CEVA רוכבת על הנמר של סמסונג ושיאומי הסינית

1 אפריל, 2015

בשבועות הקרובים ייצאו לשוק מכשירי סמארטפון מהדור הרביעי הכוללים את מעבדי CEVA. סוף סוף היא תצליח לקפוץ לדרגת התימחור חדשה של התמלוגים: 8-10 סנטים לכל מכשיר שיימכר

בשבועות הקרובים ייצאו לשוק מכשירי סמארטפון מהדור הרביעי עם מעבדי CEVA. סוף סוף היא תקפוץ לדרגת תימחור תמלוגים גבוהה: 8-10 סנטים לכל מכשיר שיימכר

GALAXY
סמסונג גלקסי S6 החדש

האנליסט מתיו רוביסון מחברת Wunderlich Securities לא הצליח להתאפק בתחזית שפירסם אתמול על מניית חברת CEVA מהרצליה, והגדיר את הימים האלה בכותרת "חודש אפריל המרגש של CEVA". בדו"ח שפירסם, הוא העניק ל-CEVA המלצת קנייה, וקבע מחיר יעד של 24 דולר למניית החברה, הניסחרת כיום בנסד"ק במחיר של 21.2 דולר.

מכשיר Redmi הסופר-זול של שיאומי
מכשיר Redmi הסופר-זול של שיאומי

מאחורי ההתלהבות של רוביסון מסתתרים שני נמרים אסיאתיים שוחרים לטרף: חברת סמסונג הנערכת להשקת הענק של הסמארטפון החדש  Galaxy S6, וחברת Xiaomi, אשר מסתמנת כאחת ההצלחות הגדולות של תעשיית הסמארטפונים הסינית.

שיאומי היא חברה צעירה מאוד, והוקמה בבייג'ין רק בשנת 2010. למרות זאת, בתוך זמן קצר היא הפכה לאחת מהחברות המעניינות ביותר בתחום הטלפוניה הסלולרית.

להערכת חברת המחקר ההודית Bharat Book Bureau, שיאומי היא כיום היא יצרנית הטלפונים בעלת הצמיחה המהירה ביותר בסין.

ברבעון האחרון של 2014 נמכרו בסין 105 מיליון סמארטפונים. חברת אפל תפסה את המקום הראשון וסיפקה 17.3 מיליון סמארטפונים לשוק הסיני. חברת שיאומי הצעירה הצליחה לטפס למקום השני בהפרש זעום אחרי אפל, וסיפקה 17 מיליון מכשירים לשוק הסיני.

עסקים גדולים מתבשלים לאט

מבחינת CEVA, שיאומי היא לקוח מעניין מאוד: בחודש אפריל 2013 חתמה CEVA על הסכם לאספקת מעבדי אותות דיגיטליים (DSP) ליצרנית שבבי הסלולר הסינית לידקור (Leadcore Technology). לידקור הוקמה על-ידי תאגיד התקשורת הסיני דאטאנג טלקום (Datang Telecom Technology), והפכה לחברת פאבלס המפתחת את שבבי התקשורת למכשירי סלולר בדור 3 ו-4 הפועלים בתקנים הייעודיים של השוק הסיני. היא מעסיקה כ-1,000 עובדים ונחשבת לאחת מחלוצות תעשיית הסלולר בסין.

בחודש נובמבר 2014 ביצעה שיאומי השקעה אסטרטגית בהיקף של 65 מיליון דולר בחברת Leadcore, והפכה אותה לספקית הליבה שלה. בעקבות זאת, היא החליטה להיפרד ממעבדי התקשורת של קואלקום ולהסתמך על חברת לידקור המקומית. מבחינה ישראלית, פירוש הדבר שהטלפונים החדשים שלה כוללים מעבד אותות מתוצרת CEVA.

הפוטנציאל הזה הפך לממשי השבוע, כאשר היא הכריזה על מכשיר טלפון LTE החדש מדגם Redmi 2A, אשר מבוסס על שבבי Leadcore (המבוססים על CEVA). הטלפון ייצא לשוק בעוד שבוע (8 לאפריל) ויימכר בחנויות תמורת 97 דולרים בלבד (באינטרנט ניתן יהיה להשיג אותו ב-80 דולר). מדובר ברמת תימחור שמיועדת לזעזע את שוק הסמארטפונים של הדור הרביעי, ולכן בשוק צופים שיציאתו אל השוק תלווה במבצעים אגרסיביים ובעלי פרופםיל גבוה שמאחוריהם תעמוד חברת התקשורת China Mobile.

במקביל לסמארטפון החדש,  שיאומי הכריזה על אבזר IoT הכולל גם הוא את הקניין הרוחני של CEVA. מדובר במשקל הדיגיטלי  Mi Smart Scale, אשר יימכר בחנויות במחיר של 15 דולר. המשקל מתחבר באופן אלחוטי (Bluetooth Low Energy) אל אפליקציה במסארטפון, ובאמצעותה מנהל מידע רפואי על המשתמש. תקשורת הבלוטות' של המשקל מנוהלת באמצעות שבב הבלוטות' של סיוה.

CEVA בתוך Galaxy S6

הנמר האסיאתי השני מגיע מקוריאה: בחודש הבא צפוי מכשיר הטלפון המדובר Galaxy S6 של סמסונג לצאת לשוק ב-20 מדינות. להערכת מתיו רוביסון, השבבים של CEVA ששולבו בדגם הקודם של סמסונג, Galaxy S5, הותקנו רק בכ-10% מהמכשירים שיצאו לשוק (מדובר בכל המכשירים שנמכרו בקוריאה).

רוביסון: "במכשיר החדש הפרופורציות יהיו שונות לחלוטין: "אומנם אנחנו לא יודעים בוודאות מה יהיה היחס החדש עד שלא יבוצעו בדיקות פירוק המכשירים במספר מדינות (tear downs), אולם קיים סיכוי גדול מאוד שהיחס יתהפך ו-CEVA תהיה ברוב המכשירים. דגמי S6 צפויים להצילח יותר מדגמי S5, וההזמנות הראשוניות כבר בעת גדולות יותר מהתחזית".

לשני הטלפונים החדשים, של שיאומי ושל סמסונג חשיבות רבה עבור CEVA, מכיוון שמדובר במסארטפונים מהדור הרביעי. חשוב לציין שבסמארטפונים מסוג LTE,] התמלוגים שהיא מקבלת הם 8-10 סנטים לכל טלפון. זאת בהשוואה לכ-3 סנטים בלבד שהיא קיבלה מהמכירות של מכשירי הדור השלישי. "אם השקת ה-S6 של סמסונג תהיה מוצלחת, צפויה ל-CEVA מחצית שנייה טובה מאוד בשנת 2014", סכם רוביסון, והעלה את מחיר היעד למנייה.

נסד"ק, אגב, לא התרגשה. תחילת המסחר לא הביאה לשינויים דרמטיים במחיר המנייה. אולם כדאי לזכור שמניית CEVA עברה תנית עצומה במחצית השנה האחרונה. לאחר ירידות שהביאו אותה לשפל של 12.9 דולר בחודש אוקטובר 2014, היא הצליחה לעלות בהדרגה ובעקביות למחיר הנוכחי של 21 דולר, המעניק שלה שווי שוק של כ-430 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured