אינפינידט גייסה 150 מ' דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד

29 אפריל, 2015

חברת Infinidat פיתחה טכנולוגיה המוזילה ומפשטת בצורה דרמטית את מרכזי הנתונים הארגוניים הגדולים. מאחורי הטכנולוגיה עומד משה ינאי, שהיה אחראי על הטכנולוגיה שהזניקה את חברת EMC ועל הטכנולוגיה המהפכנית של XIV שנמכרה ליבמ

חברת Infinidat פיתחה טכנולוגיה המוזילה ומפשטת בצורה דרמטית את מרכזי הנתונים הארגוניים. מאחורי הטכנולוגיה עומד משה ינאי, שהיה אחראי על הטכנולוגיה שהזניקה את חברת EMC ועל הטכנולוגיה המהפכנית של XIV שנמכרה ליבמ

משה ינאי
משה ינאי

משה ינאי מייצר מהפיכה נוספת בעולם  מרכזי הנתונים: חברת Infinidat מהרצליה פיתוח שאותה הוא הקים, גייסה 150 מיליון דולר בהובלת TPG Growth, שהיא קרן ההשקעות הבילנאומית של חברת TPG. מדובר בגיוס הון שני של החברה.

בסך הכל, עד היום היא גייסה 230 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון נעשה לפי הערכת שווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

"משנה את כללי המשחק"

מנכ"ל החברה, משה ינאי, ייסד אותה בשנת 2011 כדי להתמודד עם כמה מהבעיות הדחופות ביותר של תעשיית איחסון המידע העולמית. לדבריו, החברה עשויה לחולל מהפיכה בשוק האיחסון הארגוני עם פתרון תוכנה שהוא פשוט וזול ובעל ביצועים גבוהים מאוד, קיבולת ואמינות. לדבריו, המוצר הראשון של החברה, פתרון האחסון Infinibox, עבר בדיקות אצל לקוחות ונמצא כעת בהתקנה אצל חברות גדולות מאוד מרשימת הפורצ'ן 500.

אינפיניבוקס. הקופסא ששווה מיליארד דולר
אינפיניבוקס. הקופסא ששווה מיליארד דולר

ג'ון מארן מחברת TPG, אמר שלדעתו אינפינידט היא אחת המחברות המלהיבות ביותר כיום בתעשיית המיחשוב הארגוני. "החברה כבר הוכיחה את העוצמה של הטכנולוגיה שלה ואנחנו בטוחים שהיא תהיה חברה המשנה את כללי המשחק בשוק המחשוב הארגוני".

חברת אינפינידט פיתחה טכנולוגיה ייחודית בשם Infinidat Storage Architecture המבוססת על שימוש בחומרה מוכנה מהמדף ומבטיחה זמינות ברמה של 99.99999% לבסיסי נתונים בעלי קצב של יותר מ-750 אלף פעולות קריאה/כתיבה בשניה (750K IOPS).

מערכת Infinibox של החברה, מספקת צפיפות זיכרון גבוהה מאוד, ומסוגלת לאחסן מידע בנפח של 2 פטהבייט (2PB) במסד יחיד של 42U. המערך משתלב בסביבות האיחסון המקובלות בתעשייה כמו OpenStack ו- VMware.

הוא מספק ממשק ניהול פשוט מבוסס HTML5, ומספק יכולות אחסון מודרניות כמו NAS, SAN ו-Object storage. במקביל למערך הזיכרון עצמו, החברה פיתחה מערך כלי ניהול בשם Host PowerTools, המאפשר לבצע בצורה אוטומטית פעולות ניהול רבות שנעשו עד היום בצורה ידנית במרכזי הנתונים.

ינאי, האיש ששינה את עולם מרכזי הנתונים

משה ינאי נחשב לאחד מהמהנדסים פורצי הדרך שהשפיעו עמוקות על תחום איחסון הנתונים בעולם. לאחר לימודיו בטכניון ב-1975, הוא הצטרף לחברת אלביט ופיתח עבורה פתרונות איחסון ממוחשבים. מכירת חטיבת האיחסון של אלביט לחברת EMC, הייתה מהלך מרכזי שהביא את EMC למעמד של חברת אחסון מהחשובות בעולם. ינאי עבר ל-EMC ושימש שנים רבות כמנהיג הטכנולוגי שלה.

בסוף שנות ה-80 הוא פיתח ב-EMC את ארכיטקטורת Symmetrix Storage Array: במקום השימוש בכוננים גדולים, סימטריקס מאפשרת לשרתים רבים להתחבר לאמצעי איחסון משותף באמצעות ממשק מערכת קטן. הדבר הביא לשיפור ביצועים ושינה את האופן שבו חברות יכולות לאחסן, להגן ולהשתמש במידע. סימטריקס היתה למוצר הדגל של EMC והפכה אותה לאחת מהמובילות בתחום איחסון המידע.

בשנת 2003 הוא פרש מ-EMC והקים את חברת XIV הישראלית, אשר פיתחה את ארכיטקטורת Truly Scalable Grid Storage System, במטרה לפשט את המורכבות הגוברת של איחסון מידע תאגידי. אחת מתכונותיה החשובות הייתה יכולת הסתגלות לצרכים משתנים באמצעות מערך איחסון זול, אמין וקל לניהול. לאחר השקתה ב-2005 היא היתה פופולרית מאוד במגזר הבנקאי ובקרב ספקי שירותי אינטנרט ותקשורת. בדצמבר 2007 נמכרה XIV לחברת יבמ. חלק ממורשת XIV נמצא גם בחברת Infinidat, המעסיקה היום הרבה מהאנשים שעבדו ב-XIV.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured