PCB מחפשת שותף להקמת מפעל ייצור מעגלים בהודו

19 אוגוסט, 2015

מכירות החברה הסתכמו בכ-153 מיליון שקל במחצית הראשונה, לעומת 175 מיליון שקל אשתקד. התפוצץ המו"מ עם שותף הודי פוטנציאלי. החברה ממחפשת שותף אחר להקמת מפעל PCB בהודו

מכירות החברה ממשיכות לרדת והסתכמו בכ-153 מיליון שקל במחצית הראשונה, לעומת 175 מיליון שקל אשתקד. התפוצץ המו"מ עם שותף הודי פוטנציאלי. החברה ממחפשת שותף אחר להקמת מפעל PCB בהודו

PCB

התפוצץ המשא ומתן שהתנהל בין חברת פיסיבי טכנולוגיות (PCB Technologies) ממגדל העמק, לבין שותף הודי אסטרטגי בדבר הקמת מפעל לייצור מעגלים מודפסים בהודו. החברה לא מסרה מי הוא השותף ההודי, אולם דיווחה שהתוכנית היתה להקים חברה משותפת, אשר תקים מפעל ייצור בהשקעה כוללת של כ-60 מיליון דולר. ההשקעה תוכננה להתבסס ברובה על הלוואות מבנקים ומוסדות פיננסיים, והיתר באמצעות הון עצמי של השותפים.

אולם ביטול המו"מ לא הביא לביטול התוכנית של פיסיבי לייצר בהודו. החברה מסרה שבכוונתה "להמשיך ולפעול להקמת מפעל ייצור בהודו, והיא בודקת כעת את האפשרויות העומדות בפניה עם מספר שותפים פוטנציאליים אחרים". מאחורי ההחלה עומדת ככל הנראה הירידה המתמשכת במכירות החברה, העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבה של כרטיסים אלקטרוניים.

ברבעון השני של 2015 הסתכמו המכירות של פיסיבי בכ-70.4 מיליון שקלים, בהשוואה למכירות של כ-84.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בששת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו המכירות בכ-153.6 מייליון שקל, בהשוואה למכירות של 175.6 מייליון שקלים במחצית הראשונה של 2014. הירידה, אגב, לא הביאה לביטול חלוקת דיבידנדים: אתמול אישר הדירקטוריון חלוקת דיבידנים בהיקף של 15 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה.

חברת פיסיבי נמצאת בבעלות פריורטק (70%) ועוסקת בעיקר בייצור מעגלים מודפסים בסדרות קטנות ובינוניות ובהרכבת כרטיסים אלקטרוניים בתכונת Turn-key שבה היא עוסקת גם ברכש הרכיבים. ההתמחות העיקרית שלה היא בתחומי המוצרים הצבאיים, הרפואיים ומערכות RF. בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-360 מיליון שקל, מתוכם כ-60% עבור פרוייקטי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים וכ-40% לייצור מעגלים מודפסים.

להערכת החברה, בשנת 2014 היא סיפקה כ-15% מצריכת השוק המקומי למעגלים מודפסים. פירוש הדבר ששוק ה-PCB הישראלי הסתכם בכ-950 מיליון שקל. התחרות בשוק המקומי נובעת בעיקר מיבואני מעגלים מודפסים מהמזרח הרחוק, מאירופה ומארה"ב, כאשר הייבוא תופס כ-73% מהשוק המקומי. מכאן נובע גם הרצון להקים מפעל בהודו. בשנת 2014 הקטינה החברה את מספר העובדים בקו הייצור בכ-50 עובדים (מ-446 ל-397), כתוצאה מהירידה בביקוש למעגלים מודפסים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית