Freescale חשפה קטגוריה חדשה של רכיבים: מחשב-בשבב

24 יוני, 2015

משפחת רכיבי Single Chip Module של חברת Freescale מיועדת לשוק ה-IoT וכוללת מעבד יישומים i.MX, זיכרונות, מעגלי ניהול אנרגיה, תוכנות וטכנולוגיות אבטחה. תצא לשוק באוגוסט השנה

משפחת רכיבי Single Chip Module של חברת Freescale מיועדת לשוק ה-IoT וכוללת מעבד יישומים i.MX, זיכרונות, מעגלי ניהול אנרגיה, תוכנות וטכנולוגיות אבטחה. היא צפויה לצאת לשוק בחודש אוגוסט השנה 

רכיב SCM בהשוואה למטבע אמריקאי של 10 סנט (Dime)
רכיב SCM בהשוואה למטבע אמריקאי של 10 סנט (Dime)

חברת Freescale הכריזה על מודול ה-IoT שלהערכתה הוא הקטן ביותר בעולם. הרכיב החדש שייך לקטגוריית SCM החדשה (single chip module) של החברה. הוא מצליח לדחוס מעבדים, רכיבי זיכרון, מעגלי ניהול הספק ומעגלי תקשורת ה-RF, בתוך מארז יחיד בגודל של 17 על 14 מ"מ ובגובה של 1.7 מ"מ בלבד. ההכרזה נעשתה במסגרת ארוע Freescale Technology Forum, המתקיים השבוע באוסטין, טקסס.

המודול מיועד לפעול במתכונת של מחשב על-גבי שבב, וכולל את מעבד היישומים i.MX 6Dual של החברה, ביחד עם זיכרונות DDR, זיכרונות flash, תוכנות software/firmware, כל מעגלי ניהול ההספק וטכנולוגיות אבטחה ברמת המערכת (הצפנה/פיענוח/ייצור מספרים אקראיים וכדומה). רכיב SCM-i.MX 6D הוא המוצר הראשון במשפחה החדשה, וכולל יותר מ-100 רכיבים פאסיביים, לצד הרכיבים דיגיטליים המשולבים בתוכו.

המטרה: כניסה מיידית לפיתוח מוצרים

סגנית נשיא לפתרונות מערכתיים בחברת פריסקייל, ננסי פיירס, הסבירה שהתצורה החדשה נועדה לספק מענה לביעה מוגדרת: "חברות חדשות הנכנסות לעולם ה-IoT עובדות לעתים רבות בתנאים של מחסור במשאבים פיננסיים, ולמרות זאת הן נדרשות לספק מוצרים שהם גם חדשניים וגם תחרותיים מאוד. מוצרי SCM כבר התמודדו עם חלק גדול מאתגרי החומרה והתוכנה, ומאפשרים להן להתחיל מייד בפיתוח המוצר הייחודי שלהן".

להערכת חברת פריסקייל, רעיון ה-SCM מאפשר לקצר בכ-25% את זמני הפיתוח של חומרה חדשה ולצמצם את גורם הצורה בכ-50% לפחות. שוקי היעד של המוצרים החדשים כוללים אבזרי מיחשוב לביש, רחפנים מבוקרי IoT, אבזרים הדורשים ממשקים גרפיים מתקדמים, מערכות אוטונומיות, מערכות חיישנים, טלפוני IP, מערכות שילוט דיגיטליות וכדומה.

מוצרי SCM החדשים צפויים לצאת לשוק בחודש אוגוסט השנה. ניתן יהיה לרכוש אותם ישירות מהחברה, או באמצעות חברת ההפצה הגלובלית Arrow Electronics. החברה מסרה שמפת הדרכים שלה כוללת מוצרים נוספים במשפחה שייצאו לשוק במהלך השנתיים הקרובות.

למידע נוסף: Single Chip Module

הרצאת מנכ"ל פריסקייל על טכנולוגיות חדשות עבור IoT:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים

פורסם בתגיות: featured