותיק Quadrature Amplitude Modulation הנמצא בשימוש בתעשיית התקשורת קרוב ל-40 שנה. בטכניקת QAM משדרים שני גלי נושא שיש ביניהם הפרש פאזה (מופע) של 90 מעלות, כאשר כל אחד מהם עובר בנפרד איפנון באמצעות העוצמה (Amplitude Modulation). כאשר מסכמים את שני הגלים ביחד, מתקבל מידע המגיע משני אותות שונים שאופננו באותו התדר.

טכנולוגיית האפינון החדשה אינה דורשת החלפת המעגלים האנלוגיים והאנטנות
טכנולוגיית האיפנון החדשה אינה דורשת החלפת המעגלים האנלוגיים והאנטנות

בתעשייה משתמשים בטכנולוגיה זאת כדי להגביר את הקיבולת של כבלים אופטיים, רשתות אלחוטיות, קוויות ועוד. טכנולוגיית WAM, עובדת בצורה שונה ומבוססת על דחיסת הספקטרום ויכולת לבצע איפנון לצורך העברת מידע גם במישור הזמן וגם במישור התדר.

להערכת החברה היא מכפילה פי ארבעה את טווח השידור והקליטה וחוסכת 50% בהספק הנדרש ובספקטרום התדרים הנדרש. ההדגמה הראשונה של הטכנולוגיה נעשתה באמצעות מערכות Wi-Fi בתערוכת CES 2015 שנערכה בחודש פברואר בארה"ב. אחרי ההדגמה היא קיבלה את פרס המוצר המצטיין של התערוכה בתחום המערכות המשובצות.

חברה של מומחי שבבים

חברת MagnaCom נוסדה על-ידי המנכ"ל יוסי כהן והטכנולוגי הראשי אמיר אליעז. יוסי כהן צבר ניסיון בחברת ברודקום שבה הוא היה אחראי על תחום ה-Bluetooth ולאחר מכן שימש כסגן נשיא בחברת מוטורולה מוביליטי, עד מכירתה לגוגל בשנת 2012. הוא בוגר הטכניון בהנדסת חשמל והחל את דרכו בתעשייה בחברת אלביט.

אמיר אליעז היה זה שהמציא את טכנולוגיית WAM. הוא סיפר ליוסי כהן על הרעיון החדש שלו, כהן התלהב והשניים החליטו להקים את החברה. לפני-כן הוא הקים את החטיבה הסלולרית של חברת ECI וניהל אותה במשך מספר שנים. לפני-כן הוא ייסד את יצרנית השבבים האלחוטיים Provigent שנמכרה לברודקום. הוא בוגר תואר ראשון ושני בהנדסה מאוניבריסטת תל-אביב והחל את דרכו בתעשייה ביחידה טכנולוגית של צה"ל.

ההנהלה הבכירה של החברה כוללת גם את אילן ראובן ושלומי חייקין.  אילן ראובן אחראי על תחום האלגוריתמים. ראובן עסק שנים רבות במחקר מדעי בתחום התקשורת. הוא שימש כמדען הראשי של חברת סיגמה (שנקראה לפני-כן קופרגייט) ושימש כמהנדס בחברת טיוגה שנמכרה ל-STM. ראש תחום ה-VLSI בחברה, שלומי חייקין, שימש כמנהל פרוייקטים בחברת Transwitch שנמכרה לקיידנס בשנה שעברה, ולפני-כן שימש כמנהל מצוות פיתוח של חברה גלובלית הכולל 40 מהנדסים.

העניין הרב בחברה בא לידי ביטוי בכך לפני כשנה הצטרף אל צוות היועצים של החברה אחד מהאנשים החשובים בתעשיית התקשורת, סטיב אלטמן ששימש במשך 15 שנים בתפקידי ניהול בכירים בחברת קואלקום, בהם נשיא החברה וסגן היו"ר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured