ננו-דיימנשן חשפה את מדפסת ה-3D למעגלים מודפסים

14 אפריל, 2015

מדפסת Dragonfly של ננו דיימנשן מבצעת הדפסה מיידית של מעגלים מודפסים מרובי-שכבות לצורך בניית אבות-טיפוס. בחודשים הקרובים היא תימסר ללקוחות ביטא. השיווק המסחרי מתוכנן למחצית 2016

מדפסת Dragonfly של ננו דיימנשן מבצעת הדפסה מיידית של מעגלים מודפסים מרובי-שכבות לצורך בניית אבות-טיפוס. בחודשים הקרובים היא תימסר ללקוחות ביטא. השיווק המסחרי מתוכנן למחצית השנייה של 2016 

חשיפת מדפסת ה-PCB. העיצוב מבוסס על הקווים של למבורגיני
חשיפת מדפסת ה-PCB. העיצוב מבוסס על הקווים של למבורגיני

חברת Nano Dimension מנס ציונה השיקה היום את גרסת אלפא של המדפסת התלת-מימדית Dragonfly לייצור מיידי של מעגלים מודפסים. המדפסת שפותחה על-ידי מבוססת על טכנולוגיית הזרקת דיו ומבוססת של שימוש שני חומרים שונים: חומר מוליך הכולל ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים, וחומר מבודד המבוסס על תהליך דומה לפעולת דבק אפוקסי, המייצר את שכבת הבידוד בין המוליכים.

עמית דרור. מהפיכה בתהליך הפיתוח
עמית דרור. מהפיכה בתהליך הפיתוח

המדפסת מייצרת מוליכים בעלי רוחב של כ-100 מיקרון ומסוגלת לייצר שכבת בידוד בגבהים שונים, מ-1 מיקרון ועד 2 מ"מ. היא מסוגלת להדפיס בתוך כשעתיים-שלוש מעגלים מודפסים בעלי 16 שכבות בגודל של 20 על 20 ס"מ. להערכת החברה, הגודל שנבחר מכסה כ-80% מהמעגלים המודפסים בתעשיית האלקטרוניקה.

מדפסת Dragonfly מכניסה מודל פעילות חדש לתהליך הפיתוח בתעשיית האלקטרוניקה. לראשונה, היא מאפשרת למתכנני החומרה לייצר מיידית את המעגל המודפס של האבטיפוס, ולחסוך שבועות רבים בין שליחת האבטיפוס ליצרן מעגלים מודפסים, לבין קבלת המעגל והרכבת המוצר לצורך בדיקות.

לדברי מנכ"ל ננו-דיימנשן, עמית דרור, יש כיום מיליון מהנדסי חומרה בעולם המהווים קהל יעד למוצר החדש. דרור: "בנוסף לסודיות, לחסכון בזמן ולהפחתת העלות של תהליך הפיתוח, המדפסת מעניקה למהנדסים חופש יצירתי שחסר להם כיום. הם יכולים לבדוק במהירות רעיונות חדשים, מבלי לעכב את תהליך הפיתוח".

ראש ההדפסה בתהליך הייצור של מעגל מודפס
ראש ההדפסה בתהליך הייצור של מעגל מודפס

המדפסת עובדת בפעולה שקטה מאוד ומעוצבת על-פי הקווים של מכונית למבורגיני. בחודשים הראשונים החברה מתכננת להעביר את המדפסות הראשונות ללקוחות ביטא לצורך קבלת הערות, כאשר האספקה המלאה לשוק מתוכננת להתבצע במחצית השנייה של 2016. לדברי עמיתף למרות שהחברה עדיין לא התחילה בשיווק, היא קיבלה כבר מאות פניות ממהנדסים המתעניינים במוצר.

במהלך ארוע החשיפה שהתקיים היום (ג') בתל-אביב מול לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים, סיפר עמית דרור שהחברה שוקלת להרחיב בעתיד את ביצועי המדפסת, גם לרמת ההדפסה של רכיבים פסיביים, כמו נגדים וקבלים. יו"ר החברה, איציק שרם, אמר שמבחינה עסקית נשקלות אפשרויות נוספות, בהן הנפקה עתידית בנסד"ק.

הדיו הוא שוק בפני עצמו

ראוי לציין שלצד פעילות המדפסות, החברה מתחילה כעת בבניית שוק נוסף המבוסס על הדיו המוליך. מדובר בדיו המורכב מחומר נושא ומננו חלקיקי כסף, אשר מיוצר בתהליך כימי שפותח על-ידי פרופק שלמה מגדסי מהאוניברסיטה העברית. לאחרונה נחת הסכם בין ננו דיימנשן לבין חברת יישום של האוניברסיטה העברית, המעניק לה רשיון שימוש בפטנט גם לתחומים נוספים מלבד שימוש במדפסות ה-PCB.

בינואר השנה נחתם הסכם הבנות (MOU) בינה לבין חברה ממשלתית סינית הפועלת בתחום הכימיכלים, להקמת מפעל בסינגפור לייצור הדיו הננומטרי. המפעל יוקם בהשקעה ראשונית של כ-3 מיליון דולר שתמומן במלואה על-ידי החברה הסינית, תמורת 50% מהבעלות על החברה שתוקם לשם כך בסינגפור. הכוונה היא לשווק את הדיו המוליך של החברה ליישומים נוספים בתעשייה, דוגמת הדפסת אנטנות RFID, הדפסת מוליכים בתילך הייצור של צגים וכדומה.

חברת Nano Dimension החלה את דרכה בשנת 2012, כאשר היא הוקמה בשם Hyrex על-ידי המנכ"ל עמית דרור ועל-ידי סיימון פריד, שרון פימה ודני בן-נון ומעסיקה כיום 16 עובדים. בחודש אוגוסט 2014 היא נכנסה למסחר בבורסה בתל-אביב באמצעות רכישת השלד הבורסאי זד.בי.איי. עד היום היא גייסה 16 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ובהנפקה בבורסה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured