StoreDot: "נטעין מכונית חשמלית בתוך 5 דקות"

5 מאי, 2015

המנכ"ל מאירסדורף: "בעוד שנה נטעין מכונית חשמלית במשך חמש דקות, ואז נשלח אותה לנסיעה של 200 ק"מ". בתחילת 2016 החברה תוציא לשוק סוללה מהירת-טעינה לסמארטפונים

המנכ"ל מאירסדורף: "בעוד שנה נטעין מכונית חשמלית במשך חמש דקות, ואז נשלח אותה לנסיעה של 200 ק"מ". לדבריו, הסוללה לסמארטפונים תצא לשוק בתחילת 2016

STOREDOT

מייסד משותף ומנכ"ל חברת StoreDot מרמת-גן, דורון מאירסדורף, הבטיח היום במהלך כנס Think Next של מיקרוסופט, שבתוך כשנה החברה תציג יכולת הטענה מהירה של סוללת מכונית חשמלית. "בשנה הבאה נציג כאן טעינה מלאה בתוך חמש דקות של סוללה לרכב חשמלי, אשר יכולה להסיע אותו למרחק של 200 ק"מ. נטעין את הסוללה בכנס, ונשלח את המכונית לנסיעה הלוך וחזור".

כך הוא הכריז היום (ג') בפתיחת הארוע השנתי של מרכז החדשנות של מיקרוסופט. הדברים נאמרו במהלך הדגמה של טעינת סוללת סמארטפון במשך 30 שניות, שזהו הישג שאותו הבטיח דורון לקיים במהלך הרצאתו בכנס Think Next שנערך לפני שנה. הסוללה הזו, אגב, צפויה לצאת לשוק בתחילת 2016. הסוללה החדשה לרכב תהיה מבוססת על 7,000 יחידות טעינה בטכנולוגיית FlashBattery של החברה, המהוות תפישה חדשה בתכנון סוללות נטענות.

שילוב של קבלי-על וננו-טכנולוגיה

החברה פיתחה ארכיטקטורה חדשה המבוססת של שילוב של קבלי-על (Super Capacitor) עם סוללת ליתיום-יון משופרת. הארכיטקטורה ההיברידית מספקת את יכולות הטעינה המהירה של קבלי-על ביחד עם יכולות אגירת האנרגיה של סוללות ליתיום-יון. במקביל, החברה פיתחה פולימר מיוחד המצוי בקתודה של סוללות הליתיום-יון, אשר גרם להאצה בתנועת האלקטרונים ומשפר את ביצועי את צפיפות האנרגיה שלה.

למעשה מדובר במוליך למחצה שאינו מבוסס על סיליקון. הגבישים הייחודיים מבוססים על בניית צומת המורכב משני פפטידים. לגבישים אלה תכונות ייחודיות בתחום האלקטרו-מכניקה – כמו ומרים פיאזו-אלקטריים הם מייצריםמטען חשמלי תחת לחץ מכני. הם יכולים לאזור מטען ולייצר אור, מכיוון שניתן לגרום להם להתנודד בתדרים של אור נראה.

הסוללות שהחברה פיתחה מבוססות על החלפת הנוזל האלקטרוליטי בתוך הסוללה בנוזל המכיל Nanodots. פעולה פשוטה זו מכפילה לפחות פי עשרה את קיבולת המטען של הסוללה. מכיוון שיש לחלקיקים האלה מבנה גבישי, הם יציבים מאוד ומספקים יכולת טעינה ופריקה למספר גדול מאוד של מחזורים.

חברת StoreDot הוקמה על-ידי מאירסדורף, לאחר שפרש מחברת SanDisk שבה ניהל את חטיבת ה-SSD בעקבות עיסקת הרכישה של M-Systems, ביחד עם פרופ' סיימון ליטסין שהיה מדען ראשי ב-SanDisk ופיתח טכנולוגיות Flash חדשות, ועם פרופ' גיל רוזנמן אשר פיתח טכניקות חדשניות לייצור ננו-צינורות (Nanotubes) ומבנים ננומטריים, העומדים בבסיס החומרים המיוחדים שבתוך הסוללה של StoreDot.

בחודש אוקטובר 2014 החברה גייסה 42 מיליון דולר ממשקיעים בסבב גיוס שני, לאחר שגייסה 6 מיליון דולר בסוף 2013. בגיוס ההון האחרון השתתפה גם קרן ההשקעות של איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ', אשר השקיעה בחברה 10 מיליון דולר. המנכ"ל מאירסדורף אמר שהמימון יאפשר לחברה להוציא לשוק את הסוללות שהיא מפתחת, ולקדם את טכנולוגיית הצגים החדשה שלה, BioLED.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: featured