מארוול הציבה את ישראל בחזית המאבק נגד ה-SoC

6 אוקטובר, 2015

מודל MoChi של מארוול מנסה להחליף את תפישת ה-SoC בתפישה חדשה: פירוק השבב הענק למספר שבבי סיליקון פשוטים. שני המוצרים הראשונים והמרכזיים ביותר בארכיטקטורה פותחו בישראל

מודל MoChi של מארוול, שהוא קיצור של Modular Chip, מנסה להחליף את תפישת ה-SoC בתפישה חדשה: פירוק השבב הענק למספר שבבי סיליקון פשוטים יותר. שני המוצרים הראשונים והמרכזיים ביותר בארכיטקטורה פותחו במארוול ישראל

נועם מזרחי עם ה-MoChi הישראלי הראשון
נועם מזרחי עם ה-MoChi הישראלי הראשון

חברת מארוול העולמית (Marvell) חשפה היום את השבבים הראשונים שלה המבוססים כל ארכיטקטורת MoChi המהפכנית (Modular Chip) וארכיטקטורת ניהול הזיכרון FLC – Final Level Cache שהוכרזו בחודש פברואר השנה: מעבד ה-SoC הווירטואלי AP806 והמעבד הרב-גווני ARMADA A3700.

שני השבבים, פותחו במרכז הפיתוח של מארוול בישראל והוצגו על-ידי נועם מזרחי, סגן נשיא מארוול העולמית במהלך סמינר מעבדים לעולם המוצרים המשובצים וה-IoT המתקיים בארה"ב על-ידי Linley Group. מדובר באחת מההכרזות האסטרטגיות החשובות ביותר של החברה, שכן הרכיבים החדשים מעמידים במבחן קונספט חדש שהיא גיבשה.

ארכיטקטורת MoChi הוצגה ב-Techtime (ראו: הפרוייקט האסטרטגי של מארוול) ונועדה לספק מענה לקושי הגובר של התעשייה לפתח שבבים גדולים ועתירי ביצועים במתכונת של מערכת על-גבי שבב (single-die SoC). עד לשנים האחרונות התעשייה הצליחה בזכות תפישת ה-SoC להשיג חסכון גדול בעלויות ובהספק הכולל, אולם כיום היא מגיעה לגבולות ההתייעלות בתחום: הצמיחה במורכבות ובעליות הפיתוח בלמה את השיפור ביחס עלות לעומת ביצועים לטרנזיסטור.  

מודל MoChi של מארוול, שהוא קיצור של Modular Chip, מנסה להחליף את תפישת ה-SoC בתפישה חדשה: פירוק השבב הענק למספר שבבי סיליקון פשוטים יותר, שכל אחד מהם ייוצר בתהליך הספציפי האופטימלי לפעילותו. התקשורת בין הרכיבים תנוהל באמצעות פרוטוקול תקשורת עצמי של החברה, בשם Mochi Interface, אשר יאפשר למתכננים לחבר רכיבים זה אל זה בצורה מודולרית כדי להבטיח פעולה חלקה ותיפקוד תקין.

MOCHI

הרכיב AP806 מתוכנן למעשה כמערכת וירטואלית על שבב (Marvell VSoC). הוא כולל את ארכיטקטורת ניהול הזיכרון FLC, המצמצמת את היקף השימוש בזיכרון DRAM ראשי ומחליפה אותו בזיכרון DRAM cache בכונן SSD לא יקר. השילוב בין השתיים מאפשר הרחבה של פתרונות SoC, הוזלת עלויות כוללת, צריכת זרם נמוכה יותר ותהליך פיתוח פשוט ומהיר יותר.

הוא מבוסס על מעבד 64 סיביות מסוג ARM Cortex-A72. באמצעות ארכיטקטורת MoChi, המפתחים יכולים להתאים אותו לצורכיהם המדוייקים. על-בסיס מודול זה פותח המעבד הראשון Quad ARM Cortex-A72. מספר לקוחות של מארוול בודקים בימים אלה את המודול החדש לצורך שימושים שונים כמו: אחסון עיבוד, רשתות, תשתיות ענן, IoT ועוד.

בנוסף, הציג נועם מזרחי את המעבד החדש RMADA A3700, המבוסס על Cortex-A53 בתצורה של ליבה אחת או של שתי ליבות. המודול מיועד לשימושים כמו: אחסון מבוזר בענן, ניהול רשתות, נתבים לבית ולמשרדים קטנים, פתרונות אחסון, מכשירי IoT מבוססי סוללה ועוד.

מנכ"ל מארוול ישראל, יוסי מיוחס, אמר שמרכז הפיתוח בישראל נוטל חלק מרכזי ומוביל בפיתוח הארכיטקטורות החדשות ובפיתוח שבבים חדשים על בסיסן. "אנו גאים ששני המוצרים הראשונים המבוססים על MoChi ו-FLC פותחו במארוול ישראל והוצגו לעיני העולם בכנס Linley. המרכז בישראל צפוי להוביל בשנים הקרובות פיתוח של מוצרים נוספים המבוססים על הטכנולוגיות הללו.

לדבריו, "עד עתה חתרה התעשייה לדחוס יותר מרכיבים בכל SoC אך מעבר ל-28 ננומטר, עלויות המו"פ והמסיכות מתחילות להשפיע על השורה התחתונה. המודולים הראשונים של MoChi הם צעד ראשון בתהליך שישנה את האופן שבו מתכננים שבבים. ה-SoC הווירטואלי הוא פשוט וגמיש יותר ולכן יוזיל את עלויות הפיתוח ויקצר את זמן ההגעה לשוק".

סגנית נשיא לתחום פתרונות ומוצרי רשת במארוול, מאיה סטרלאר מיגוטי, אמרה שהטכנולוגיות החדשות הללו מספקות פתרון ל'נקודות הכאב' שעמן מתמודדת התעשייה במעבר לטכנולוגיות ייצור חדשות ובצורך הקריטי לספק מערכות חסכוניות בהספק. "אנו בטוחים ששני המודולים הראשונים של MoChi יגדירו מחדש את האופן שבו נחולל חדשנות ונפתח מוצרים חדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured