קואלקום ו-Arrow מזנקות ביחד אל עולם ה-IoE על-גבי כרטיס DragonBoard 410c

30 יוני, 2015

במבצע משותף תכננו Qualcomm ו-Arrow Electronics את כרטיס DragonBoard 410c, המאפשר ליישם במהירות פתרונות IoT/IoE המתקשרים לרשת הסלולרית

במבצע משותף תכננו Qualcomm ו-Arrow Electronics את כרטיס DragonBoard 410c, המאפשר ליישם במהירות פתרונות IoT/IoE המתקשרים לרשת הסלולרית

DRAGONBOARD

חברת קואלקום (Qualcomm) מוכרת בעולם כיצרנית המעבדים הגדולה ביותר עבור סמארטפונים ומכשירי טלפון סלולריים. בימים האחרונים היא הראתה שהיא לא מתעלמת מעולם האבזרים המקושרים לאינטרנט (המכונה IoT או IoE). בשבוע שעבר היא ביצעה השקה משותפת עם חברת Arrow Electronics של כרטיס פיתוח מלא עבור אבזרים מקושרים.

הכרטיס פותח במשותף על-ידי ארו ועל-ידי קואלקום, ונמכר על-ידי שתי החברות תחת השם DragonBoard 410c. הוא , אשר מבוסס על המעבד הנייד Smartdragon 410 של קואלקום. נודע ל-Techtime שניתן להשיג אותו מעכשיו גם בישראל.

למעשה מדובר בפלטפורמה אוניברסלית מוכנה מראש של אבזרים מקושרים, שבה הלקוח צריך רק לתכנת את האפליקציה שלו ולארוז אותה במארז המתאים. הכרטיס מופיע בגודל של קלף משחק ותומך בכל מערכות ההפעלה המרכזיות: אנדרואיד 5.1, אובונטו 15.05 ובקרוב גם בחלונות 10. חברת קואלקום מדגישה שהכרטיס משתמש במעבד המשמש גם בעולם הסלולרי, והדבר מבטיח תקשורת יעילה ומהירה בין האבזר המפותח לבין הרשת הסלולרית.

תשתית החומרה שלו כוללת מעבד Snapdragon המבוסס על ARM Cortex-A53 ב-32 וב-64 סיביות, ומהעבד הגרפי Adreno של קואלקום. הכרטיס כולל זיכרון RAM מסוג 1GB LPDDR3, זכרון עבודה 8GB e.MMC של סנדיסק וכונן SD 3.0 לכרטיס זכרון נתקע.

הוא מתחבר אל העולם החיצון במגוון אמצעים: תקשורת אלחוטית (Wi-Fi ו-Bluetooth), כונני USB ו-HDMI, ותמיכה בערוצי תקשורת טוריים כמו UART, SPI, I2S, I2C  ו-GPIO. באמצעות כרטיס קישור, הוא פועל בתאימות מלאה לכרטיסי Arduino.

חברת ארו אלקטרוניקס היא ממפיצות הרכיבים הגלובליות הגדולות בעולם. החברה מייצרת כ-10,000 יצרני רכיבים ומערכות, ומספקית את המוצרים דרך 460 משרדים בעולם. ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו מכירותיה בכ-5 מיליארד דולר.

הכרטיס מספק מערכת IoT אוניברסלית מוכנה מראש
הכרטיס מספק מערכת IoT אוניברסלית מוכנה מראש
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תקשורת

פורסם בתגיות: featured