TowerJazz תייצר את מצלמות ה-3D של BrightWay

22 יוני, 2015

חברת BrightWay יצאה מאלביט בשנת 2010. היא פיתחה טכנולוגיית צילום חדשה המבוססת על מיתוג תאורה מסוג Near Infra-Red, המשמשת כמצלמת יום ולילה וכל מזג אוויר עבור מערכות ADAS ממונעות

חברת BrightWay יצאה מאלביט בשנת 2010. היא פיתחה טכנולוגיית צילום חדשה המבוססת על מיתוג תאורה מסוג Near Infra-Red, המשמשת כמצלמת יום ולילה וכל מזג אוויר עבור מערכות ADAS ממונעות

BRIGHTWAY

חברת TowerJazz ממגדל העמק תייצר את החיישנים המיוחדים של חברת BrightWay Vision מחיפה. היום הודיעה טאואר-ג'אז שחברת ברייטוויי בחרה בתהליך הייצור שלה (TS18IS CMOS image sensor) לייצר את חיישנים עבור מצלמות הרכב שהיא פיתחה, המספקות ראייה בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה.

שוק מצלמות הרכב נמצא בצמיחה מואצת. מחקר שוק של Transparency Market Research העריך לאחרונה שהשוק העולמי יצמח בקצב של כ-11% בשנה עד לשנת 2020, שבה הוא יגיע להיקף של כ-1.2 מיליארד דולר.

חברת Brightway Vision יצאה מאלביט בשנת 2010, במסגרת האסטרטגיה של אלביט לחפש יישומים אזרחיים לטכנולוגיות צבאיות הנמצאות ברשותה. אלביט ממשיכה לתמוך בחברה, והדירקטוריון שלה כולל מנהלים בכירים באלביט, דוגמת מנכ"ל חטיבת התעופה יורם שמואלי וסמנכ"ל הכספים של אלביט יוסף גספר. יו"ר החברה הוא רן הלרשטיין, לשעבר מנהל משותף של חטיבת התעופה באלביט מערכות.

BRIGHTWAY-CAMERA
המצלמה החדשנ ית של BrightWay. נבדקת על-ידי יצרניות רכב מובילות

החברה מפתחת מערכות ראיית לילה עבור שוק הרכב. המוצר המרכזי של החברה הוא מצלמת אינפרא-אדום המבוססת על טכנולוגיית BrightEye הפועלת בשיטת Active Gate. בטכניקה הזו המערכת פולטת פולס אור (Led או לייזר) בתדרי Near Infra-Red, ובתיאום איתו החיישן קולט את התמונה ומעבד אותה. המערכת מזהה הולכי רגל ממרחק של עד 200 מטר ומיועדת לשמש במערכות בטיחות לכלי-רכב.

יותר רחוק מפנסי הרכב

טכנולוגיה זו עמידה בפני רעשים מכיוון שהיא מבוססת על קליטת אור בתדרים מוגדרים ולא על קליטת אור בספקטרום רחב מאוד ש תדרים. בין השאר, היא גם מאפשרת למדוד את המרחק מהרכב של חלק מהעצמים, ולספק התראה לנהג. אחד מיתרונותיה נעוץ ביכולתה לגלות עצמים, דוגמת הולכי-רגל בצד הכביש, ממרחק גדול יותר מאשר פנסי הנסיעה של הרכב.

מרכיב הסמיקונדקטור של החיישן פותח במשותף על-ידי ברייטוויי ועל-ידי טאואר-ג'אז. במהלך הפיתוח היה צורך להתגבר על אתגר טכנולוגי: טעינה מהירה מאוד של מטען חשמלי על-גבי כל אחד מהפיקסלים. בהודעה המשותפת של שתי החברות נמסר שהביצועים של המצלמה מאפשרים לעמוד בדרישה של מערכות ה-ADAS, דוגמת זיהוי יציאה מהנתיב, התראה בפני התנגשות, גילוי הולכי רגל היורדים לכביש ויכולות אוטומטיות נוספות.

מנכ"ל חברת BrightWay Vision, ד"ר עופר דוד, אמר שביצועי החיישן המיוצר בטאואר-ג'אז הם מלהיבים. "שיתוף הפעולה ההדוק בין צוות הפיתוח שלנו וצוות הפיתוח של טאואר-ג'אז, איפשר לנו לייצר חיישן הנמצא היום בבדיקות אצל יצרניות המכוניות המובילות בעולם". סגן נשיא ומנהל תחום החיישנים (CIS) בטאואר-ג'אז, אבי שטרום, אמר שטאואר-ג'אז פיתחה מנגנון פיקסל ייחודי אשר קיים רק אצלה, ומאפשר לייצר תמונות ממותגות בקצב תמונות גבוה לשנייה. "אנחנו מאמינים ביכולת של ברייטוויי לדחוף את הטכנולוגיה הזו לשוק הרכב".

סרטון וידאו המתאר את טכנולוגיית BrightEye של BrightWay:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured