אפל רכשה את Linx הישראלית תמורת 20 מיליון דולר

15 אפריל, 2015

חברת Linx הוקמה בשנת 2011 ופיתחה טכנולוגיה של מערכי חיישנים, המאפשרים לקבל יכולות תלת-מימדיות ואיכויות צילום גבוהות במיוחד, באמצעות מצלמות פשוטות וזולות

חברת Linx הוקמה בשנת 2011 ופיתחה טכנולוגיה של מערכי חיישנים, המאפשרים לקבל יכולות תלת-מימדיות ואיכויות צילום גבוהות במיוחד, במצלמות פשוטות וזולות

מערכי חיישנים בטכנולוגיית הצילום של Linx
מערכי חיישנים בטכנולוגיית הצילום של Linx

חברת אפל (Apple) מבצעת עיסקה נוספת בארץ, ומחזקת את מעמדה של ישראל כספקית טכנולוגיות הצילום התלת-מימדי המרכזית בעולם. היום פירסם הוול סטריט ידיעה שלפיה רכשה חברת אפל את חברת Linx Imaging מקיסריה תמורת 20 מיליון דולר. חברת אפל לא דיווחה על העיסקה, אולם לא הכחישה אותה. במקביל, רוב האתר של חברת Linx ירד היום מהרשת ובמקומו נשאר רק עמוד בית יחיד שאינו מעביר את הגולש לאף עמוד פנימי.

מדובר בעיסקה מעניינת מאוד, מכיוון שחברת לינקס פיתחה טכנולוגיה המעניקה לאפל יתרון גם ברמת האיכות של מצלמות המותקנות בטאבלטים ובסמארטפונים, ומסייעת לה להיכנס לתחום החדש של מצלמות תלת-מימדיות.

ליבת הטכנולוגיה: ריבוי חיישנים זולים

חברת LinX Computational Imaging הוקמה בשנת 2011 על-ידי זיו אטר ואנדריי טובצ'ינגרבקו. אטר הוא בעל ניסיון של 15 שנה בתחום האלקטרו-אופטיקה והוא יוצא חברת רפאל. אנדריי הוא בוגר מכון וייצמן למדע ובעל ניסיון של כ-15 שנים בפיתוח מערכות אופטיות.

החברה פיתחה סוג חדש של מצלמות מיניאטוריות המותאמות לסמארטפונים וטאבלטים, אולם בעלות רגישות גבוהה מאוד ויכולת זיהוי תלת-מימדית. הטכנולוגיה של LinX מבוססת על פיתוח מערך (Array) של חיישנים המבצעים את הצילום בו-זמנית. אלגוריתם ייחודי של החברה אוסף את המידע מהחיישנים ומרכיב מהם תמונה שלמה.

אלא שהן מעניקות תכונה חשובה נוספת: באמצעות ניתוח הבדלים זעירים בין החיישנים, המצלמות יכולות להפיק "מפת עומק" המספקת מידע תלת-מימדי על האובייקט המצולם. הדבר דומה לאופן שבו בני-אדם מנצלים את שתי העיניים כדי לייצר תמונת עולם תלת-מימדית.

מפה תלת-מימדית שהופקה מתוך צילום חזיתי יחיד
מפה תלת-מימדית שהופקה מתוך צילום חזיתי יחיד

יכולת לייצר מעין מפה תלת-מימדית של האובייקט המצולם מאפשרת לפתח יישומים חדשים כמו זיהוי פנים, הסרת הרקע מהתמונה, ביצוע מדידות באמצעות מצלמה, יישומי מציאות רבודה (Augmented Reality), מיקוד (פוקוס) אוטומטי ועוד. בשנת 2014 החברה מסרה שהיא הצליחה לפתח לטאבלטים מצלמה המזהה מחוות, למרות שהיא בעלת עובי של 2 מ"מ בלבד.

החברה פיתחה מספר מערכים המורכבים מחיישני צבע וחיישני שחור לבן, כדי להשיג תוצאות אופטימילות לפי היישום. כך למשל, מערך של שני חיישני צבע מעניק יכולת טובה ביצירת מפת עומק. שימוש בחיישן צבע לצד חיישן מונוכרומטי מסייע לשיפור איכות התמונה. מערך של ארבעה חיישנים (שניים צבעוניים ושניים מונוכרומטיים) מעניק איכויות תמונה משופרות ומפת עומק איכותית. מערך של שלושה חיישנים מספק מפת עומק איכותית ויכולת מיקוד אוטומטית.

מכרה זהב תלת-מימדי בישראל

העיסקה של אפל מחזקת את מעמדה של ישראל כספקית טכנולוגיית צילום תלת-מימדית לחברות הענק הטכנולוגיות. המצלמה התלת-מימדית של חברת אינטל, ReralSense, פותחה על-ידי צוות פיתוח בחיפה אשר הגיע מהעיסקה שבה רכשה אינטל את חברת עומק אינטראקטיב הישראלית. חברת גוגל מנהלת כיום את פרוייקט טנגו, לייצור טאבלט תלת- מימדי, המבוסס על המצלמה התלת מימדית של חברת מאנטיס הישראלית. לאחרונה אמר מנכ"ל סמסונג שישראל נמצאת מאחורי טכנולוגיות הצילום של הגלקסי, אולם הוא לא ציין מה הן תוכניות החברה בתחום הצילום התלת-מימדי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: featured