טאואר-ג'אז רוכשת מפעל של מאקסים ב-40 מיליון דולר

18 נובמבר, 2015

העיסקה מגדילה את קיבולת הייצור של טאואר ב-28,000 פרוסות סיליקון בחודש, ומספקת לה הסכם ייצור רב-שנתי עבור חברת מאקסים אינטגרייטד האמריקאית

העיסקה מגדילה את קיבולת הייצור של טאואר ב-28,000 פרוסות סיליקון בחודש, ומספקת לה הסכם ייצור רב-שנתי עבור חברת מאקסים אינטגרייטד האמריקאית

המפעל של מאקסים בסן אנטוניו, טקסס
המפעל של מאקסים בסן אנטוניו, טקסס

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק חתמה היום על הסכם לרכישת מפעל ייצור השבבים של Maxim Integrated Products בסן אנטוניו, טקסס, תמורת 40 מיליון דולר במניות. מדובר במפעל המייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 8 אינטש, ורכישתו תגדיל את קיבולת הייצור של טאואר-ג'אז בכ-28,000 פרוסות סיילקון בחודש.

החברה הודיעה שהיא זקוקה לקיבולת הייצור עקב הגידול בהזמנות הייצור מלקוחות. העיסקה צפויה להסיגר בינואר 2016. במסגרת העיסקה, נחתם בין שתי החברות הסכם ייצור שלפיו טאואר-ג'אז תייצר עבור מאקסים את המוצרים שלה אשר יוצרו עד היום במפעל בסן אנטוניו.

המפעל מעסיק 500 עובדים, אשר יישארו בו וייהפכו לעובדי טאואר-ג'אז. טכנולוגיות הייצור של המפעל מותאמות לייצור רכיבים אנלוגיים בגיאומטריה של 130 ננומטר (0.13 מיקרון), ולייצור רכיבים בחלק מהתהליכים שפותחו בחברת טאאור-ג'אז. החברה מסרה שהיא תבצע תהליך מזורז של הכשרת המפעל לייצור רכיבי RF בתהליך סיילקון על מבודד (RF-SOI), שעבורו יש דרישה גדולה מצד הלקוחות.

נשיא טאואר-ג'אז, ד"ר יצחק אדראי, אמר שרכישת המפעל של מאקסים מספקת פיתרון מיידי לצורך של החברה בהגדלת כושר הייצור. "הסכם הייצור הרב-שנתי עם מאקסים, והתוספת בקיבולת הייצור שזכינו בהם בעקבות ההסכם, יאפשרו לנו להמשיך בצמיחה כדי להיות ספק שירותי הייצור הגדול בעולם לרכיבים אנלוגיים".

מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, אמר שההיכרות בין שתי החברות היא עמוקה, מאחר וטאואר-ג'אז משמשת מספר שנים כספקית הייצור של מאקסים לרכיבים מהקצה הגבוה המבוססים על סיליקון גרמניום (SiGe). "בתקופה הזו בנינו יחסים קרובים ואמון הדדי". מנהל קבוצת הייצור של מאקסים, ויווק ג'יין, שהעיסקה מאפשרת לחברה להמשיך ולתמוך בלקוחות במשך שנים רבות, ולהתמקד בשיפור תהליכי הייצור בפאב המרכזי שלה באורגון, ארה"ב.

ענקית שבבים בתנופה

ברבעון השלישי של 2015 השיגה חברת טאואר-ג'אז שיא מכירות של 244 מיליון דולר, בלא המכירות המשותפות שלה עם פנאסוניק במסגרת חברת TPSCo המשותפת. החברה מעריכה שהמכירות ברבעון האחרון של השנה יסתכמו בכ-252 מיליון דולר.

פירוש הדבר שהמכירות השנתיות יסתכמו בכ-960 מיליון דולר – פער זעיר וכמעט זניח מהיעד האסטרטגי עליו הכריזה לפני מספר שנים: להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, אמר ששיעור הצמיחה של החברה גבוה מזה של התעשייה וכל הסימנים מלמדים שגם שנת 2016 תהיה שנה חזקה מאוד.

"ברבעון האחרון חל גידול של 13% גם במספר נצחונות התכנון שלנו וגם במספר מסיכות הייצור שנכנסו לקו הייצור. לאחרונה נחתמו הסכמי ייצור עם שלושה לקוחות אסטרטגיים ששילמו ביחד 45 מיליון דולר כדי להבטיח לעצמם קיבולת ייצור בשנת 2016 ולאחריה".

בסך הכל, קיבולת הייצור הכוללת שלה מגיעה כיום ל-800.000 פרוסות סיליקון בשנה. החברה עובדת מול כ-200 לקוחות, בהם: אינטל, סמסונג, אוואגו, IR, Fairchild Semiconductor, טקסס אינסטרומנטס, וישיי וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured