RH ביטלה את הסכם שיתוף הפעולה עם Jabil

10 יוני, 2015

מכיוון ששתי החברות מעולם לא הבהירו מה הם בדיוק יעדי שיתוף הפעולה, בתעשייה נפוצו שמועות רבות על כך שהעיסקה בין RH ו-Jabil לא מתרוממת

מכיוון ששתי החברות מעולם לא הבהירו מה הם בדיוק יעדי שיתוף הפעולה, בתעשייה נפוצו שמועות רבות על כך שהעיסקה בין RH ו-Jabil לא מתרוממת

קו השמות SMT בחברת RH אלקטרוניקה
קו השמות SMT בחברת RH אלקטרוניקה

חברת RH טכנולוגיות מנצרת ביטלה את הסכם שיתוף הפעולה עם קבלנית הייצור הגלובלית Jabil Circuit. השבוע היא מסרה מכתב לג'ייביל שבו היא הודיעה על סיום ההתקשרות בהסכם שיתוף הפעולה ביניהן. על-פי ההסכם בין השתיים, ההסכם יסתיים בתוך 30 יום ממועד מסירת ההודעה.

מדובר בהסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי (Strategic Alliance Agreement) לחמש שנים שנחתם בין שתי החברות בחודש מאי 2012, שנועד לסייע לג'ייבל להיכנס לשוק חברות הסטארט-אפ בישראל. בעיקרון, ההסכם קבע שחברת RH תשמש כזרוע ייצור של Jabil בישראל, ובאתר הייצור שלה בנצרת יינתנו שירותי ייצור אלקטרוניים לשתי החברות.

מכיוון שג'ייביל היא חברה גלובלית הנחשבת לספקית שירותי הייצור האלקטרוניים השלישית בגודלה בעולם, ניתן להניח שהתשתית שלה היתה אמורה לספק שירותי ייצור המוני גלובליים גם ללקוחות RH. מכיוון ששתי החברות מעולם לא הבהירו מה הם בדיוק יעדי שיתוף הפעולה, בתעשייה נפוצו שמועות רבות על כך שהעיסקה לא מתרוממת ולא מתבטאת בהגדלת הזמנות הייצור של שתי החברות בשוק הישראלי.

חברת Jabil הוקמה בשנת 1969 בסנט פיטסבורג, פלורידה, ומעסיקה כ-120 אלף עובדים ב-60 מפעלים בעולם. בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-15.8 מיליארד דולר. חברת ר.ה. טכנולוגיות מנצרת הוקמה על-ידי גדליה המרמן ויעקב רוזנברג בשנת 1986. היא נחשבת לקבלנית הייצור העצמאית הגדולה בישראל ומעסיקה כ-990 עובדים. בשנת 2014 צמחו מכירותיה בכ-20% והסתכמו בכ-130 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: featured