גוגל בחרה במצלמת RealSense עבור פרוייקט Tango

19 אוגוסט, 2015

המצלמה התלת-מימדית המקורית בפרוייקט טנגו פותחה על-ידי חברת Mantis vision הישראלית, ואילו מצלמת RealSense של אינטל פותחה בחיפה על-בסיס טכנולוגיה של חברת עומק אינטראקטיב

מאחורי הבחירה עומדת תחרות בין שתי טכנולוגיות ישראליות, שכן המצלמה התלת מימדית המקורית בפרוייקט טנגו פותחה על-ידי חברת Mantis vision, ואילו מצלמת RealSense של אינטל פותחה בחיפה על-בסיס טכנולוגיה של חברת עומק אינטראקטיב שנרכשה ב-2103

מנכ"ל אינטל, בריאן קרז'ניץ, מציג טלפון טנגו מבוסס אינטל
מנכ"ל אינטל, בריאן קרז'ניץ, מציג טלפון טנגו מבוסס אינטל

חברת גוגל (Google) בחרה להשתמש בטכנולוגיית RealSense החיפאית של חברת אינטל (Intel) עבור פרוייקט Tango החלוצי. למעשה, מאחורי הבחירה עומדת תחרות בין שתי טכנולוגיות ישראליות, שכן המצלמה המקורית בפרוייקט טנגו פותחה על-ידי חברת Mantis vision (המוכרת גם כ-MV4D).

היא מייצרת תמונות תלת-מימדיות בטכנולוגיית Structured Light Pattern, המבוססת על שימוש במקורות תאורה מגוונים, כולל אור אינפרא-אדום, ובאלגוריתם המנתח את התמונה המתקבלת ומייצר ממנה מידע תלת מימדי על האובייקט.

במקביל, מערכת RealSense של אינטל פותחה במעבדות הפיתוח של אינטל בחיפה, על בסיס הטכנולוגיה של חברת Omek Interactive שאינטל רכשה בשנת 2013. גם היא מבוססת על טכנולוגיה דומה, שאינטל מכנה בשם Coded Light. בשני המקרים מדובר בעקרון בסיסי המוכר המוכר שנים רבות בתעשייה: כאשר מקרינים פסי אור על משטח עקום כלשהוא, מתעקם פס האור בהתאם למאפייני המישטח המוקרן. צילום העקמומיות ומדידתה מאפשרים לשחזר את התכונות התלת-מימדיות של האובייקט המצולם.

פרוייקט טנגו הוא שם הקוד של גוגל לפיתוח טאבלט חדש בעל מסך של 7 אינטש המבוסס על מעבד של חברת Nvidia וכולל מערך שלם של פתרונות חישה תלת-מימדיים. הוא מבצע רבע מיליון מדידות תלת-מימדיות בשנייה, ומעדכן בכל רגע את מיקומו ואת כיוונו של הטאבלט, כדי למזג את המידע המגיע מהחיישנים ומהמצלמה התלת-מימדית ולייצר מודל תלת-מימדי של הסיבה בה המשתמש מצוי.

הדגמה של גוגל למשחק מחשב אינטראקטיבי מבוסס טנגו
הדגמה של גוגל למשחק מחשב אינטראקטיבי מבוסס טנגו

באינטל, לעומת זאת, פותחה טכנולוגיית RealSense במסגרת פעילות המיחשוב התפיסתי, שעיקרה הוא לפתח סוג חדש של ממשק בין האדם למחשב, כדי לייצר תקשורת אינטואיטיבת ונוחה על בסיס זיהוי מחוות ומידע תלת-מימדי נוסף.  רוב פעילות הפיתוח של של קבוצת המיחשוב התפיסתי של אינטל מבוצעת בחיפה ובירושלים.

חברת אינטל מסרה שההכרזה באה לאחר שהושלם הפיתוח של חבילת התמיכה בטנגו של RealSense Technology, שבוצע על-ידי צוות של שישה מהנדסים ישראלים המנוהל על-ידי אמיר בוסני. הערכה מיועדת להגיע למפתחי אנדרואיד לפני סוף 2015. סמארטפונים וטאבלטים שישתמשו בטכנולוגיית RealSense יספקו תמונת עומק ברזולוציית VGA של 60 פריים לשנייה (60FPS). בשילוב עם חיישני ג'ירוסקופ ומד תאוצה יוכלו מכישיר טנגו להציע אפליקציות וחוויות שימוש חדישות.

מימוש מחשוב תפיסתי באמצעות RealSense
מימוש מחשוב תפיסתי באמצעות RealSense

שתי פלטפורמות מתחרות

למעשה, בעקבות שיתוף הפעולה בין אינטל לבין גוגל בפרוייקט טנגו, יופיעו בשוק שתי גרסאות חומרה שונות של אבזרי טנגו. הגרסה הראשונית היא של טאבלט המבוסס על מעבד NVIDIA Tegra K1 והמצלמה התלת מימדית של חברת מאנטיס, וגרסת החומרה השנייה, המבוססת על מעבד Atom x5 Quad-Core Z8500 processor של אינטל ומצלמת RealSense, היא של סמארטפון בעל מסך של 6 אינטש (פאבלט), בעובי של 8.2 מ"מ ובמשקל של 164 גרם.

ראו גם: כיצד בנויה מצלמת RealSense

רובוטים עם RealSense

גילה קמחי (משמאל) ועמית מורן המובילים את פרויקט הרובוטים באינטל, עם רובוט מעבדה בחיפה
גילה קמחי (משמאל) ועמית מורן המובילים את פרויקט הרובוטים באינטל, עם רובוט מעבדה בחיפה

חשוב לזכור שטכנולוגיית RealSense נתפסת על-ידי אינטל כטכנולוגיית תשתית בסיסית ולא כעוד יכולת של המחשב או הסמארטפון. ולכן היא הוצגה בפורום המפתחים על-ידי מנכ"ל החברה, אשר אמר שמעבר להאתמתה למערכות ההפעלה חלונות ואנדרואיד, אינטל תפתח חבילות שיאפשרו להשתמש בה בכל הכלים הנפוצים, דוגמת Mac OS X, ROS, Linux, Scratch, Unity, XSplit, OBS, Structure SDK, OSVR ועוד.

בין השאר, צוות ישראלי בראשות גילה קמחי מקבוצת הפיתוח של המיחשוב התפיסתי באינטל חיפה, מוביל כיום פרוייקט להתאמת טכנולוגיית RealSense לשפת תוכנה להפעלת. אינטל הודיעה שהטכנולוגיה תתמוך ב-Robot Operating System, כדי לאפשר פיתוח רובוטים היודעים לנווט, לנוע אוטונומית, ולבצע פקודות שונות.

היכולות האלה הוצגו בפורום כאשר הצוות הישראלי הציג את הרובוט Savioke , שהוא רובוט עוזר אישי אוטונומי, כשהוא מגיש משקה למנכ"ל אינטל. טכנולוגיית RealSense נותנת לו יכולת הראייה והיכולת לנווט בהצלחה מבלי להיתקל במחסומים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: featured