סיליקום רוכשת את ADI Engineering ב-10 מיליון דולר

1 אוקטובר, 2015

חברת ADI Engineering היא שותפה אסטרטגית של חברת אינטל ומספקת לה תכנוני ייחוס בתחום אבזרי תקשורת

חברת ADI Engineering היא שותפה אסטרטגית של חברת אינטל ומספקת לה תכנוני ייחוס בתחום אבזרי תקשורת

כרטיס PCIe מבוסס אינטל שתוכנן ויוצר בחברת ADI Engineering
כרטיס PCIe מבוסס אינטל שתוכנן ויוצר בחברת ADI Engineering

חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא חתמה על הסכם לרכישת חברת ADI Engineering מווירג'יניה, ארה"ב. עלפי תנאי העיסקה, סיליקום תשלם 10 מיליון דולר במזמן, וסכום נוסף שלא נמסר, בהתאם לעמידה באבני דרך. העיסקה אושרה בדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להסתיים ברבעון האחרון של 2015. נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, הסביר שהעיסקה נועדה לחזק את מעמדה של סיליקום בשוק אבזרי התקשורת (network appliances) ולסייע לה להביא את הטכנולוגיות שלה גם לשוק תשתיות הענן.

חברת סיליקום מפתחת פתרונות תקשורת לשרתים ולאבזרי חומרה. מוצר הדגל של החברה הוא משפחת מוצרי Server To Appliance Converter – SETAC, המאפשרת להגדיר שרתים סטנדרטיים כאבזרי קצה ברשת תקשורת מהירה.

כיום האסטרטגיה של החברה ממוקדת בתשתיות ענן ורשתות וירטואליות, שבהן יש חשיבות קריטית לקישוריות בין מרכיבי מרכז הנתונים. במחצית הראשונה של 2015 הסתכמו מכירותיה בכ-35.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-36.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014. בעקבות ההודעה על העיסקה, עלתה מניית החברה בנסד"ק מ-26 ל-27 דולר, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-758 מיליון דולר.

חברת ADI Engineering היא למעשה לשכת תכנון של אבזרי תקשורת העוסקת גם בייצור אבות הטיפוס של הכרטיסים שהיא מפתחת. הייחוד המרכזי שלה נעוץ בעובדה שהיא שותפה אסטרטגית של חברת אינטל ומתמחה בפלטפורמות אינטל. מאז שנת 2000 היא משמשת כאחד מבתי התכנון של אינטל ומספקת לה תכנוני ייחוס בתחום אבזרי תקשורת המבוססים על פלטפורמת העיבוד שלה.

אורבך: "אנחנו מתכננים להמשיך את הפעילות הריווחית הנוכחית של ADI, ולשלב חלק מהמוצרים שלה בתוך הפורטפוליו של סיליקום. העיסקה תאפשר לנו לפנות לשוק הציוד המשרדי הקשור לשוק הענן, למוצרי קצה בתחום ה-NFV ועוד. במקביל, נפתח קו חדש של מוצרים ביחד עם הצוות של ADI, עבור לקוחות מתחום הענן, ה-NFV וה-SDN".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת