ברודקום הכריזה על שבבי StrataDNX הישראלים

15 אפריל, 2015

מרכז הפיתוח של ברודקום ביקום, פיתח את משפחת שבבי StrataDNX, המסוגלים לטפל בתעבורת האינטרנט של מדינה שלמה

מרכז הפיתוח של ברודקום ביקום, פיתח את משפחת שבבי StrataDNX, המסוגלים לטפל בתעבורת האינטרנט של מדינה שלמה

צמד השבבים החדש: "קומראן" ו"יריחו"
צמד השבבים החדש: "קומראן" ו"יריחו"

מאת: אסף צור-אל

חברת Broadcom העולמית חשפה היום ערכת שבבי תקשורת שפותחו במרכז הפיתוח שלה ביקום, אשר נחשבת על-ידה כפתרון אסטרטגי ופורץ דרך בתחום התקשורת. משפחת שבבי StrataDNX החדשה, כוללת שלושה שבבים גדולים אשר ביחד מסוגלים לנהל תעבורת נתונים בקצב של 100Tbps. מדובר בהערכה שמרנית, כאשר המפתחים עצמם מדברים על קצבים של 600Tbps בקונפיגורציות מקובלות, עם יכולת הגדלת רוחב הפס לקצבים גדולים בהרבה באמצעות הוספת רכיבים לנתב התקשורת.

הערכה בנויה משלושה רכיבים מרכזיים: השבב BCM88370 המכונה גם בשם הקוד קומראן (Qumran), מיועד לתפקד כמרכזו של נתב בארגון גדול או במרכז נתונים. השבב BCM99670, המכונה בחברה גם בשם הקוד יריחו (Jericho), מספק יכולות דומות וכולל כם אפשרות לשתף פעולה עם שבבי יריחו אחרים באמצעות כרטיסי מארג תקשוןרת המנוהלים על-ידי השבב השלישי, BCM88770 (שקיבל את הכינוי הסתמי FE3600).

יכולת הפעולה המשותפת מיועדת להפעלת נתבי תקשורת מרכזיים, דוגמת נתבים ברשתות Optical Transport Network, רשתות ליבה של ספקיות תקשורת גדולות מאוד (Tier 1) ובליבות התקשורת של מרכזי נתונים גדולים. ל שבב מסוגל לספק תעבורה של 800Gbps, ולחלק אותה ל-32 עד 72 פורטים בממשקים תקניים של 10GE עד 100GE, ואפילו לממשק העדיין-לא-תקני של 800GE.

למעשה, החברה הצהירה כי נתב בודד המבוסס על שבבי StrataDNX מסוגל לטפל בכל תעבורת האינטרנט של מדינה שלמה בגודלה של מדינת ישראל. לשם המחשה, אם כל 1.8 מיליון בתי האב במדינת ישראל יצפו בו-זמנית בסרטים באיכות HD שיוזרמו ישירות מהאינטרנט (במהירות של 10Mbps), הם יצרכו רוחב פס נמוך מ-20Tbps, שזה רק 20% מהתפוקה של נתבים מבוססי משפחת StrataDNX.

חברת Broadcom היא חברה גלובלית המפתחת רכיבי תקשורת מכל הסוגים: שבבים לכרטיסי רשת, ל-WiFi, רכיבי Bluetooth, שבבי DSL ועוד. בעשור האחרון רכשה החברה מספר חברות ישראליות, וכיום יש לה 7 מרכזי פיתוח בארץ, כאשר השמיני מצוי בשלבי הקמה. משפחת StrataDNX פותחה במרכז הפיתוח ביקום, המבוסס על עובדי חברת Dune הישראלית שנרכשה על-ידי Broadcom. בימים אלה החברה החלה לשלוח דוגמאות ללקוחות.

ערכת השבבים החדשה. מתוך מצגת ברודקום
ערכת השבבים החדשה. מתוך מצגת ברודקום
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס