איזיצ'יפ דחתה את ההצבעה על עיסקת מלאנוקס

13 נובמבר, 2015

בעקבות הלחץ של קרן רייג'ינג קפיטל המתנגדת למיזוג בין מלאנוקס ואיזיצ'יפ, נדחתה הצבעת בעלי המניות על המיזוג. איזיצ'יפ קיבלה ארכה לחפש קונים נוספים - ומלאנוקס קיבלה הזדמנות להעלות את המחיר...

בעקבות הלחץ של קרן רייג'ינג קפיטל המתנגדת למיזוג בין מלאנוקס ואיזיצ'יפ, נדחתה הצבעת בעלי המניות על המיזוג. איזיצ'יפ קיבלה ארכה לחפש קונים נוספים – ומלאנוקס קיבלה ככל הנראה הזדמנות להעלות את המחיר…

משרדי איזיצ'יפ ביקנעם
משרדי איזיצ'יפ ביקנעם

הלחץ של קרן ההשקעות האקטיביסטית Raging Capital גרם להנהלת חברת EZChip לדחות את הדיון אודות המיזוג עם מלאנוקס שתוכנן להתקיים במהלך אסיפת בעלי המניות אתמול (ה'). האסיפה היתה אמורה להצביע בעד או נגד הסכם המיזוג עם חברת Mellanox בהיקף של 811 מיליון דולר (לפי מחיר של 25.5 דולרים למניה).

אלי פרוכטר. השיג ניצחון טקטי
אלי פרוכטר. השיג ניצחון טקטי

קרן רייג'ינד קפיטל, אשר מחזיקה ב-6.7% ממניות איזיצ'יפ, ביקשה מבעלי המניות להתנגד לעיסקה משום שלטענתה המחיר נמוך בהשוואה לערך האמיתי של החברה, אשר נחשבת כיום ליצרנית מעבדי התקשורת העצמאית היחידה בעולם. החברה דיווחה למשקיעים שבעבקבות בקשתה של חברת מלאנוקס, היא דוחה את ההצעה על המיזוג למועד אחר שייקבע מאוחר יותר.

במקביל, מלאנוקס הציעה לבצע שינוי בהסכם המיזוג, המעניק לאיזיצ'יפ ארכה של 30 יום לאיתור קונה אחר לחברה, וכולל ויתור של מלאנוקס על קנס ביטול העיסקה שהיה אמור להיות מושת על איזיצ'יפ במידה ובעלי המניות היו מתנגדים למיזוג.

בכך, למעשה, מאפשרת מלאנוקס להנהלה לנטרל שתיים מהטענות המרכזיות של הקרן כנגד המיזוג. כזכור, הקרן טענה שאיזיצ'יפ לא ביצעה תהליך מספר של איתור קונים אחרים מלבד מלאנוקס, ושקנס ביטול המיזוג בהסכם, הוא גבוה מדי וללא פרופורציות.

מניית איזיצ'יפ בנסד"ק מגיבה להצעה של מלאנוקס
מניית איזיצ'יפ בנסד"ק מגיבה להצעה של מלאנוקס

המשקיעים אהבו את שני המהלכים האלה, מכיוון שהם עשויים להעלות את המחיר שמלאנוקס תשלם תמורת רכישת איזיצ'יפ. כתוצאה מכך עלתה אתמול מניית החברה בנסד"ק בקרוב ל-2% והעניקה לה שווי שוק של כ-701 מיליון דולר.

למרות זאת, איזיצ'יפ זכתה לנצחון טקטי במאבק מול הקרן, כאשר בעלי המניות בחרו בכל הדירקטורים שהיא הציעה, ודחו את שני הדירקטורים שהקרן ביקשה מהם למנות לחברה, בטכענה שהם יידעו להביא יותר ערך לבעלי המניות.

בעקבות ההצבעה, הדירקטוריון של איזיצ'יפ מורכב כיום משישה חברים שהוצעו על-ידי ההנהלה: בני הניגאל, אלי פרוכטר, פרופ' רן גלעדי, ג'ואל מרילס, קארן שריד ושי שאול. בתגובה אמר המייסד והמנכ"ל של החברה, אלי פרוכטר, שההצבעה על הדירקטוריון היא הצבעת אמון בדירקטוריון הקיים של החברה.

עוד על המאבק על עתיד איזיצ'יפ:

איזיצ'יפ נמכרת למלאנוקס בגלל החלטת סיסקו לייצר בעצמה את מעבדי התקשורת

מתלהט המאבק על השלמת עיסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured