StoreDot גייסה 18 מ' ד' לפיתוח סוללת רכב מהפכנית

20 אוגוסט, 2015

חברת StoreDot מתל-אביב מתכננת לבנות אבטיפוס ראשון מסוגו בעולם של סוללה לרכב חשמלי הניטענת בתוך חמש דקות בלבד. ההון ישמש לגיוס עובדים ורכש ציוד מעבדה חדש

חברת StoreDot מתל-אביב מתכננת לבנות אבטיפוס של סוללה לרכב חשמלי הניטענת בתוך חמש דקות בלבד. ההון ישמש לגיוס עובדים ורכש ציוד מעבדה חדש

לצד סוללה מהירה, ההון ישמש גם למימון פיתוח מטען מהיר ותקן בינלאומי לטעינה מהירה
לצד סוללה מהירה, ההון ישמש גם למימון פיתוח מטען מהיר ותקן בינלאומי לטעינה מהירה

חברת StoreDot השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 18 מיליון דולר למימון פעילותה בתחום הרכב החשמלי. בסך הכל, עד היום גייסה החברה 66 מיליון דולר. בין המשתתפים בגיוס האחרון גם קרן Samsung Ventures של חברת סמסונג.

גיוס ההון האחרון מיועד לפתח את חטיבת הסוללות של החברה למכוניות חשמליות. המטרה היא לבנות את האבטיפוס הראשון בעולם של סוללה הניטענת מיידית. ההון יאפשר לגייס אנשים ולרכוש ציוד מעבדה חדש עבור הפרוייקט.

תגלית מדעית מפתיעה

חברת StoreDot מתל-אביב פיתחה טכנולוגיה המאפשרת סוללות סמארטפון בתוך 30 שניות בלבד. הטכנולוגיה מבוססת על תגלית מדעית של פרופ' אהוד גזית וצוות המחקר שלו מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2003 הם גילו מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת אלצהיימר. בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ' גיל רוזנמן (ממייסדי חברת StoreDot) גבישים חדשים בשם Nanodots.

לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. כיום החברה מפתחת צגים אורגניים לאבזרים ניידים, וכן סוללות חדשות המיועדות להחליף את סוללות הליתיום-יון באבזרים ניידים, על בסיס גבישי Nanodots, בגודל של 2 ננומטר כל אחד.

בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה. טכנולוגיה זו קיבלה את הכינוי FlashBattery. להערכת החברה, ניתן לנצל את הטכנולוגיה כדי לספק סוללות לרכב חשמלי הנטענות במלואן בתוך חמש דקות בלבד.

ארכיטקטורת סוללה ייעודית לרכב חשמלי

אבטיפוס של סוללת הרכב החשמלי לטעינה מהירה
אבטיפוס של סוללת הרכב החשמלי לטעינה מהירה

כדי להתאים את טכנולוגיית FlashBattery גם לתחום הרכב החשמלי, פיתחה החברה גירסה מיוחדת של הסוללה, המבוססת של שילוב של קבלי-על (Super Capacitor) העובדים במקביל למערך של 7,000 יחידות FlashBattery.

פרוייקט הפיתוח כולל המשך השכלול של המבנה ההיברידי המוזכר למעלה, פיתוח עמדת טעינה מהירה עבור כלי הרכב, הגדרת תקן בינלאומי של טעינה מהירה ופיתוח מערכת ניהול עבור הטענת סוללות FlashBattery. "הקמת חטיבת הרכב היא הרחבה טבעית של הטכנולוגיה שלנו, שפותחה במקור עבור סוללות של סמארטפונים", אמר המנכ"ל דורון מאיירסדורף. "גיוס ההון מקרב אותנו אל החזון שבו הרכב החשמלי ייהנה מטעינה מהירה ובטוחה".

חברת StoreDot הוקמה על-ידי המנכ"ל ד"ר דורון מאיירסדורף (בעבר מנהל חטיבת ה-SSD בסנדיסק), פרופ' סיימון ליסין ששימש בעבר כמדען הראשי לתחום טכנולוגיות חדשות בסנדיסק, ופרופ' גיל רוזנמן המשמש כמדען הראשי של החברה. בכנס Think Next האחרון של מיקרוסופט שנערך במאי השנה, הבטיח מאיירסדורף שבתוך כשנה החברה תציג יכולת הטענה מהירה של מכונית חשמלית. "אנחנו נטעין את הסוללה כאן במהלך הכנס, ונשלח את המכונית לנסיעה הלוך וחזור למרחק של 200 ק"מ".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית