הפרדוקס של AMS: עלייה במכירות, ומחיקה מהבורסה

25 אוגוסט, 2015

AMS הצליחה להגדיל את המכירות ברבעון האחרון ל-17.3 מיליון שקלים, ואפילו להציג ריווחיות תפעולית. למרות זאת, הבורסה בתל-אביב החליטה למחוק מהמסחר את מניית החברה

AMS הצליחה להגדיל את המכירות ברבעון האחרון ל-17.3 מיליון שקלים, ואפילו להציג ריווחיות תפעולית לאחר תקופה ארוכה של הפסדים. למרות זאת, הבורסה לניירות ערך בתל-אביב החליטה למחוק מהמסחר את מניית החברה

בקו הייצור האלקטרוני של AMS בראש העין
בקו הייצור האלקטרוני של AMS בראש העין

ברבעון השני של שנת 2015 הסתכמו המכרות של קבלנית הייצור האלקטרוני אי.אם.אס (AMS) בכ-17.3 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-15 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הזה עברה החברה לראשונה לרווח תפעולי (חצי מיליון שקל) לאחר תקופה ארוכה מאוד של הפסדים תפעוליים.

גם בחישוב חצי שנתי הפגינה קבלנית הייצור מראש העין עלייה במכירות: 34.3 מיליון שקלים בהשוואה לכ-31.6 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2014. בתקופה הזו הקטינה החברה את הפסדיה, מהפסד של כ-3.97 מיליון שקל במחצית 2014, לכ-850 אלף שקל במחצית 2015.

במקביל, היא השלימה במהלך הרבעון את פרעון אגרות החוב סדרה א', שאותן מכרה למשקיעים בשנת 2007. למרות השיפור בתוצאות, החברה עומדת בפני מחיקה מהמסחר בבורסה בתל-אביב מכיוון שהיא לא הצליחה לעמוד בתנאים של הבורסה לניירות ערך, לאחר שנתיים שמניותיה היו ברשימת השימור. על-פי הודעת הבורסה, המניות יימחקו ממסחר ב-17 לספטמבר השנה.

באפריל השנה אישרו בעלי המניות של החברה את הארכת ההתקשרות עם יו"ר דירקטוריון יהושע אגסי לתקופה נוספת של שלוש שנים. בשבוע שעבר (20 באוגוסט) קבע דירקטוריון החברה שהתקיימו התנאים לסיום תקופת הפחתת השכר הוולונטרית של היו"ר אגסי, והוא יחזור לקבל את שכרו המלא בתום הרבעון השני של 2015.

חברת אי.אם.אס פועלת בתחום ההרכבה של מוצרים ורכיבים אלקטרוניים. כחלק מהליך התייעלות פנימית, מתבצעות העבודות החל מ-2015 באמצעות החברה הבית דיאון. במסגרת הפעילות הזו היא מספקת שירותי ניהול שרשרת אספקה, רכש חומרים, הרכבת מעגלים אלקטרוניים, בדיקות חשמליות והרכבות מכניות. הקבוצה פועלת כקבלן משנה עבור יצרני מוצרים אלקטרוניים בתחומי הרפואה, התעשייה, התקשורת ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית