אורבוטק מכרה החטיבה התרמית של SPTS ב-28 מ' ד'

1 יולי, 2015

אורבוטק רכשה את SPTS לפני כשנה תמורת 370 מיליון דולר. העיסקה מיועדת למקד את SPTS בתחום החשוב ביותר לאורבוטק כיום: מארזים מתקדמים עבור מוליכים למחצה.

אורבוטק רכשה את SPTS לפני כשנה תמורת 370 מיליון דולר. העיסקה מיועדת למקד את SPTS בתחום החשוב ביותר לאורבוטק כיום: מארזים מתקדמים למוליכים למחצה

מערכת איכול גאזים מתכתיים מתוצרת SPTS
מערכת איכול גאזים מתכתיים מתוצרת SPTS

חברת אורבוטק (Orbotech) מוכרת את חטיבת הפתרונות התרמיים של SPTS לסומיטומו היפנית. היום היא דיווחה שהחברה הבת שבבעלותה, SPTS Technologies, מכרה את עסקי המוצרים התרמיים (Thermal Products business), לחברת SPP Technologies הנמצאת בבעלותו המלאה של תאגיד Sumitomo Precision Products היפני.

מנהל השיווק של אורבוטק, ליאור מעיין
מנהל השיווק של אורבוטק, ליאור מעיין

חברת SPP מתמקדת בתחום הציוד לייצור רכיבים מיקרו-אלקטרו מכניים (MEMS. היקף העיסקה לא נמסר, אולם אורבוטק דיווחה שכל הנכסים של SPTS בתחום, כולל כל 50 עובדי היחידה הזו, יועברו לידי SPP.

נשיא SPTS וסגן נשיא אורבוטק, קווין קרופטון, אמר שחטיבת המוצרים התרמיים היתה אחד ממנועי הצמיחה של החברה, והתנורים שייצרה הותקנו במפעלי ייצור שבבים רבים. "מכירת החטיבה תאפשר לנו להתמקד בפעילות הליבה המרכזית שלנו: רכיבי RF, MEMS ומארזים מתקדמים למוליכים למחצה (Advanced Packaging).

על-פי תנאי ההסכם, SPP תשלם תמורת החטיבה 28 מיליון דולר, מתוכם 22 מיליון דולרים במזומן ועוד 6 מיליון דולר באמצעות מחוייבות עתידית. בתוך סכום זה, שולמו כבר 11 מיליון דולרים במזומן. השאר ישולם לאורבוטק עד סוף 2016 בלא דרישה לעמידה באבני דרך.

אסטרטגיית המארזים המתוחכמים

חברת SPTS Technologies הבריטית מייצרת מערכות איכולׁ (etch), שיקוע גאזים (deposition), ועיבוד תרמי לתעשיית המוליכים למחצה. אורבוטק רכשה אותה ביולי 2014 תמורת כ-370 מיליון דולר, במיוחד בגלל ההתמחות שלה בתחום פתרונות הייצור למארזים מתקדמים ומערכות מיקרו-אלקטרו-מכניות (MEMS), הנמצאות כיום בצמיחה מהירה.

מאחורי העיסקה נמצאת אסטרגיית הכניסה של אורבוטק לתחום המארזים המתקדמים, שלהערכתה יהיה אחד מהנושאים החשובים ביותר בתעשיית השבבים בשנים הקרובות. מארזים אלה מיועדים לאפשר ייצור של רכיבים גדולים מאוד ובעלי פונקציות רבות, בלא צורך לעבור לטכנולוגיות ייצור ממוזערות, שהעלות שלהם נעשתה גבוהה מאוד מאז שהתעשייה חצתה את רף ה-28 ננומטר.

בשיחה עם Techtime הסביר מנהל השיווק של החברה, ליאור מעיין, שמתחולל שינוי עמוק בתעשייה. "המוצרים נעשים קטנים מאוד ומופיעות תצורות חדשות כמו מוצרים גמישים, מוצרים לבישים וכדומה. ברמת ייצור השבבים, התעשיה נוגעת היום בגבולות של חוק מור, שחזה הכפלת מספר הטרנזיסטורים בשבב בכל 18 חודשים. המסקנה היא שתהליכי המיזעור הבאים יבואו מהכיוון של מארזים חדשניים, ולא מהקטנת גודל הצומת בטרנזיסטור".

עוד על מארזים חדשים ראו: שבבים תלת-מימדיים

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס