טאואר-ג'אז תגיע השנה ליעד של מיליארד דולר מכירות

11 נובמבר, 2015

יצרנית השבבים ממגדל העמק דיווחה על רבעון שיא של 244 מיליון דולר. הרבעון הבא צפוי להיות טוב יותר, עם מכירות של כ-252 מיליון דולר. בסך הכל, המכירות השנה צפויות להסתכם בכ-960 מיליון דולר

יצרנית השבבים ממגדל העמק דיווחה על רבעון שיא של 244 מיליון דולר. הרבעון הבא צפוי להיות טוב יותר, עם מכירות של כ-252 מיליון דולר. בסך הכל, המכירות השנה צפויות להסתכם בכ-960 מיליון דולר

מפעל הייצור של טאואר במגדל העמק
מפעל הייצור של טאואר במגדל העמק

ברבעון השלישי של 2015 השיגה חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק שיא מכירות של 244 מיליון דולר, בלא המכירות המשותפות שלה עם פנאסוניק במסגרת חברת TPSCo המשותפת. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו המכירות ב-226 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו המכירות ב-706 מיליון דולר, בהשוואה לכ-593 מיליון דולר אשתקד.

ראסל אלוונגר
ראסל אלוונגר

החברה מעריכה שהמכירות ברבעון האחרון של השנה יסתכמו בכ-252 מיליון דולר. פירוש הדבר שהמכירות השנתיות יסתכמו בכ-960 מיליון דולר – פער זעיר וכמעט זניח מהיעד האסטרטגי עליו הכריזה לפני מספר שנים: להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר בשנה.

כבר בשעות הראשונות שלאחר פרסום הדו"ח עלתה מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק בכ-6.5% והעניקה לחברה שווי שוק של 1.17 מיליארד דולר. חברת Drexel Hamilton התפעלה מהדו"ח ומייד לאחר פירסומו פירסמה המלצת קנייה למניית טאואר-ג'אז בבורסה, עם מחיר יעד מפתיע של 28 דולר – כמעט כפול ממחירה הנוכחי (15.4 דולר).

מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, אמר ששיעור הצמיחה של החברה גבוה מזה של התעשייה וכל הסימנים מלמדים שגם שנת 2016 תהיה שנה חזקה מאוד. "ברבעון האחרון חל גידול של 13% גם במספר נצחונות התכנון שלנו וגם במספר מסיכות הייצור שנכנסו לקו הייצור. לאחרונה נחתמו הסכמי ייצור עם שלושה לקוחות אסטרטגיים אשר שילמו ביחד 45 מיליון דולר כדי להבטיח לעצמם קיבולת ייצור בטאואר-ג'אז בשנת 2016 ולאחריה".

מכירות טאואר-ג'אז בעשור האחרון
מכירות טאואר-ג'אז בעשור האחרון

חברת TowerJazz הינה המותג המשותף של Tower Semiconductor ושל Jazz Semiconductor ומייצרת שבבים עבור לקוחות בגיאומטריות ייצור מ-1 מיקרון ועד 0.13 מיקרון. היא מעסיקה כ-2,800 עובדים ומתמחה בטכנולוגיות ייעודיות לייצור חיישנים, רכיבי הספק גבוה, רכיבי RF, חיישני תמונה, רכיבי MEMS וכדומה. טכנולוגיות הייצור שלה כוללות CMOS, BiCMOS, SiGe ורכיבי אותות מעורבים (אנלוג/דיגיטל).

כיום כוללת תשתית הייצור שלה שני קווי ייצור במגדל העמק לייצור בפרוסות סיליקון של 150 מ"מ ו-200 מ"מ, וקו ייצור נוסף של 200 מ"מ בניופורט ביץ', קליפורניה. בחודש אפריל 2014 היא הקימה חברה משותפת עם פנאסוניק בשם TPSCo, הנמצאת בשליטת טאואר-ג'אז (51%), ומפעילה שלושה קווי ייצור ביפן: שניים בפרוסות בקוטר של 200 מ"מ ועוד קו ייצור לפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ.

בסך הכל, קיבולת הייצור הכוללת שלה מגיעה כיום ל-800.000 פרוסות סיליקון בשנה. החברה עובדת מול כ-200 לקוחות, בהם: אינטל, סמסונג, אוואגו, IR, Fairchild Semiconductor, טקסס אינסטרומנטס, וישיי וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured