אמימון פיתחה ערוץ וידאו למטוסונים אוטונומיים (Drones)

14 אפריל, 2015

חברת Amimon עברה מהפך: מחברת תקשורת אלחוטית למוצרי צריכה שהנהלתה בתל-אביב, היא הפכה ליצרנית ציוד תקשורת אלחוטי לווידאו מקצועי שהנהלתה פועלת מקליפורניה

Amimon עברה מהפך: מחברת תקשורת אלחוטית למוצרי צריכה שהנהלתה בתל-אביב, היא הפכה ליצרנית ציוד תקשורת אלחוטי לווידאו שהנהלתה בקליפורניה

ערכת התקשורת האלחוטית CONNEX
ערכת התקשורת האלחוטית CONNEX

חברת אמימון (Amimon) חשפה את ערוץ הקישוריות החדש CONNEX, אשר מיועד לספק ערוץ תקשורת וידאו באיכות גבוהה (HD) בין המשתמש לבין מטוסונים אוטונומיים (Drones).

מנכ"ל אמימון, רם אופיר, אמר שהטכנולוגיה של CONNEX מבוססת על טכנולוגיות התקשורת האלחוטית של החברה, המשמשת בעיקר בתעשיית שידורי הטלוויזיה.

אחת מהחברות הראשונות שהשתמשה בערכת המשדרים החדשה היא חברת Freefly Syatems, המפתחת מערכות אחזקת מצלמות.

החברה מסרה שהטכנולוגיה נוסתה בהצלחה גם על-ידי חברות כמו Paralinx Tomahawk ו- Teradek Bolt, המספקות ציוד שידורי וידאו באיכות גבוהה להפקות קולנוע וטלוויזיה.

קו תקשורת מיידי

מערכת CONNEX מבוססת על טכנולוגיית מודם ייחודית. היא משדרת את המידע בתדר של 5GHz באמצעות מערך של 2 על 5 אנטנות MIMO ומנגנון בחירת ערוץ אוטומטי המבטיח קליטת מיטבית של השידורים מהמטוסון בכל מצב, בלא קשר לערוץ בקרת הטיסה ולהפרעות בתדר של 2.4GHz.

טכנולוגיית המודם של החברה שונה מרוב המודמים לשידורי וידאו. לרוב במודמים לשידורי וידאו מתייחסים אל כל הביטים כאל שווי ערך והם מקבלים טיפול זהה. המודם של אמימון מקבל את קובץ הווידאו וממפה את האלמנטים הגרפיים בעלי החשיבות הגדולה ביותר. לאחר מכן הוא משדר את המידע כאשר הביטים החשובים מקבלים עדיפות על-פני הביטים הפחות חשובים.

המערכת מספקת שידורים באיכות גבוהה עד למרחק של 100 מטרים. היא תומכת בהקרנת הווידאו על-גבי ארבעה מסכים במקביל ומאפשרת משלוח הוראות למתקן אחזקת המצלמה המיוצב (gimbal) בערוץ S-Band. החברה מספקת את המוצר במתכונת של חבילת פתרון שלמה, הכוללת את כל הכבלים והמודולים המאפשרים הקמת קו תקשורת מיידי בין המטוסון לבין המשתמש הקרקעי.

הכרטיס האלקטרוני של פתרון SkyLink. כניסה אל שוק חדש
הכרטיס האלקטרוני של פתרון SkyLink. כניסה אל שוק חדש

חברת אמימון הוקמה בשנת 2004 ועסקה בפיתוח שבבים במתכונת חברת Fabless לשידורים אלחוטיים באיכות גבוהה בתוך הבית. למעשה, היא הגדירה ראשונה את תקן התקשורת האלחוטית Wireless Home Digital Interface. התקן מאפשר תקשורת מוצפנת ומאובטחת בפס-רחב בתדר החופשי 5GHz, אשר מתגבר על ההפרעות המאפיינות סביבה ביתית כגון קירות, רהיטים ובני-אדם.

החברה גייסה 15 מיליון דולר עבור הפיתוח, אולם בחודש אפריל 2012 היא עברה טלטלה: היא מינתה את רם אופיר למנכ"ל במקומו של היו"ר יואב ניסן כהן ששימש גם כמנכ"ל, וחודש וחצי לאחר מכן החליטה להעביר את ההנהלה קרוב ללקוחות בקליפורניה, ארצות הברית, ולהשאיר את צוותי הפיתוח בישראל. רם אופיר הגיע מחברת צורן, שבה הוביל תפקידי פיתוח והתמחה בתחום הטלוויזיה הדיגיטלית.

בעקבות השינויים הגדירה החברה אסטרטגיה חדשה, והחלה להיכנס לשוק השידורים המקצועי ולשוק המטוסים ללא טייס. באמצע 2014 היא חשפה את המוצר הראשון שלה בשוק הזה, מערכת SkyLink, המאפשרת לנהל את מצלמת הווידאו המוטסת ולקלוט את שידוריה ממרחק של 2,000 מטר. גם המערכת הזאת נבדקה לראשונה בחברת Freefly.

כיום החברה מספקת פתרונות וידאו מוטס לשוקי התשתיות, ביטחון המולדת, רגולציה ועוד. במקביל, היא מספקת פתרונות שידור אלחוטיים נייחים לאולפני שידור, בתי חולים ואולמות גדולים. דבר אחד בטוח, מהשוק הצרכני היא נפרדה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סרטי וידאו , תעשייה ישראלית , תקשורת