צ'ינגואה הסינית תשקיע 47 מיליארד דולר בהקמת תעשיית שבבים

16 נובמבר, 2015

חברת ההשקעות הוקמה על-ידי ממשלת סין כדי להקים תעשיית שבבים מקומית. אינטל רכשה 20% ממניותיה תמורת 1.5 מיליארד דולר. ביולי השנה היא ניסתה לקנות את מיקרון

החברה הוקמה על-ידי ממשלת סין כדי להקים תעשיית שבבים מקומית. אינטל רכשה 20% ממניותיה תמורת 1.5 מיליארד דולר. ביולי השנה היא ניסתה לקנות את מיקרון

הסמארטפון Z3 של סמסונג. יתבסס על ערכת שבבים של Spreadtrum שבבעלות צ'ינגואה
הסמארטפון Z3 של סמסונג. יתבסס על ערכת שבבים של Spreadtrum שבבעלות צ'ינגואה

חברת ההשקעות הסינית צ'ינגואה (Tsinghua Unigroup) מתכננת להשקיע סכום של 47 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות כדי ליהפך ליצרנית השבבים הגדולה ביותר בעולם. השבבים הגדולות ביותר, כך דיווחה היום סוכנות רויטרס, לאחר ראיון שביצעה עם יו"ר הקרן, זאהו ווייהו.

בראיון הוא רמז שבשבועות הקרובים תיחתם ככל הנראה עיסקת רכישה של יצרנית שבבים גדולה בארצות הברית. "אם אתה לא יכול להיות אחת משלושת היצרנים הגדולים ביותר, קשה מאוד להתפתח בתעשיית השבבים", הוא אמר לרויטרס.

חברת ההשקעות נמצאת בבעלות אוניברסיטת Tsinghua הממשלתית, והחלה את פעילותה בעקבות החלטה של ממשלת סין: בשנת 2013 יזמה הממשלה תוכנית ארוכת טווח להקמת תעשיית שבבים מקומית כדי להתגבר על המאזן השלילי שלה בתחום המוליכים למחצה.

תוכנית ממשלתית מ-2013

התוכנית הממשלתית מבוססת על עידוד חברות מקומיות להתמזג לחברות ענק, ועל השקעה ממשלתית בהיקף של כ-10-15 מיליארד דולר בשנה, החל משנת 2015. במסגרת זו קיבלה אוניברסיטת Tsinghua תקציב להקמת חברת Tsinghua Unigroup, אשר רכשה את חברת Spreadtrum בסוף שנת 2013 תמורת כ-1.7 מיליארד דולר. כיום היא גם מחזיקה בבעלות על חברת הפאבלס RDA Microelectronics. מדובר בשתי חברות פאבלס המתמחות בתחום האבזרים הניידים ונמצאות בצמיחה מרשימה.

שמה של צ'ינגואה עלה לאחרונה לכותרות בעקבות שני ארועים מרכזיים: בחודש ספטמבר 2014 היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת אינטל, שבמסגרתו השקיעה אינטל 1.5 מיליארד דולר תמורת 20% מהמניות של צ'ינגואה יוניגרופ. ההסכם האסטרטגי עם אינטל כולל גם ביצוע מחקר ופיתוח משותפים, שיווק והשקעות עתידיות משותפות.

בחודש יולי השנה ניסתה צ'ינגואה לרכוש את יצרנית הזיכרונות Micron תמורת 23 מיליארד דולר. הרעיון לא יצא אל הפועל מכיוון שהיה חשש להתנגדות של הרשויות בארצות הברית. בראיון לרויטרס אמר ווייהו שהוא אינו יכול להזכיר את שם חברת היעד, מכיוון שהנושא "רגיש מדיע בממשל האמריקאי". האם הוא רומז שעיסקת מיקרון חוזרת אל השולחן?

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured