TowerJazz מפחיתה את העול הפיננסי ב-80 מ' דולר

26 מרץ, 2015

המהלך התבצע בעקבות הסכמת חלק גדול מבעלי אגרות החוב מסדרה F לקבל את כספם בצורה של פדיון מוקדם. למרות זאת מחיר המנייה של TowerJazz בנסד"ק ירד בפתאומיות

המהלך התבצע בעקבות הסכמת חלק מבעלי אגרות החוב סדרה F לקבל את כספם בפדיון מוקדם. למרות זאת מחיר המנייה של TowerJazz בנסד"ק ירד בפתאומיות

חברת TowerJazz דיווחה היום על הצלחת המהלך שנועד להפחית את החוב הפיננסי שלה באמצעות המרת אגרות החוב מסגרה F. בעקבות המהלך, הפחיתה החברה את העול הפיננסי שלה בהיקף של 80 מיליון דולר, וחסכה תשלומי רבית בהיקף של כ-10 מיליון דולר לבעלי החוב. למרות זאת, מניית החברה בנסד"ק הגיבהב בצורה שלילית: וירדה אתמול אחר הצהריים מ-17.5 דולר ל-16.5 דולר למנייה. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1 מיליארד דולר.

מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק
מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק

התופעה מפתיעה עוד יותר, לאור העובדה שמספר אנליסטים פרסמו מחירי יעד גבוהים יותר למנייה של טאואר, כאשר מחיר היעד הגבוה ביותר ניתן על-ידי Craig-Hallum אשר נתנה למנייה המלצת קנייה וקבעה לה למחיר יעד של 20 דולר.

לפני שבועיים החברה הציעה לבעלי אגרות החוב לבצע פדיון מוקדם של האגרות. החברה העריכה שהתוצאות של 2014 והתחזית ל-2015 מאפשרות לה להקדים את ההחזרים. מדובר בגיוס שבוצע באמצעות מכירות אגרות חוב בהיקף של 120 מיליון דולר בשנים 2010 ו-2012. כאשר טאואר-ג'אז פירסמה את הצעת הפדיון המוקדם, היעד המקורי שלה היה לקבל הסכמה של כשליש מהסכום, בהיקף של כ-40 מיליון דולר. היום החברה שיווחה שההיענות היתה גבוהה מהציפיות, ובעקבות זאת היא מקדימה את הפדיון בהיקף של 80 מיליון דולר.

בשנת 2014 הסתכמו המכירות ב-828 מיליון דולר, המבטאות צמיחה של 64% בהשוואה לשנת 2013. החברה מסרה שבמהלך 2014 הגדילו עשרת הלקוחות הגדולים ביותר שלה את היקף ההזמנות ב-34% בהשוואה ל-2013. החברה דיווחה על רווח נטו של 25 מיליון דולר.

למרות הירידה הבלתי מוסברת במניית החברה, מצבה עדיין טוב בהרבה מאשר בשנה שעברה, ומבטא את האופטימיות בעקבות המהלכים האחרונים בטאואר-ג'אז. בחודש אוקטובר 2014, למשל, נסחרה מניית טאואר-כ'אז במחיר של פחות מ-9 דולר.

בתחילת החודש דיווחה טאואר-גאז על אחת מהעסקאות מהעניינות שלה בשנה האחרונה: הסכם לייצור המוני של חיישני תמונה לאור אינפרא-אדום (IR) עבור המצלמה התלת-מימדית של חברת אינטל. בעקבות ההודעה ההיא זינקה מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק ביותר מ-7% והגיעה בתחילת מרץ למחיר של כמעט 18 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס