קרן ממשלתית מסין מנסה לרכוש את חברת Micron

14 יולי, 2015

הוול-סטריט ג'ורנל מדווח שקרן ההשקעות הסינית Tsinghua Unigroup מציעה 23 מיליארד דולר תמורת יצרנית רכיבי הזיכרון האמריקאית. הקרן מחזיקה בבעלות על Spreadtrum וקיבלה השקעה של 1.5 מיליארד דולר מאינטל

הוול-סטריט ג'ורנל מדווח שקרן ההשקעות הסינית Tsinghua Unigroup מציעה 23 מיליארד דולר תמורת יצרנית רכיבי הזיכרון האמריקאית. הקרן מחזיקה בבעלות על Spreadtrum וקיבלה השקעה של 1.5 מיליארד דולר מאינטל

MICRON

קרן ההשקעות הממשלתית הסינית, Tsinghua Unigroup, מציעה לשלם 23 מיליארד דולר תמורת יצרנית רכיבי הזיכרון האמריקאית Micron. כך מדווח העיתון וול-סטריט ג'ורנל, המצטט מקורות המקורבים לנושא. דובר מיקרון לא אישר את הידיעה.

רכיבי NAND של מיקרון
רכיבי NAND של מיקרון

החישוב נעשה לפי מחיר מניה של 21 דולר שהחברה מוכנה לשלם, למרות שמניית מיקרון נסחרת כיום בנסד"ק במחיר של כ-17.6 דולרים, לאחר שאיבדה כמעט מחצית ממחירה בשנה האחרונה. במידה והעיסקה תתבצע, זו תהיה עיסקת הרכישה הסינית הגדולה ביותר בארצות הברית.

במידה והעיסקה תעלה על השולחן, היא תיאלץ לקבל אישור של ממשלת ארצות הברית, שכן מיקרון היא ספקית חשובה של רכיבים לתעשיית הביטחון האמריקאית.

האם יהיה שיקול בטחוני?

במקרים רבים בעבר, בוטלו עיסקאות מיזוג לאחר שנמסר כי הן ייבדקו על-ידי הוועדה להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS), אשר יכולה לבטל עיסקאות משיקולים ביטחוניים. לפני כחודשיים פירסם הוול-סטריט ג'ורנל ידיעה על עיסקת רכישה נוספת, שלפיה הקרן הסינית מתכננת לרכוש 51% ממניות חברת H3C, שהיא חברה בת של HP, העוסקת בייצור ציוד לתקשורת רשתות.

קרן Tsinghua Unigroup הוקמה במסגרת תוכנית ממשלתית לחזק את תעשיית השבבים המקומית. התוכנית הממשלתית מבוססת על עידוד חברות מקומיות להתמזג לחברות ענק, ועל השקעה ממשלתית בהיקף של כ-10-15 מיליארד דולר בשנה, החל משנת 2015. במסגרת זו, למשל, קיבלה אוניברסיטת Tsinghua תקציב להקמת חברת Tsinghua Unigroup, אשר מחזיקה כיום בבעלות על חברות הפאבלס הסיניות Spreadtrum ו-RDA Microelectronics.

בחודש ספטמבר 2014 ביצעה חברת אינטל השקעת ענק ב-Tsinghua Unigroup, ורכשה 20% ממניותיה תמורת כ-1.5 מיליארד דולר. אינטל הודיעה שמטרת ההשקעה היא להרחיב את השימוש בפלטפורמת המיחשוב של אינטל בשוק הטלפונים והאבזרים הניידים בסין. להסכם ההשקעה יש שתי פנים מעניינות: אינטל מעוניינת לבצע מחקר ופיתוח משותפים בסין של הארכיטקטורה שלה, ופיתוח בסין של פתרונות תקשורת ניידים.

רכיבי DRAM של מיקרון
רכיבי DRAM של מיקרון

חברת מיקרון מאיידהו, ארה"ב, היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של רכיבי זיכרון מסוג DRAM, NAND Flash ו-NOR Flash, ונחשבת ליצרנית רכיבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם לאחר סמסונג. היא מעסיקה כ-30,000 עובדים ומפעילה מתקני ייצור שבבים בארה"ב, סינגפור וטאיוואן.

ברבעון השלישי של 2015 (שהסתיים ביוני), הסתכמו מכירותיה בכ-3.85 מיליארד דולר, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 8% בהשוואה לרבעון השני. החברה ייחסה את התוצאה לירידה במחיר רכיבי ה-DRAM.

מיקרון כבר לא בישראל

בעבר הפעילה מיקרון מפעל ייצור שבבים בקרית-גת, שהועבר אליה לאחר שרכשה ב-2010 את חברת Numonyx שהיתה בבעלות אינטל ו-STM. ב-2012 היא החליטה לסגור את המפעל בקרית-גת וחיפשה עבורו קונה ללא הצלחה. בשלב הזה אינטל נכנסה לתמונה, ובספטמבר 2013 היא חתמה על הסכם שלפיו קיבלה לידיה את המפעל עם עובדיו הישראלים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured