גיוס ענק לאיתמר מדיקל: 30 מ' דולר בהובלת קרן ויולה

30 אוגוסט, 2015

הגיוס יובל על-ידי קבוצת קרנות ויולה, אשר בסיומו תחזיק בכ-30% ממניות החברה. איתמר מדיקל פיתחה טכנולוגיה ייחודית לבדיקות לא פולשניות של מערכת הדם באמצעות מדידה עקיפה של נפחים נוזליים

הגיוס יובל על-ידי קבוצת קרנות ויולה, אשר בסיומו תחזיק בכ-30% ממניות החברה. איתמר מדיקל פיתחה טכנולוגיה ייחודית לביצוע בדיקות לא פולשניות של מערכת הדם באמצעות מדידה עקיפה של נפחים נוזליים

ITAMAR-MEDICAL

חברת איתמר מדיקל (Itamar Mefical) מקיסריה עומדת להשלים גיוס ענק בהיקף של כ-30 מיליון דולר. המשקיעה המרכזית בגיוס היא קבוצת קרנות  ויולה (Viola), אשר חתמה על הסכם השקעה תמורת מניות בהיקף של כ-24.1 מיליון דולר, אשר להגיע עד ל-28.4 מיליון דולר.

מדובר בתוכנית השקעות דו שלבית: בשלב הראשון ויולה תשקיע 24.1 מיליון דולר תמורת מניות מוקצות ואופציות לא סחירות שיעניקו לה לפחות 26%-28% ממניות החברה.בשלב השני תציע החברה בתוך שלושה חודשים לבעלי המניות הקיימים לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום כולל של כ-24 מיליון שקל. ויולה התחייבה להשתתף גם בשלב הגיוס השני, באופן שהיקף ההשקעה הכולל שלה לא יעלה על 28.4 מייליון דולר. בסיום התהליך, החברה צפויה לגייס סכום כולל של כ-30 מיליון דולר, כאשר קרן ויולה תחזיק בכ-29%-31% ממניות החברה.

חברת איתמר מדיקל הוקמה לפני כ-18 שנים ופיתחה את טכנולוגיית Peripheral Arterial Tone – PAT המוגנת באמצעות כ-40 פטנטים. היא מאפשרת לאתר פגמים בשכבה הפנימית של כלי-הדם (השכבה האנדותלית) האחראית לגמישות כלי הדם, ולשחרור החומר ניטריד אוקסייד, המסייע למערכת הדם להתמודד עם מצבי חירום. הטכנולוגיה מבוססת על ניטור תנועת נוזל הדם: חיישן רגיש מאוד לשינויים בנפח מורכב על האצבע של המטופל. בתחילת הבדיקה מבצעים חסימה של כלי-הדם בזרוע, ואז משחררים את החסימה.

החיישן הרגיש לנפח עוקב אחר תהליך חידוש זרימת הדם ומנתח את פעילותה של השכבה האנדותלית. המידע שהוא מפיק יכול לרמז על תופעות שונות: התפתחות טרשת עורקים, הפרעות בשנה, מצבי לחץ נפשיים, בעיות אין-אונות, סיבוכי הריון ועוד. כיום שני המוצרים המרכזיים של החברה הם מכשיר EndoPAT2000 המשמש לאיבחון בעיות כלי-דם וקרדיולוגיה, ומכשיר WatchPAT, המופיע בתצורה דומה לשעון יד גדול ומשמש לאיבחון בעיות נשימה במהלך השינה.

החברה גיבשה אסטרטגיית התרחבות וחתמה על הסכמים חשובים, אולם היא עדיין נמצאת בשלב ההפסד. בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-16.4 מיליון דולר, והיא דיווחה על הפסד נקי של כ-3.3 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2015 הסתכמו המכירות בכ-8.8 מיליון דולר, וההפסד הנקי הסתכם בכ-2.9 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי