Xilinx: "הבשורה של רכיבי MPSoC היא גם בתוכנה"

15 אוקטובר, 2015

ג'יילס פקהאם, מנהל שיווק EMEA ואסיה בחברת זיילינקס: "אנחנו מרחיבים את השוק שלנו גם אל מרחב התוכנה"

ג'יילס פקהאם, מנהל שיווק EMEA ואסיה בחברת זיילינקס: "אנחנו מרחיבים את השוק שלנו גם אל מרחב התוכנה"

XILINX-GILES

אחד מהדוברים בכנס המשתמשים Club Vivado של חברת Xilinx שנערך השבוע בתל-אביב בהשתתפות 110 מומחים מהתעשייה, היה ג'יילס פקהאם, מנהל השיווק של חברת Xilinx לאזור EMEA, יפן ודרום-מזרח אסיה. למעשה, הוא אחראי על כל העולם מלבד האמריקות. בפגישה עם Techtime הוא הצליח להפתיע כאשר תיאר את ההכרזה האחרונה של החברה, רכיב מיתכנת מרובה מעבדים ממשפחת MPSoC, משום ששם את הדגש דווקא על התוכנה ופחות אל החומרה.

בחודש שעבר השיקה חברת זיילינקס את משפחת הרכיבים המיתכנתים MPSoC Zynq +UltraScale. מדובר ברכיבים המיוצרים מטרניזסטורי FinFET בגיאומטריה של 16 ננומטר ובנויים במתכונת של מערכת על-גבי שבב מרובת מעבדים. הם כוללים 7 מעבדים מבוססי ARM הניתנים לתכנות על ידי המשתמש: ארבע ליבות Cortex-A53 של ARM בעלי 64 סיביות, שתי ליבות עיבוד זמן אמת מסוג Cortex-R5 בעלי 32 סיביות והמעבד הגרפי Mali-400. בנוסף, כוללים הרכיבים בלוקים מיתכנתים (FPGA), ממשקי תקשורת בחומרה, יכולות אבטחה והגנה, ויכולת ניהול הספק מתקדמת.

"להערכתי זהו אחד ממוצרי ה-FinFET הראשונים בתעשייה במיוצר בגיאומטריה של 16 ננומטר. כעת אנחנו עובדים ביחד עם TSMC על תהליך ייצור של 7 ננומטר, אשר צפוי לצאת לשוק במהלך 2017", גילה פקהאם ל-Techtime.

רכיב MPSoC שהגיע לפני לשושה שבועות אל מעבדות הבדיקה של Xilinx בארצות הברית. צילום: פקהאם
רכיב MPSoC שהגיע לפני שלושה שבועות אל מעבדות הבדיקה של Xilinx בארצות הברית. צילום: פקהאם

מהו שוק היעד של המשפחה החדשה?

פקהאם: "המטרה היא לספק משפחה של רכיבים מוכווני יישום. כדי לקבל ביצועים מיטביים יש צורך להתאים את התוכן של הרכיב לשוק היעד שלו, ולכן אנחנו מוציאים מספר רכיבים שונים המותאמים לקבוצות יישומים שונות הן ברמת החומרה והן ברמת ה-IP המשולב בהם. מכיוון שהמשפחה מאפשרת למתכננים לבחור בקונפיגורציית החומרה המתאימה, בתוכנת ה-IP המשולבת במרכיב המיתכנת (FPGA), ובסוג התוכנות המריצות את המעבדים, הם יכולים לפתח מערכות מורכבות מאוד באמצעות MPSoC".

מהי הבשורה החשובה ביותר?

"מעבר לחידוש ברמת החומרה, אנחנו מציגים פריצת דרך טכנולוגית באמצעות תוכנת SDSOC, המאפשרת למתכננים להתחיל את העבודה באמצעות שפת C, וכבר ממנה לבחור באיזה מעבד מעבד תתבצע כל מטלה ולייצר את הממשקים שבין החומרה לתוכנה. ה-SDSOC יצאה לשוק בחודש יולי השנה וכבר עכשיו יש לנו כמה לקוחות המשתמשים בה.

"החידוש כאן הוא ביכולת להביא את הרכיב אל מתכנתים. האנשים המבצעים כיום תכנונים ברכיבי Zynq צריכים להבין גם בתוכנה וגם בחומרה. לעתים הם אנשי חומרה ולעתים הם אנשי תוכנה. אולם קהילת התוכנה היא הרבה יותר גדולה מקהילת החומרה. יש לפחות פי חמישה מהנדסי תוכנה רציניים המתכננים מערכות שלמות, בהשוואה למהנדסי חומרה. השילוב של MPSoC ו-SDSOC מאפשר לנו לספק טכנולוגיות מיתכנתות בידיהם של אנשי התוכנה, ולהעלות רמה אל מעבר לאנשי חומרה, כלומר אל מתכנתי המערכות המשובצות.

"המהלך הזה מבטא את השינויים שעברו על זיילינקס בשנים האחרונות: היינו חברה הממוקדת בלוגיקה מיתכנתת, והתפתחנו לחברה המספקת פתרון עבור כל מה שניתן לתיכנות (All Programmable): אנלוג, דיגיטל, חומרה ותוכנה. באמצעות ה-SDSOC אנחנו מרחיבים את השוק שלנו גם אל מרחב התוכנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס