הדרייברים הישראלים של WiLink נכנסו להפצת לינוקס

24 יוני, 2015

לינוקס החלה לתמוך ברכיבי WiLink 8 של TI אשר פותחו בישראל, ומספקים קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth בשבב יחיד. לאחרונה החליטה TI לתמוך בהפעלת הרכיבים גם מול המעבדים של MIPS ושל Freescale

מערכת ההפעלה לינוקס החלה לתמוך באופן סטנדרטי ברכיבי WiLink 8 של TI אשר פותחו בישראל, ומספקים קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth בשבב יחיד. לאחרונה החליטה TI לתמוך בהפעלת הרכיבים גם מול המעבדים של MIPS ושל Freescale 

WILINK

בימים האחרונים מתנהלת בעולם ההפצה של Linux Kernel 4.1 אשר מעוררת התרגשות רבה בקרב קהילת המפתחים. היא מעוררת שמחה גם בישראל, מכיוון שלראשונה כוללת ההפצה של מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בעולם ה-Embedded גם את הדרייברים עבור רכיבי משפחת WiLink אשר פותחו במרכז הפיתוח של טקסס אינסטרומנטס (TI) בישראל.

יריב רוה. פרוייקט ארוך-טווח
יריב רוה. פרוייקט ארוך-טווח

יריב רוה, המנהל את קבוצת פיתוח מוצרי הקונקטיביטי בטקסס אינסטרומנטס, אשר יושבת בישראל ואחראית על רכיבי WiLink, סיפר ל-Techtime שהדרייברים נכנסו למערכת ההפעלה לאחר עבודה ממושכת שבוצעה בישראל מול קהילת הקוד הפתוח.

רכיבי  WiLink הראשונים יצאו לשוק לפני שלוש שנים, והיו מהראשונים בשוק העולמי שהגדירו את קטגוריית True Combo. במקרה הזה מדובר בשבב תקשורת המיועד להפעיל בו זמנית גם תקשורת Wi-Fi וגם Bluetooth.

כיום המרכז בישראל מעסיק כ-80 עובדים, ואחראי על תכנון ופיתוח של 3 קווי מוצרים עיקריים, שאחד מהם הוא ה-WiLink. הארגון גם מספק תמיכה מלאה במשפחה הזו, פיתוח וריאנטים שונים של הרכיבים, הבאה לשוק ותמיכה בלקוחות, אספקת כלי-פיתוח ומתן פתרונות מסוגים חדשים.

מכוניות דו-אלחוטיות

מודולי Wilink 8 מלאים (בתוך מארז המתכת)
מודולי Wilink 8 מלאים (בתוך מארז המתכת)

רוה: "שוקי היעד המרכזיים של רכיבי WiLink הם שוק הרכב, האודיו, והשווקים התעשייתיים. "כיום הרכיב מוטמע במערכות המידע והבידור (Infotainment) של יצרניות רכב מהגדולות בעולם באירופה, ארה"ב ואסיה. בשוק הרכב זקוקים גם ל-Bluetooth וגם ל-Wi-Fi מכיוון שהמערכות בנויות בצורה כזו שתקשורת ה-Wi-Fi מטפלת בכל הנושא של הזרמת וידאו ברכב, וה-Bluetooth מטפלת באודיו, במיוחד בגלל שהדיבוריות מבוססות על Bluetooth.

"היתרון של Combo על-פני טכנולוגיות בדידות במקרה זה, הוא ביכולת לטפל באתגרים של הפרעות הדדיות בין טכנולוגיות התקשורת השונות, באמצעות אלגוריתמיקה פנימית, ולא להטיל את המשימה הזו על הלקוח. בשוק האודיו אנחנו מבצעים פרוייקטים עם יצרני מערכות שמע ורמקולים אלחוטיים. במקרה הזה משמשת תקשורת ה-Bluetooth לשליטה במערכת (Remote Control), ותקשורת Wi-Fi משמשת להעברת האודיו לרמקולים, בזכות רוחב הפס הגדול וההשהייה הנמוכה מאוד בין הרמקולים השונים".

מרכיבים למודולים מוכנים מראש

"השוק הרחב, הכולל מגוון של מוצרים כגון מסופי תשלום אלחוטיים, מצלמות וידאו אלחוטיות ועוד, צמא לפלטפורמה בשלה שקל להוסיף אותה למערכות קיימות. לשוק הזה אנחנו מספקים רכיבים בדידים, מודולים מוכנים שפותחו בארץ ועברו את כל ההסמכות הבינלאומיות מדובר במודולים ארוזים בגודל של כ-10 על 15 מ"מ הכוללים כבר את האנטנות ואת כל המעגלים ההיקפיים. הלקוח רוכש את המודול ופשוט מתקין אותו במעגל המודפס שלו".

"בנוסף, כל רכיב מגיע עם חבילת תוכנה מלאה, דוגמאות של אפליקציות שרצות על הרכיב, כלים המשפרים את נוחות משתמש ואפילו סכמות ותיקי ייצור של כרטיסים. כל המידע הזה מצוי באתר האינטרנט של החברה, וכל מפתח יכול להגיע אליו ולקבל אותו".

מה הן הדרישות העיקריות של השוק?

רוה: "אנחנו רואים שהשוק מחפש בעיקר קלות שימוש ותכנוני ייחוס, יציבות של המוצר ופתרון שאינו דורש להשקיע זמן ומשאבים בתוכנה וחומרה. יש דרישה מאוד חזקה לאינטר-אופרביליות (Interoperability). זה לא קל. כך למשל, יש בשוק מאות נתבים, שכל אחד מהם מתנהג בצורה שונה, מכיוון שזהו שוק פרוץ ולא כולם מממשים בקפדנות את הפרוטוקול. הפתרונות שמספקים לשוק חייבים להתמודד אם כל בעיות אלו ולהבטיח אפס תקלות".

לאחרונה הרחיבה החברה את הנגישות של רכיבי Wilink 8 גם לעבודה מול מעבדים שאינם מתוצרת טקסס אינסטרומנטס. "המטרה שלנו היא לספק ערכת פיתוח תוכנה המאפשרת לעבוד עם WiLink 8 על כל פלטפורמה. לכן הוספנו תמיכת לינוקס גם למעבדי MIPS וגם למעבדי היישומים i.MX של חברת Freescale".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: featured