Panoramic Power נמכרה ל-Direct Energy תמורת 60 מיליון דולר במזומן

12 נובמבר, 2015

פנורמיק פאואר מכפר-סבא פיתחה מערך של חיישני התקן ושכח ותוכנות אנליטיקס, האוסף מידע בזמן אמת ממערכות החשמל בארגונים. היא תפעל במתכונת של חברה בת בבעלות דיירקט אנרג'י האמריקאית

פנורמיק פאואר מכפר-סבא פיתחה מערך של חיישני התקן ושכח ותוכנות אנליטיקס, האוסף מידע בזמן אמת ממערכות החשמל של ארגונים. החברה תפעל במתכונת של חברה בת בבעלות דיירקט אנרג'י האמריקאית

יניב ורדי (מימין) עם נשיא דיירקט אנרג'י, ג'ון שולץ
יניב ורדי (מימין) עם נשיא דיירקט אנרג'י, ג'ון שולץ

חברת Panoramic Power מכפר-סבא נמכרה לחברת Direct Energy האמריקאית תמורת 60 מיליון דולר במזומן. עד היום הושקעו בחברה כ-19 מיליון דולר. מנכ"ל פנורמיק, יניב ורדי, סיפר ל-Techtime שהחברה תמשיך לפעול בישראל במתכונת של חברה בת הנמצאת בבעלותה המלאה של דיירקט אנרג'י. "ורדי: "לאחר שהתחלנו לעבוד ביחד, חברת דיירקט אנרג'י החליטה להיא רוצה להיות ספקית פתרונות ולא רק ספקית חשמל. הם הגיעו למסקנה שבאמצעות הטכנולוגיה שלנו הם יכולים לבדל את עצמם מהמתחרים".

מה עומד להתרחש כעת?

"כיום החברה מעסיקה 39 עובדים, 10 מהם בארה"ב והשאר בישראל. אנחנו הולכים להגדיל את הפעילות, ולגייס עובדים נוספים גם בישראל וגם בארצות הברית. בשנה שבה אנחנו עובדים ביחד, דיירקט אנרג'י ראתה שבעזרתנו היא מקבלת לקוחות חדשים. כעת אנחנו נערכים להמשך הפעילות: הגדרנו מפת דרכים לפיתוח מוצרים חדשים ולכניסה אל שווקים חדשים".

חברת פנורמיק פאואר פיתחה טכנולוגיה ייחודית (מוגנת בפטנט) המאפשרת לה להתקין חיישני צריכה על קווי החשמל של הצרכנים, ולעקוב אחר צריכת האנרגיה עד לרמת המתג הבודד. מדובר בחיישנים מסוג "התקן ושכח". הם ננעלים מסביב לקו החשמל בתצורת טבעת ואינם זקוקים לאספקת אנרגיה, מכיוון שהם ניזונים מהשדה האלקטרומגנטי שמסביב למוליך החשמלי.

החיישנים החכמים של פנורמיק פאואר
החיישנים החכמים של פנורמיק פאואר

המידע שנאסף מהחיישנים משודר בתקשורת אלחוטית (באמצעות פרוטוקול ייחודי של החברה) אל רכזת מקומית (Hub), האוספת את המידע מכל החיישנים בארגון ומשדרת מוקד בענן. שם מתבצע הניתוח של המידע ומעקב אחר מאפייני צריכת החשמל של הארגון, באמצעות תוכנת אנליטיקס של החברה.

ורדי אמר שהחברה מספקת פתרון כולל: גם החיישנים וגם הניתוח האנליטי. הניתוח מאפשר לאתר תקלות, להמליץ מתי לבצע פעולות תחזוקה מרמת המערכת הכוללת ועד האבזר הבודד. למשל, מתי לבצע תיקון במזגן או במכונת קירור המים, ולחסוך הרבה מאוד כסף גם בצריכת החשמל וגם בהארכת חיי המוצר.

"מהמידע שהגיע מהחיישנים שלנו, גילינו למשל שבמדינות רבות בארה"ב לא יודעים כיצד להתמודד עם מזג אוויר קיצוני. באתרים תעשייתיים בטקסס, למשל, המזגנים המשיכו לקרר למרות ירידה גדולה בטמפרטורות. במהלך סערה גדולה שהיתה בארצות הברית, התברר לנו מהמידע שהגיע מהחיישנים שלמרות שהיו קניונים שניסגרו עקב הסערה, התאורה בהם המשיכה לעבוד והמזגנים המשיכו לקרר".

מסך האנליטיקס של פנורמיק פאואר
מסך האנליטיקס של פנורמיק פאואר

ביוני 2014 היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Direct Energy שעל-פיו דיירקט תספק ללקוחותיה העיסקיים את מערכת ניטור האנרגיה וניתוח הצריכה (Analytics) של חברת Panoramic Power. בעקבות ההיכרות הזו התגלגלה עיסקת הרכישה. העיסקה בוצעה באמצעות חברת Centrica, שהיא החברה האם של דיירקט אנרג'י. נשיא ומנכ"ל דיירקט אנרג'י, באדר חאן, אמר שהטכנולוגיה הייחודית שפותחה בפנרומיק תאפשר לדיירקט אנרג'י לספק פתרונות אנרגיה חדשניים ויעילים יותר ללקוחותיה.

נשיא דיירקט אנרג'י, ג'ון שולץ, הסביר שהמגמה כיום בתעשייה המסחרית היא בכיוון של ניהול  אנרגיה מרוכז, תוך התמקדות באיסוף מידע אוטומטי. "אנחנו שואפים לשלב את הפתרונות של פנורמיק פאואר ולהשתמש ביכולות האנליטיות שלה במסגרת הפתרונות שאנו מציעים ללקוחות. לקוחותינו יוכלו לקבל תובנות חשובות שלא ניתן לראות בדרך אחרת, דוגמת חיזוי תקלות וצפי החזר השקעה בתשתיות".

חברת פנורמיק פאואר נוסדה בשנת 2009 על-ידי עדי שמיר וד"ר דוד אלמגור, ונחשבת לחלוצה עולמית בפתרונות ניהול אנרגיה. משרדיה ממוקמים בכפר-סבא ובניו-יורק והחיישנים מיוצרים בסין. עד היום היא פרסה יותר מ-25,000 חיישנים ב-700 אתרים ב-30 מדינות. לאחרונה היא נבחרה על-ידי מגזין פורבס לרשימת 100 חברות ה-IoT המובילות בעולם. חברת דיירקט אנרג'י פועלת ב-50 מדינות בארה"ב וב-10 מחוזות בקנדה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: featured