Productronica 2015 תתמקד בנושא Industry 4.0

29 ספטמבר, 2015

תערוכת הייצור האלקטרוני הדו-שנתית Productronica תתקיים השנה במתכונת חדשה, ותרחיב את הכיסוי של תחומים מתפתחים כמו קבלנות משנה בייצור אלקטרוני, ייצור בתעשיית השבבים, ועתיד המפעל הרובוטי

תערוכת הייצור האלקטרוני הדו-שנתית Productronica תתקיים השנה במתכונת חדשה, ותרחיב את הכיסוי של תחומים מתפתחים כמו קבלנות משנה בייצור אלקטרוני, ייצור בתעשיית השבבים, ועתיד המפעל הרובוטי לייצור אלקטרוני מבוסס מידע וסייבר

PRODUCTRONICA-GENERAL

תערוכת Procutronica משנה את פניה, והחל מהשנה היא תתקיים במתכונת חדשה המרחיבה את תחומי הכיסוי המסורתיים שלה. התערוכה הדו-שנתית תתקיים במינכן ב-10-13 בנובמבר 2015 ותאורגן השנה מסביב לארבעה מרכזי עניין (Clusters) מוגדרים: מעגלים מודפסים וקבלני ייצור, SMT, כבלים ומחברים ומרכז מיוחד לתחום תעשיית השבבים.

השינויים נועדו להתאים את מבנה התערוכה הוותיקה (המתקיימת מדי שנתיים במשך 40 שנה ברציפות) לשינויים המתחוללים בתעשיית האלקטרוניקה. כך למשל, מרכז העניין בתחום המעגלים המודפסים וקבלני הייצור מבטא את משקלם של הקבלנים שהפכו לחולייה מרכזית בשרשרת הייצור האלקטרוני בעולם.

מרכז ה-SMT הוא אחד מתחומי העניין המסורתיים של פרודוקטרוניקה, ובשנת 2013 הוא כלל 883 מציגים והביא כ-28,000 מבקרים. השנה יושם דגש מיוחד על ייצור רובוטי המאפשר להפעיל קווי ייצוג גמישים ובעלי יכולת כיוונון עצמית. הדגש על טכנולוגיות לייצור שבבים תואם ליוזמה של האיחוד האירופי לחזק את תעשיית הסמיקונדקטורס האירופית.

יוזמת ECSEL שהוכרזה ב-2014, מתוקצבת על-ידי האיחוד בסכום של 5 מיליארד אירו במטרה לגייס עוד 100 מיליארד אירו מהמגזר הפרטי ולייצר 250,000 מקומות עבודה חדשים עד לשנת 2020. היוזמה נועדה להתמודד עם היחלשות מעמדה של אירופה בתחום: בשנות ה-90 אירופה סיפקה 15% מתצרוכת השבבים בעולם, וכיום פחות מ-10% בלבד.

הדגמת ניהול ייצור ויטטואלי שתתקיים בפרודוקטרוניקה במינכן, בנובמבר הקרוב
הדגמת ניהול ייצור וירטואלי שתתקיים בפרודוקטרוניקה במינכן, בנובמבר הקרוב

תחום חדש שיקבל הדגשה מיוחדת במהלך Productronica 2015 יהיה הייצור המקושר, או כפי שהוא מוכר בתעשייה בכינוי Industry 4.0. רעיון Industry 4.0 החל כיוזמה של ממשלת גרמניה והאיגודים התעשייתיים במדינה במטרה לחזק את יתרונות התעשייה שלה מול התחרות של ייצור זול מהמזרח.

הוא מבוסס על בניית תשתיות ייצור מקושרות באופן מלא, באופן שבו קווי הייצור מתחברים לחלוטין אל רשתות המידע. הרעיון התקבל הבתלהבות בכל העולם, ויש המכנים אותו בשם "המהפיכה התעשייתית הרביעית".

המטרה היא להקים תשתיות ייצור מקושרות בכל הרבות, החל ממכונת הייצור הבודדת וכלה בשרשרת האספקה. המרכיב השני יהיה רובוטיקה והמרכיב השלישי יהיה ביג דטה, אשר יאפשר לבצע מעבר אל ייצור וירטואלי.

כמעט אין מבצע קשה יותר מאשר הקמת מפעל ייצור חדש, והפעלתו כרוכה בהפסדים עצומים כתוצאה מכל תקלה או השבתת יום עבודה. במציאות החדשה, קווי הייצור יתוכננו במלואם באמצעות הדמיות תלת-מימדיות, ומערכות הייצור המקושרות יאפשרו העברת הייצור במהירות בין מכונות ואתרים, בלא להפסיד ימי עבודה ולחסוך עלויות שינוע ותיפעול.

Banner_productronica15-300x300-HEB-stat (2)במהלך התערוכה תתקיים תצוגה מיוחדת וייערכו דיונים מפורטים באפשרויות ליישם את רעיון התעשייה המקושרת, החל משלב הסייבר וכלה בשלבי הרובוטיקה והייצור האלקטרוני.

להרחבה בנושא, ראו: למהפיכה התעשייתית הרביעית קוראים Industry 4.0

למידע נוסף: Productronica 2015

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות

פורסם בתגיות: featured