ננו דיימנשן הגישה בקשה לרישום פטנט להמרת קבצי גרבר

7 מאי, 2015

החברה פיתחה מדפסת תלת-מימדית של מעגלי PCB בטכנולוגיית הזרקת דיו. הפטנט מאפשר להמיר קבצי גרבר של מעגלי PCB, לקבצים המאפשרים ייצור מיידי של המעגלים במדפסת התלת-מימדית

החברה מנס ציונה פיתחה מדפסת תלת-מימדית של מעגלים מודפסים בטכנולוגיית הזרקת דיו. הפטנט מאפשר להמיר קבצי גרבר המיוצרים על-ידי עורכי מעגלי PCB, לקבצים המאפשרים ייצור מיידי של המעגלים במדפסת התלת-מימדית

אבטיפוס של המדפסת התלת-מימדית. השיווק מתוכנן ל-2016
אבטיפוס של המדפסת התלת-מימדית. השיווק מתוכנן ל-2016

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה, הגישה לרשם הפטנטים בארה"ב בקשה לרישום פטנט לשיטה להמרת קבצי גרבר המשמשים לייצור מעגלים מודפסים (PCB) לקבצי הדפסת תלת ממד ויישומם בטכנולוגיית הזרקת דיו של החברה. הפטנט מתאר את מערכת ההדפסה הישירה של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים בטכנולוגית הזרקת דיו. המערכת כוללת תוכנה המבצעת המרה אוטומטית של קבצי גרבר, שהוא פורמט מקובל בתוכנות עריכה למעגלים מודפסים, לפורמט המתאר שכבות הכוללות אלמנטים מוליכים ואלמנטים מבודדים.

בנוסף, הפטנט כולל אפשרות לניצול יעיל של השמת החומר המבודד אך ורק במקומות הנדרשים לכך, ומאפשר הדפסה מהירה וחסכונית תוך שמירה על פונקציונליות ועמידה בדרישות המקצועיות מהמעגל. בחודש שעבר החברה חשפה לראשונה את גרסת אלפא של המדפסת התלת-מימדית Dragonfly לייצור מיידי של מעגלים מודפסים. המדפסת שפותחה על-ידי מבוססת על טכנולוגיית הזרקת דיו ומבוססת של שימוש שני חומרים שונים: חומר מוליך הכולל ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים, וחומר מבודד המבוסס על תהליך דומה לפעולת דבק אפוקסי, המייצר את שכבת הבידוד בין המוליכים.

לפני שבוע החברה זכתה בפרס הפיתוח הטוב ביותר בתחום ציוד והדפסת תלת-מימד, בכנס Printed Electronics Europe 2015 שהתקיים בברלין שבגרמניה. ועדת הפרס בחנה, בין היתר, חדשנות טכנולוגית, מפרט טכני, יכולות הדפסה ועלות ללקוח. בחודשים הראשונים החברה מתכננת להעביר את המדפסות הראשונות ללקוחות ביטא לצורך קבלת הערות, כאשר האספקה המלאה לשוק מתוכננת להתבצע במחצית השנייה של 2016.

כיום החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-153 מיליון שקל, אולם היעד ארוך הטווח הוא להיכנס לשוק ההון בארצות הברית. החברה דיווחה שהדירקטוריון שלה אישר לאחרונה מתווה של התקשרות עם בנק השקעות מניו-יורק כדי שהוא יפעל מול משקיעים בארה"ב לצורך גיוס הון לחברה. במידה והבנק יעמוד בתנאי ההתקשרות, תהיה לו זכות להוביל את תהליך הנפקת המניות של החברה בשוק ההון האמריקאי, המתוכננת להתבצע בעתיד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית