אאודי ו-Autotalks פיתחו פתרון V2X סדרתי לרכב

27 אפריל, 2015

המערכת מבוססת על ערכת השבבים של חברת Autotalks הישראלית. מערך התקשורת והיישומים שולב בתוך אנטנת גג בעלת גורם צורה קטן מאוד. הבדיקות הראו שהמערכת מוכנה לייצור סדרתי

המערכת מבוססת על ערכת השבבים של חברת Autotalks הישראלית. מערך התקשורת והיישומים שולב בתוך אנטנת גג בעלת גורם צורה קטן מאוד. הבדיקות הראו שהמערכת מוכנה לייצור סדרתי

רעיון המכונית המקושרת נועד להפחית באופן דרמטי את מספר תאונות הדרכים
רעיון המכונית המקושרת נועד להפחית באופן דרמטי את מספר תאונות הדרכים

חברת Autotalks מכפר נטר דיווחה על השלמת פרוייקט עבור חברת אאודי הגרמנית לפיתוח אנטנת גג ליישומי תקשורת ממונעת (V2X) של המכונית עם מכוניות אחרות ועם תשתיות הכביש. התהליך כלל הכנסת המוצר לייצור המוני.

ערכת השבבים של Autotalks
ערכת השבבים של Autotalks

האנטנה שתיוצר עבור אאודי בייצור סדרתי  תכיל פתרון V2X שלם, הכולל רדיו, מודם, מקלט שירות מיקום לווייני (GNSS), יישום פרוטוקולי V2X מאובטחים, כולל תקשורת מאובטחת מכונית למכונית ומכונית לתשתיות דרך בהתאם לדרישות Car-to-Car Communication Consortium. האנטנה למערך פותחה על-ידי חברת Autotalks הישראלית וחברת Kathrein Automotive הגרמנית, בעקבות שיתוף פעולה ארוך וקרוב מאוד בין אוטו-טוקס לבין אאודי. החברה מסרה שהאנטנה עברה בהצלחה בדיקות אינטנסיביות ועמדה ביעדי האמינות והיציבות שאאודי דרשה.

בהודעה המשותפת של אוטו-טוקס ואאודי נמסר שרמת השילוב הגבוהה של מעבד התקשורת CRATON של אוטו-טוקס ושל המקמ"ש (משדר/מקלט) PLUTON של החברה, היו גורם מרכזי ביכולת להשיג את רמת הפונקציונליות הנחצה בתוך גורם הצורה של אנטנת גג, בלא צורך להוסיף מעבד CPU חיצוני".

מנהל תחום התוכנה המשובצת בחטיבת Audi Electronics Venture, פיטר שוברט, אמר שאאודי פיתחה ערכה שלמה של יישומי V2X המספקים מידע אמין לנהג. "אנשי התוכנה של אוטו-טוקס עמדו באתגר של שילוב היישומים בתוך פרוטוקול V2X המופעל בשבבים המתקדמים של החברה. השימוש בתוכנה סטנדרטית מאפשר תקשורת עם יחידות בקרה אחרות (ECU) בתוך הרכב. בנוסף, אוטו-טוקס ואאודי פיתחו ביחד פלטפורמת אינטגרציה עבור הפרוייקט, שנועדה להבטיח את איכות התוכנה לאורך כל הפרוייקט".

האנטנה החכמה של אאודי בגירסה המיועדת לייצור סדרתי
האנטנה החכמה של אאודי בגירסה המיועדת לייצור סדרתי

חברת AutoTalks מכפר נטר נחשבת לחברה הראשונה בעולם המספקת ערכת פיתוח שלמה למוצרי תקשורת מסוג רכב לרכב (V2V). טכנולוגיית Vehicle 2 Vehicle היא שם כולל לתפיסה חדשה של תשתית תחבורתית המבוססת על תקשורת Wi-Fi בין מכוניות הנוסעות בכביש. על-פי הרעיון, המכונית משדרת באופן רציף סדרה של נתונים אל סביבתה הקרובה, כמו מהירות, כיוון ומיקום. השידורים נקלטים על-ידי כל המכוניות בסביבתה, והן מבצעות עיבוד מהיר של האינפורמציה כדי לסייע לנהג לקבל החלטות.

באופן זה, למשל, הרכב יכול לזהות מכונית הנמצאת מחוץ לשדה הראייה של הנהג, הנכנסת לצומת בצורה מסוכנת ועלולה להיתקל בו, התקשרות אל שלטי דרכים לצורך קבלת התראות ועוד. מעניין לציין שאחד מהיישומים הראשונים יהיו בתחום של רכבי חירום והצלה. הם יהיו כלל הנראה הראשונים שיצויידו במערכות הקישוריות, ויידעו להתריע על מיקומם לכל כלי הרכב האחרים בכביש שבהן מותקנות המערכות. המושג V2X מתייחס למצב שבו מתקינים ציוד תקשורת בתשתיות הכביש, דוגמת רמזורים ותמרורי נסיעה, שאיתם המכונית יכולה לתקשר במהלך הנסיעה ולספק חיוויים חשובים לנהג.

קונסורציום Car-2-Car האירופי הוקם על-ידי 12 יצרניות רכב אירופאיות במטרה לפתח ביחד פתרונות תחבורה חכמה (Intelligent Transport Systems and Services) עבור השוק האירופי, הדורשות תאימות בין כל המכוניות הנעות בדרך. המטרה היא לקיים תקשורת בין המכוניות לבין עצמן ובין המכוניות לתשתיות הכביש, כדי להפחית את מספר התאונות.

בקונסורציום חברות יצרניות הרכב הגדולות באירופה, בהן: אאודי, רנו, ב.מ.וו, פולקסווגן, וולוו, הונדה, MAN ודיימלר. בנוסף לחברות המרכזיות, קיימת בקונסורציום קבוצה גדולה של יצרניות שבבים הנחשבות כחברות נילוות. בהן: רנסאס, NXP, פריסקייל, NEC, היטאצ'י, סימנס ועוד. גם Autotalks חברה בקונסורציום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured